Hoi dames, volgens d eweegschaal thuis ben ik ong 3 kilo aangekomen ben bijna 17 weken. Heb maar een klein buikje dus leek me zoveel!? Weet niet wat normaal is.. Misschien weten jullie dat? En mijn kleine meid voelde ik 2 weken geleden heel veel.. Plopjes veegjes,lichte bewegingen maar sinds een week zijn het wat hardere bewegingen alleen dan veel minder op een dag, is dit erg? Vandaag heb ik maar 3x iets gevoeld en dan maak ik me meteen weer zorgen
3kg in 17 weken is netjes hoor. Hier voelde ik de baby met 14w voor het eerst. ruim een week geleden was hij onwijs druk en nu had ik hem tot gisteren alweer een dag of 3 niet gevoeld en nu sinds gisteren weer erg druk. Kan zijn dat je meisje (ik heb je echo's gezien en ben overtuigd van een meisje hoor ) nu net met haar rugje naar jouw buik ligt en dus lekker achterin ligt te schoppen, dan voel je het niet zo erg. Is helemaal niet erg met dit termijn, er zijn er genoeg die nog niks voelen. Geen zorgen maken, komt goed!
Thanx ligero.. Iedereen verklaard me voor gek dat ik zo twijfel maar donderdag een echotje gepland, gewoon even gluren is ook geweldig! Oke dat kan idd, ik voel haar nu niet zo veel.. Maak me dan druk omdat ze afgelopen weken zo druk was, is dus heel normaal.. Bedankt Ik kan nergens een tabelletje vinden over wat normaal is welke maand aan te komen, vandaar dat ik het hier vroeg
Als je je zwangerschapsweek en het woord "aangekomen" googled, dus nu :"zwanger 17 weken aangekomen"; dan krijg je de site van Brabbels waar je dan steeds kunt kijken hoeveel andere vrouwen zijn aangekomen met dat termijn.
Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven Ik gebruikte deze tabel om te kijken of mijn gewicht een beetje klopte. zolang je met de lijntjes mee gaat is het prima..
Ik vind 3 kilo helemaal niet veel! Ik ben al veel meer aangenomen hoor! En tot 27 wkn hoef je volgens mij je baby niet dagelijks te voelen, daarna wel. (Denk ik )
De baby hoef je pas vanaf week 26 (geloof ik) elke dag te voelen. Daarvoor is het normaal dat je niet iedere dag iets voelt, ondanks dat je het daarvoor wel goed voelde. 3kg in 17 weken is helemaal niet veel hoor! Zowel bij mijn eerste zws als bij deze komen bij mij de kilo's vooral in het begin snel. Tot ongeveer de 12e week 3kg aangekomen, maar beide keren stagneert het sindsdien. Ik ben nu 17 weken en ben in totaal 2kg aangekomen, maar dus vooral de eerste 12 weken. Door de griep toen ook weer wat afgevallen, maar is er ook niet meer bijgekomen terwijl ik wel hetzelfde eet. Zegt dus niets. Oh en bij mijn vorige zws was ik tot mijn verlof (34 weken) 8kg aangekomen! Netjes dacht ik bij mezelf. Maar in de laatste 6 weken ineens 6kg erbij!! Is helemaal goed gekomen daarna
Kan het kloppen dat de calculator het niet doet...?? Ik vul het in en druk op de knop maar er komt niks te staan.
Had ik dus ook tralala. dankjewel! Had is gelezen dat je je baby zoveel x per dag moest voelen, maar dat zal dan wel een aantal weekjes verder zijn? Gisteravond lag ze helemaal rechts een hele bult.. Voelde haar gewoon.. Zo appart dat je het nu echt gaat zien & voelen.. Voel mw gezegend!
Geen idee, ik wist mijn BMI al dus heb t niet gebruikt.. Je kunt zelf je BMI berekenen door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat of via de BMI meter op bv de site van Homepage Voedingscentrum | Voedingscentrum
Huh je bent toch bijna 17 weken? Sommige vrouwen voelen dan pas plopjes voor het eerst. Pas vanaf26 weken moet je haar elke dag voelen. Als je nu al een bult ziet waar ze ligt ben je wwaarschijnlijk wel erg dun dus niks om zorgen te maken over je gewicht!
Hahaha dun vind ik altijd zo een naar woord. Maar ben idd wel heel erg slank.. Ik voelde haar al vrij snel verloskundige zei dat het niet kon.. En wss mijn darmen waren, maar echobureau bevestigde dat het idd kon. Nu soms schopjes en voel een hele bult( weet niet of je het ook ziet want lig dan altijd al op bed) Ik ben normaal altijd 52 kilo. Best slank ja maar ben ook klein en smal. 3 kilo is voor mij heel wat , zeker als je ziet dat sommige dames op 4 kilo zitten met 27 weken.. Dan maak ik me zorgen hoe snel het gaat en of ik dan uberhaupt nog kan lopen straks.
Ik ben nu 12 weken zwanger en drie kilo kwijt sinds het begin van de zwangerschap. Heb niet over hoeven geven ofzo, alleen veel minder honger.
Ik ben in het begin ook eerst 1 kilo afgevallen. Maar mensen in om ne heen zeiden wel dat ik echt gezond moest eten, mijn kleine dametje eet toch mee.. En toen heb ik me niet meer gewogen tot nu 17wkn & er is 2,5/3 kilo bij
Dat is echt niet veel hoor! Kijk eens in het topic hoeveel weken zwanger en hoeveel kg aangekomen. Kun je zien dat het echt heel erg verschillend is bij iedereen.
3 kg is super netjes in 17 weken. Ik zit nu ook op 3/3,5 kilo bij bijna 20 weken. En tot 3 weken geleden ook nauwelijks buik. Je krijgt ook kilo's erbij omdat: - er meer bloed door je lichaam stroomt - je borsten zwaarder worden - de baarmoeder met het vruchtwater zelf al bijna 1 kg weegt - je iets meer vetten gaat opslaan, vaak netjes over je lichaam verdeeld. En je kindje voel je meestal pas rond de 20 weken voor het eerst, maar dat is heel erg gemiddeld. Ik geloof dat je het pas elke dag hoort te voelen als je 26 weken of verder bent. In de week waar jij in zit kan het zomaar zijn dat je het een paar dagen niet voelt. Maak je daar maar geen zorgen over, het klinkt allemaal goed!
Allang lekker dat je jouw kleintje zo vroeg goed voelt ik ben nu alweer heel wat weken gewend aan veel bewegingen over de hele dag heen tot een werkelijke salsa dansende dame als ik net wil gaan slapen Het aankomen is inderdaad erg verschillend zie ik hier al op het forum. Ik ben nu met 23,5 weken ongeveer 4kg aangekomen, maar ik heb ook veel moeite met nog genoeg eten naar binnen krijgen. Alles zit een beetje te krap binnenin (sterke buikspieren ofzo, want mijn buikje is niet zo groot voor mijn termijn) en mijn maag gaat heel snel krampen als ik eet, dus niet zo goed voor mijn eetlust. Vooral erom denken dat je gezond eet, maar voor twee eten hoef je zeker niet