pff.... ik krijg m'n kinder niet cadeau zeg, klote zooi! gisteren rond 16u krampen en had al als maar een sterk voorgevoel "dit is niet goed" "miskraam" maar bloed bleef uit.... de krampen verergerde toch maar naar bedje warme kruik en paracetamol tot ik t niet meer trok! hup naar de hap en toen naar de gyno door gestuurd... echo gemaakt en daar zagen ze idd een cyste in mijn rechter eierstok van circa 5/6cm groot!!! groot gapend zwart gat... dat is schrikken gyno zei dat dit de zwangerschap in stand hou maar er een gevaar bestaat dat m'n eierstok gaat draaien om z'n as... en dan zouden ze een kijkoperatie moeten uitvoeren en de cyste verwijderen! maar dit betekend gelijk dat het kindje dan niet verder kan groeien... mocht gelukkig naar huis en in de hoop dat het niet verder groeit volgende week weer echo... anders wordt het alsnog verwijderd... ik wil dit kindje niet verliezen... Wat wil ik? iemand die zoiets gelijks heeft mee gemaakt? hoe was de uitkomst?
Niet meteen in paniek raken! Een draaiende eierstok is een mogelijkheid maar echt wel zeldzaam. Bovendien doet dat zoveel zeer dat je geen kant meer op kunt. En dan is het echt niet meteen einde zwangerschap. Ik heb standaard 2 of 3 cystes van die grootte. Ja het doet pijn. Maar zo'n drama is het niet hoor en er zijn veel vrouwen die er last van hebben. Adem in, adem uit.
super bedankt! voor je reactie doet me heel veel deugd 😘 gaat het ook over? zo ja met hoeveel weken dan? laten we hopen dat ik dan niet bij die zeldzaam hoor... vind wel erger als m'n bevalling heb dit nog nooit gehad maar goed iedere zwangerschap is anders
Ja meestal verdwijnen ze na een paar weken/maanden ik heb 1x een verdraaide eierstok gehad en ondanks de pijn destijds doet ie het nog prima en soms blijven ze zitten. Kan allemaal weinig kwaad.
Ik had ook een cyste van 5 cm maar die is ook vanzelf weggegaan 😊 blijkt vaak te gebeuren zei de gyn mij.
Ik ben vanmorgen geweest en heb ook een cyste. Bij mij is hij net aan 1 cm maar mijn verloskundige zei dat het in zwangerschappen heel vaak voorkomt en ze vaak vanzelf weer verdwijnen. Het schijnt niets meer te zijn dan een holte gevuld met vocht. Sterkte en maak je niet te druk.
Hoi ik ben vandaag 7 weken en er werd bij 5 weken zwangerschap een cyste van 8 cm geconstateerd op m'n eierstok. Ze kwamen er bij mij achter doordat de cyste idd aan het draaien was waardoor ik een pijnaanval had die niet te houden was. ik had 2 opties:: Opereren maar grote kans dat de zwangerschap niet in tact bleef. Of totale bedrust zodat de cyste niet zou draaien. ik lig nu al 2 weken op bed en kom net terug van mijn 7 weken echo en alles gaat goed met de baby en er is hartactie. cyste is nog steeds hetzelfde. Mijn advies: rustig aan doen en niet in paniek raken. Als de cyste draait dan voel je dat meteen het voelt als een weeenstorm die je niet op kunt vangen. Sterkte