2 softmarkers, wat staat ons te wachten??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mupet, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    wij zijn net terug vd 20 weken echo en helemaal blij omdat je alles super duidelijk kon zien en omdat we nu weten dat we een jongentje krijgen :D

    Maar de echomevrouw heeft ook 2 softmarkers ontdekt, een kieste in de hersentjes, en een kalkplekje in het hartje..

    we moeten nu binnenkort naar rotterdam en daar nog een keer uitgebreid de echo doen en dan kijken ze hoe of wat.

    maar wat staat ons nu te wachten? iemand hier ervaring mee? ik vind het best wel eng, want wat kunnen de gevolgen van zulke dingen zijn?

    ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft over hoe of wat en wat ze ons dan b.v. gaan vertellen bij die echo

    alvast bedankt!
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    meerdere softmarkers kunnen een afwijking betekenen (down oid)

    MAAAAR HOEFT ABSOLUT NIET HET GEVAL TE ZIJN

    het kan ook maarzo zijn dat ze bij een volgende echo weg zijn.
    mischien even naar de vk bellen om je zelf gerust te laten stellen?
     
  3. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Met de 20 weken echo is bij ons maar 1 softmarker evonden en met 30 weken bij een groeiecho, nog een 2e.
    Bij 20 weken zagen ze ook en kalkplekje op het hart en bij 30 weken kwam daar een vergrote hersenholte bij.
    Paniek en moesten door naar het EMC...
    Hier echo gehad en heel technisch verhaal en ons kindje zou kans hebben om zelfs niet levensvatbaar te zijn.
    Bloedonderzoek gedaan en afspraak vruchtwaterpunctie.
    De laatste kon ook risicovoller zijn ivm het feit dat ik draagster ben van GBS en telkens vroegtijdige weeën had.
    Na een week uitslag van het bloed en dit was allemaal goed en toen kregen we ineens te horen dat de gevonden dingen niet meer risico gaven dan een "normale" zwangerschap en dat het er bij hun al minder erg uitzag dan in m'n eigen ziekenhuis.
    Toen hebben we besloten om de vruchtwaterpunctie te schrappen en gewoon af te wachten.
    Had anders toch gewoon de bevalling moeten doorlopen en ons kindje was welkom, met of zonder afwijking.
    Met 39+5 bevallen van een kerngezonde zoon, gelijk echo van z'n hoofdje gemaakt en toen was de hersenholte normaal.
    Na 4 weken in het Sophia moeten komen voor een hartecho en ecg en dit zag er ook allemaal super uit.
    Allemaal leuk al die extra techniek, maar het kan ook een hoop ellende en onrust geven.
    Vertrouw op je eigen gevoel en laat je niet overdonderen door zo'n starre arts...
    Wij hebben dat helaas wel gedaan en daardoor gewoon nog amper genoten van die mooie laatste weken.
    Hoop voor jullie dat het allemaal ook zo meevalt als bij ons!
    Hou ons op de hoogte!
     
  4. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @amfy ik zit bij de gyn dusja die bel ik dan eigenlijk niet zomaar op denk ik? pff hopen dat het geen afwijking heeft o.i.d.

    @natas jeetje zeg wat een gedoe ook bij jullie, gelukkig helemaal een gezond kindje:D maar betekende het dan ook dat je dus in het sofia moest blijven zo lang daardoor of daar moest bevallen door de weet van de softmarkers??

    pff wat een gedoe en onzekerheid zeg.. bah!!
     
  5. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Gewoon ook je eigen gyn opbellen hoor! Als je ongerust bent en er iets zekerder over wil zijn, doen! Daar zijn ze tenslotte voor.
    Ik ben gewoon in m'n eigen ziekenhuis onder controle gebleven en daar ook gewoon bevallen.
    Hebben de kleine man ook gewoon lekker mee naar huis gekregen nadat hij 2x nagekeken is door een kinderarts en dan een afspraak mee naar huis voor in het Sophia.
    De echo van z'n hoofdje heeft hij de middag na m'n bevalling gehad gewoon in ons eigen ziekenhuis en dat was onze grootste zorg, maar dat was dus gewoon goed.
    Toen hadden we er ook het vertrouwen erin dat alles gewoon goed was.
     
  6. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @natas ow oke in de vluggigheid d8 ik te lezen dat je 4 weken in het sofia moest blijven, maar dat was dus gelukkig niet zo. wie weet dat ikde gyn nog wel even bel om een beetje te vragen hoe of wat maarja ik denk dan hij zal het ook wel niet weten, en volgende week vrijdag gaan we al naar rotterdam, (zou dat het sofia dan zijn of??) dusja..

    in iedergeval super thnx!
     
  7. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Nee voor de echo ga je als het goed is gewoon naar de gyn in het EMC... Het sophia is echt voor de kindjes zelf als ze geboren zijn.
    Zoals al gezegd kan het zijn dat je kindje een afwijking heeft, maar zoals je uit mijn situatie kan halen, hoeft dat dus echt niet.
    Dit werd mij tijdens de 30 wekenecho ook verteld in m'n eigen ziekenhuis, maar ze wilde toch het zekere voor het onzekere nemen.
    Kom je zelf uit de buurt van Rotterdam?
     
  8. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    gewoon je gyn belen hoor! daar zijn ze voor! kan zijn dat ze je later even terug bellen omdat ze nu even geen tijd hebben maar dan bellen ze je terug.
     
  9. mupet

    mupet Fanatiek lid

    12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @natas ow oke oke, we wonen op een uurtje rijden ongeveer van rotterdam dus dat is geen punt om daar naar toe te gaan

    @amfy khep nog niet gebeld, weet niet of ik het nog ga doen ik kijk wel even :)
     
  10. Natas85

    Natas85 Actief lid

    23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Vandaag moet je naar het EMC toe toch?
    Wil je even succes wensen!
     

Deel Deze Pagina