Dit is m'n eerste zwangerschap en ik ben aan de vroege kant maar ik heb al dagenlang het gevoel dat ik de baby voel waar zou dit moeten zijn rond de 14 weken? Of kan ik dat ergens op internet vinden ?
Ik voelde rond de 15 weken voor het eerst wat. Het leken op spiertrekkingen midden onder mijn navel. Een soort zacht geklop. Pas later, rond de 18 weken, werden het schopjes en duwtjes. Niet alleen onder mijn navel, maar ook links, rechts en erboven. Net hoe ze ligt
Ikzelf heb de baby nooit zo vroeg gevoeld, maar er zijn meer dames die hun kindje zo vroeg voelen. Aangezien je baarmoeder dan nog niet zo hoog zit, kan je het eigenlijk alleen maar onder in je buik voelen, dus tussen je schaambeen en navel.. lijkt mij.. Het eerste gevoel lijkt trouwens het meest op kleine plopjes, of op van die onwillekeurige spierspanningen die je wel eens hebt, maar dan in je buik..
nou ik ging gisteren proberen te voelen, maar voelde niks en nouja toen ging ik er ook nog even lekker over dromen Maar nu lig ik op de bank en zo nu en dan voel ik in me onderbuik hele kleine inspanningen, nu weer en ik heb het nog nooit eerder gevoeld en daarom valt het me zo op, soms net alsof er een vinger van binnen naar buiten duwt en soms plopjes gevoel ofzo heel raar om te omschrijven
Hoi hoi, Bij mij was t vanaf 14 weken ongeveer erg borrelig in mijn buik, soort van lavalamp gevoel, nu bijna 18 weken en ik concentreer me iedere keer als ik rustig lig op alle dingen die ik voel, maar ik kan nou nog niet echt zeggen dat ik echte schopjes voel... KAN NIET MEER WACHTEN!! Hahaha Ik denk wel dat wat je beschrijft "het" zal zijn, maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet! Spannend...
haha nee ik denk ook niet dat ik het echt zeker kan weten want zou niet weten hoe maar ergens zegt me gevoel dat ik goed zit dacht eerst nog dadelijk is het heel wat anders maar ik heb dus echt nooit last van iets in me onderbuik, allemaal bovenin dus haha ja kan niet wachten tot ik verder ben en echt meer kan voelen maar geniet er nog even van denk ik dan maar
Met 15 weken onder je navel lijkt me eerlijk gezegd sterk, dan komt je bm nog lang niet zo hoog (sorry.. Maar dat denk ik) Ik voelde het beide zwangerschappen toch vooral heel laag, rond mijn schaamstreek. Ook hoger natuurlijk, het woelen enzo, maar meestal toch heel laag. Borrelen en bellen enzo kunnen ook je darmen zijn . Na je eerste zwangerschap kom je er toch vaak achter dat je veel darm geweld voor de baby hebt aangezien haha! Maar het voelen is zo leuk.. Leukste van alles. Als je het straks echt zeker weet dat geniet er maar uitgebreid van!
Ik bedoel niet bij me navel hoor, ik bedoel veel lager dan dat beetje wat jij zegt Cathelijne Ja hou er ook rekening mee dat het wat anders kan zijn haha maar omdat dit zo onbekend is dacht ik gelijk dat het de baby was Maar ga er ook wel van uit dat het rond de 20 weken ofzo kan worden dat ik het ook echt ga herkennen als de baby die woelt
Licht er net aan hoe hoog je baarmoeder is,vorige controle met 14+4 lag die bij mij al 1 a 2 vingers onder de navel en met 15 weken ook beweging gevoeld,moet wel zeggen dat dit de 2e zwangerschap is al lag die de vorige keer ook al vroeg hoog rond die tijd halverwege schaambeen en navel.(voelde toen met 17 weken).beide keren de placenta achter
Ik zal het 9/12 zoiezo even vragen aan de verloskundige of het kan kloppen en ook gelijk waar de baby zich dan op dit moment bevind want ik moet zeggen vind het nog aardig lastig om erachter te komen waar die nou precies zit hihi
ik voelde bij de eerste 2 pas wat met 21 en 23 weken ligt eraan hoe je placenta ligt nu ligt die achter en voelde ik het met 17 weken voor het eerst maar dat was al wel duidelijk
Ben praktisch even ver als jou mommytobe2014. Echter is dit mijn 2e kindje. Ook ik voel het kindje sinds een kleine week en jouw omschrijving komt exact overeen met dat van mij. Dus als jij dit nog nooit hebt gevoeld dan mag je ervan uitgaan dat het je kindje is hoor. Want ik weet het namelijk heel zeker van mezelf want herken het natuurlijk van de eerste. Fijn gevoel is het he!
Haha ja ergens zegt me gevoel ook van ''het is je baby!!'' haha en juist omdat ik dit dus absoluut niet herken en ik elk borreltje en steekje van me darmen wel ken en dat gebeurt er allemaal boven dus daarom dacht ik het ook net weer proberen te kijken of ik echt wat kon voelen en ja hoor na een tijdje rustig voelde ik het net weer en ik ben ook wel benieuwd wat de veloskundige ervan zegt Ben benieuwd of ik dit gevoel langer blijf houden en het blijf herkennen want dat is toch wel beetje bevestiging voor mezelf maar ja voelt heerlijk om gewoon toch te denken dat het me baby is