Slijmprop? Voorween? Harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sil1, 11 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Gisteren bij de gynaecoloog geweest.
    En heb verteld hoe ik mij al een week voel
    Ik heb enorme harde buiken die soms erg pijnlijk zijn en ze komen en ze gaan.
    Ze ging een echo bij me doen, en ons kleine meisje lag al diep ingedaald en vast.
    En ineens zei ze dat het aankomende week of weekend kon gaan gebeuren.
    Ik vondt het vreemd, wat dat kan je volgens mij niet via een echo nagaan.
    Ik vroeg haar om te controleren of er beneden al wat verandering zat omdat ik met 26 weken in Leiden heb geleden inverband vroegtijdige weeën en met 30 weken weer.
    Meestal gaan ze dan met een soort echo stok naar binnen om te kijken of er verandering is, maar zij wou dit nu met de vingers doen.
    Jeetje wat deedt dat pijn, en ik had iets meer dan een centimeter.

Daarna gingen man lief en ik nog wat kleine dingen halen voor de kleine meid, maar toen kreeg ik heel veel harde buiken die pijnlijk waren. Elke beweging die ik maakte deed pijn.
    Savonds na het avond eten ging ik mijn hondje uit laten en ik voelde iets raars in me ondergoed emaal thuis ging ik kijken zat er een wit slijmerig roze slijm echt slijmerig sliert, is dat nu de slijmprop?
    Daarna kreeg ik nog meer pijn en ben ik gaan douche en tot nu toe is het weer rustig, voel wel allemaal gerommel soort menstruatie krampjes.
    Van mijn eerste dochter ben ik bevallen met 40weken en 5dagen en van mijn tweede dochter ben ik bevallen met 37 weken.
    Wie heeft dit ook gehad en hoe ging het verder bij jullie?
    De gynaecoloog heeft ook gezegd dat ik de 40 weken niet ga redden.
    Maar waar baseren ze dat op, dat vindt ik zo vreemd.

Hebben sommige gynecologen dat bij jullie ook gezegd en was dat toen ook zo?

2. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het klinkt als (een deel van) je slijmprop. Nu kan die ook gewoon weer aangroeien, dus het hoeft niet het begin van je bevalling te zijn. Wat betreft de ontsluiting, het is je derde en dan is het niet gek om al wat ontsluiting te hebben zonder dat dat iets zegt. Wel klinkt je buik erg onrustig...

Vind het wel gek dat ze je met jouw termijn toucheert, zeker als ze verwacht dat het niet lang gaat duren. De kans op complicaties is heel klein bij bijna 36 weken, maar je baby kan beter nog even blijven zitten. Al is het maar omdat de kraamtijd met een randprematuurtje niet heel tof is.

Succes!

3. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16

Precies dat dus dat zei ik ook tegen mijn man, waarom ze heeft getoucheerd, ik heb elke keer verschillende mensen in het ziekenhuis. Ze was ook niet op de hoogte nog dat ik met weeën heb gelegen in leiden en toen weeën remmers en long rijping heb gekregen.
    Meestal doen ze het heel voorzichtig met een echo stok, maar dat wilde zij niet doen, en het doet ook nooit pijn.. Maar deze keer echt wel ze deed me onwijs veel pijn met toucheren.

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat vreemd zeg, klinkt haast alsof ze je gestript heeft. Wist ze wel hoe ver je momenteel bent? Ik vind dat je gyn erg onvoorzichtig te werk is gegaan.

Zoals hierboven beschreven hoeft het nog niets te betekenen, slijmprop kan al vroeg loslaten en een cm ontsluiting kun je ook nog weken mee door lopen. Ik zou het deze dagen een beetje rustig aan doen en als je over de 37 weken bent dan hoef je je in principe geen zorgen meer te maken. Zou er nog wel wat van zeggen de volgende keer als je daar bent.

5. Sil1

Sil1 Bekend lid

13 sep 2014
    708
    0
    16
    Ja dat wist ze wel hoe ver ik was. Maar de achtergrond die kende ze nauwelijks. Ik ben onderhand op aan het raken van dat gevoel in me buik en de harde buiken. Put je echt uit.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ook weer bij de derde zwangerschap zeiden ze hetzelfde als bij jou, was toen ruim 34 weken had bloedverlies, ontsluiting (2cm)en verloor de slijmprop, onrustige buik.. . Ze gaat geboren worden binnen een week, gelukkig bleef ze zitten tot 38 weken want ze was maar 46 cm en 2690 gram.

Wat ze bij jou gedaan hebben klinkt als strippen ,niet goed met en jouw voorgeschiedenis en rommelige buik.
    Ze stimuleert de baarmoeder zo .

Het beste is dat ze er af blijven . Ik zou je gewoon heel rustig houden en het zeker aankaarten de volgende keer dat je op controle moet .

Deel Deze Pagina