Op zoek naar een luier met hoge vulling achterop

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MommyOwl, Mar 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Wie kan mij helpen? Mijn zoektocht naar de juiste nachtluier voor mijn dochter van 8mnd begint eindeloos te worden... :( Volgens mij heeft ze een uitzonderlijke hoge bilspleet :D een flinke kont en enorme dijen. Hierdoor past geen enkele luier tot nu toe echt goed. Overdag is dit niet zo'n probleem, want dan wordt ze regelmatig verschoont. Maar 's nachts lekt ze erg vaak door.

Pampers en Kruidvat sluiten prachtig om haar beentjes (hoewel Pampers misschien wel iets te smal is voor haar billen), maar hebben zo'n nutteloos stuk lege luier achter bovenaan (waar dan geen watten vulling meer in zit, maar alleen leeg luier omhulsel). Hier lekt ze 's nachts doorheen (vermoedelijk omdat de urine door haar bilnaad eruit loopt).

Albert Heijn heeft wél vulling tot bijna helemaal achter bovenaan, maar sluit waardeloos om haar beentjes, waardoor ze bijna standaard weer dáár doorheen lekt.

Een maatje groter voor 's nachts werkt ook niet, want dan sluit de luier niet mooi aan rondom de beentjes en lekt ze alsnog. En een luier achterstevoren gaat ook niet lekker: het zit mijn dochter duidelijk niet lekker, en bovendien moet ze dan op haar buik liggen om de luier te kunnen sluiten en daar heeft ze een gruwelijke hekel aan (niet fijn om een overstuur krijsend kind 's avonds vlak voor het slapen gaan te hebben).

Eigenlijk ben ik op zoek naar een Kruidvat-achtige luier (want die vind ik echt heel fijn), maar dan met vulling tot helemaal achter bovenaan... Wie heeft er een goede tip??

O ja, ze is nu rond de 8,5-9kg en draagt overdag maat 4 of 4+.
    Alvast bedankt!

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ken het probleem niet, maar het eerste wat in me opkomt is een tweede luier aan achterstevoren.

ooh, heb je al geprobeerd zie ik sorry..:)

3. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

Aug 1, 2013
    1,735
    10
    38
    Heb wel eens gehoord dat iemand kraamverband in de luier deed, voor wat extra absorptie-kracht hoog achterin. Misschien helpt dat?

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Misschien kan je de Pampers Easy Up proberen 's nachts.
    Die zitten heel hoog, maar dan zou ik wel gewoon de 4 nemen. Ze vallen iets te groot (vind ik).

5. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Hmm, kraamverband, da's een goeie tip! Die gaan we eens uitproberen.

Pampers Easy Up maat 4 hebben we al geprobeerd, maar zelfs daar lekte ze via haar bilnaad uit...

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik moet zeggen dat mijn dochter 's nachts nooit doorlekt, tot ik een keer Pampers Baby Dry gebruikte. Dat was echt geen succes.

Ik gebruik Active Fit en die absorbeert echt absurd goed.

7. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van jumbo en lidl zijn ook erg fijn. Heb je die al geprobeerd?

8. Humava

Humava Niet meer actief

Misschien eens wasbare luiers proberen? Ik zelf gebruik ze niet maar als ik ze op plaatjes zie lijken die broekjes wel goed aan te sluiten op het ruggetje en bij de beentjes.

9. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Nee, nog niet geprobeerd. Hebben die dan hoge vulling aan de achterkant? Inmiddels hebben we zoveel verschillende luiers in huis gehaald om te proberen, dat we nu 6 weken vooruit kunnen ;) Dus als we meer gaan kopen, moet ik er wel zeker van zijn dat ze zo'n hoge gevulde achterkant hebben :p

Wasbare luiers is misschien idd ook een optie. Heb alleen wel gehoord dat die sneller als nat aanvoelen voor het kindje, zeker als je hem de hele nacht laat zitten. Dus misschien is dat ook niet ideaal... hmmm

10. Suprised

Suprised Actief lid

Mar 25, 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jep kraammaandverband, dat werkt als een tiet!

11. Ikapika

Ikapika VIP lid

Oct 21, 2012
    5,073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Voor wasbare luiers kun je diverse inleggers kopen voor extra absorptie.

12. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn Moppie heeft de 4+ van de kruidvat aan en het lekken is over.
    Ik gebruikte bij mijn andere dochter toen de huggies premium.
    Helaas niet meer te krijgen.
    Die waren ook hoog aan de achterkant.

Waarom pak je geen maat 5 voor de nacht?

Mijn dochter weegt ook zo'n 8,5 kilo zolang de 4+ nog droog is blijfik nog bij 4+ maar zodra ze nat begin te worden stappen we over op de maat 5.

13. Binkie81

Binkie81 Actief lid

Jul 14, 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Ik zou geen kraamverband nemen, maar tenalady achtig iets (ik gebruik etos eigen merk). Die zijn gemaakt om urine op te nemen, kraamverband niet...mijn zoontje lekte ook steeds door, maar nu ik er een incontinentieverbandje in leg, gaat het goed!

14. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Da's een goeie. Ik denk dat ik dat dan maar ga kopen en proberen.

Even een hele praktische vraag over dat kraamverband/tenalady-achtig: op welke manier leggen jullie die in de luier? Gewoon zoals een maandverbandje? Of juist meer naar achteren? En dan horizontaal of verticaal? :)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    wasbaar?? Houdt hier alles !

16. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Heb ik al geprobeerd met een aantal merken, maar die zijn nog wat te groot voor haar. Ze sluiten dan niet goed aan rondom de beentjes en dan lekt ze juist daardoor weer :( Maar moet bekennen dat ik bijvoorbeeld de Kruidvat maat 5 nog niet heb geprobeerd, dus misschien heeft die een betere pasvorm en zou die wel goed aangesloten blijven...

Share This Page