Ik geloof er heilig in dat Prednison kan helpen bij een deel van de dames met herhaalde miskramen. Helaas hebben wij hiervoor heel wat keren heen en weer naar België moeten rijden (2 uur enkele reis..), maar nu gaan ze het eindelijk in NL onderzoeken. Ik heb er niets meer aan, onze kinderwens is vervuld dankzij de Prednison, maar wie weet heeft één van jullie nog iets aan deze info uit de nieuwsbrief van het LUMC. Aankomende studies De PREMI studie: deze studie zal vanaf ~februari 2022 starten in het LUMC en andere ziekenhuizen (EMC, AUMC, Radboud UMC, UMC Groningen, UMC Maastricht, Amphia ziekenhuis in Breda, Isala kliniek in Zwolle, HMC in Den Haag en Catharina ziekenhuis in Eindhoven). 1 groep vrouwen krijgt een lage dosering prednison in het eerste trimester. De andere groep vrouwen krijgt een placebo (‘nepmedicijn’). Het is goed om de website van zorgevaluatie Nederland Zorgevaluatie Nederland in de gaten te houden voor de laatste ontwikkelingen (informatie wordt binnenkort gepubliceerd). Tzt kunt u 1 van de deelnemende ziekenhuizen te benaderen bij wens tot deelname. Pre PREMI: Het afweersysteem van de vrouw speelt een belangrijke rol in het verloop van de zwangerschap. Prednisolon heeft een remmende werking op het afweersysteem. Het effect op herhaalde miskramen is nooit goed onderzocht. Wij gaan een onderzoek doen naar prednison en herhaalde miskramen. Maar daarvoor willen wij inventariseren of vrouwen überhaupt mee willen doen. En wat de beweegreden voor wel/ niet deelname zijn. Dit voor-onderzoek heet de pre-PREMI studie.
Wát een geweldig initiatief! Hier na zes miskramen en een cocktail waar ook prednison in zat eindelijk blijvend zwanger gebleven.
Wow wat goed. Ik heb 5 miskramen gehad en heb bij de 7e zwangerschap mijn antihistamine doorgeslikt, ondanks dat dat niet officieel mag. En bleef toen wel zwanger. Bij de eerste heb ik dat per ongeluk gedaan.
Interessant dit. dank voor het delen! Weet je ook bij welke vrouwen dit wel/niet werkt? Ik word zelf moeilijk zwanger en zit nu in een IUI traject. Daarvoor 2 miskramen gehad (in periode van ruim 2 jaar). Tijdens IUI 1 x een biochemische zwangerschap gehad en 1x een vmk met 6,5 week. Het lijkt er dus op dat als ik dan eindelijk zwanger wordt..het alsnog misgaat. Ik vind dit zo beangstigend. Nu worden er bloedonderzoeken gedaan, maar ze verwachten al dat daar weinig uitkomt.. ben bang dat ze het weer gaan gooien op "dat is gewoon pech". Dus, ik hoor graag meer! Zeker van dames in een vergelijkbare situatie die uiteindelijk wél zwanger zijn geworden.
Bij bijvoorbeeld immuun problemen en te 'sterk afgesteld' afweersysteem. In Gent kwam eruit dat ik anti nucleaire antistoffen aanmaak en daardoor zou het zo kunnen zijn dat mijn lichaam het vruchtje steeds afstoot. Aangezien prednison heeft geholpen ga ik ervan uit dat dit zo is. Prednison onderdrukt het afweersysteem. Wat verdrietig dat het bij jou ook een paar keer mis is gegaan! Hopelijk heb je wat aan deze info. Mijn eerste zoon heb ik trouwens ook dmv IUI gekregen. Dat moest dan wel ook in Gent gebeuren.
Dank je voor je reactie. Wat voor test hebben ze gedaan om daarachter te komen? Waren ze in NL niet achter die diagnose bij jou gekomen? Of ben je meteen naar Gent gegaan?
Ik heb eerst in NL bloedonderzoeken gehad, maar daar wordt minder getest en kwam niets uit. In Gent nog meer bloedonderzoeken gehad en daar kwam het uit.
Ok, nou goed om te weten! Ik ben nu in afwachting van de resultaten van de bloedtesten. Maar ik verwacht er eigenlijk weinig van.. ben je tevreden over de behandeling in Gent? Ik zie dat er verschillende mensen naar Gent, Brussel of Duitsland gaan. Daar ben ik nu een beetje over aan het inlezen.
Het is al een aantal jaar geleden, maar was toen erg tevreden. Het was wel stuk rijden en er was een lange wachttijd, maar het heeft wat opgeleverd Alles werd ook vergoed door mijn verzekering.