Ons zoontje is vandaag 7 weken oud. Het is vanaf het begin een mannetje, wat veel wilt eten en graag schrokt. Toch moet je niet te veel voeding geven, omdat de niertjes het niet kunnen verwerken. Echter blijft het mannetje zeuren om eten. Hij zuigt heftig op zijn handjes en huilt aan een stuk door. Tussendoor willen we nog wel eens 20/30 ml warm water geven. Nu geven we het volgende: 7 x per dag (minder keer per dag lukt nog niet, dus verdelen wij zijn hoeveelheid voeding); 3,5 schepje Nutrilon voor hongerigen'; 120/130 ml water. Is dit genoeg wat hij krijgt? Wij willen hem niet te veel geven, maar we willen hem ook niet te weinig geven natuurlijk.
Met 4,5 kilo is de regel 4,5*150=675cc per dag, eventueel tot zo'n 4.5*180=810cc. Hij krijgt nu 7* 3,5 schepjes *33 cc= 808 cc per dag. Dus veel meer zou je inderdaad niet moeten geven. Hij doet lang genoeg over zijn flesjes, ongeveer 20 minuten? een speentje helpt ook niet? (tegen zuigbehoefte?) Misschien kan het helpen om nutriton toe te voegen. Dat dikt de voeding wat in. Dat bleek hier de oplossing te zijn, icm nutrilon Forte. Eigenlijk is het bedoelt tegen spugertjes, maar soms helpt het ook bij de verzadiging.
Het maximum is 1 liter per dag. Op zich geldt de telregel zoals hierboven staat, maar als ie maar honger blijft houden zou je wellicht wel kunnen ophogen. Ik zou ff met het CB overleggen. Wij mochten bij ons zoontje rond 7 weken en die was ook 4,5 kilo gewoon gaan ophogen. En die had ook 7 voedingen.
Dan zou ik dus ook 7 x 150ml kunnen doen = 1050 ml en de 3,5 schepjes. i.p.v. de gebruikelijke: 7 x 130ml = 910 ml en de 3,5 schepjes Nutrilon forte Dat scheelt een hoop geschreeuw, is veilig en geeft minder 'stress'.
Die max 1000cc voeding is eigenlijk max 30 schepjes poeder.. Dus je zou er extra water bij kunnen doen. Maar het wordt meestal niet aangeraden om meer dan 10-20 cc erbij te doen. Dan kunnen ze namelijk te snel tevreden zijn, voordat ze het laatste deel van de benodigde stofjes binnen hebben. Maar dat is het niet in jou geval
Waarom 3.5 schep? Op 120 mag je toch 4 scheppen? Deed ik in ieder geval wel.. en dan hongerige babyvoeding. waarom probeer je niet 6x120 en 1x 150?
hij is 4,5 kg dus volgens het pak = max 25 schepjes per dag. Vandaar de 3,5 schepjes. deze fles met extra water drinkt hij met gemak op. (In het hebben we wel eens een flesje met 210ml gegeven. Ook deze ging met gemak op. Toen nog niet wetende dat hij teveel vocht binnen kreeg, dus slecht voor de nieren). Nu is het dus meten en weten wat voor hem goed en prettig is. Hij krijgt ook Nutrilon voor hongerigen, maar volgens mij heb ik dat ook aangegeven. Het is gewoon een hongerig kind. Geen groot kind, maar wel hongerig. Dank voor alle tips. Kan dat zeer waarderen.
Hier ook een hongerige baby met hongerige babyvoeding, maar waar heb jij gezien max 25 schepjes? welke voeding geef je..?
Ik neem aan dat je caps aanstond Maar.. die voeding geef ik ook en daar staan geen max schepjes op hoor! Staat op baby's tussen 4-5 kg mogen 5x150 zelfs.. en kinderen tussen 5-6 kilo 5x180 en daarboven 4x180
Uitleg: Onze zoon is 4,5kg. De verpakking zegt: 4-5 kg 5voedingen per 24uur 165ml per voeding 150ml water 5 afgestreken schepjes. 5 (aantal voedingen per 24 uur x 5 afgestreken maatschepje = 25 Aangezien onze zoon liever 7 keer per dag de fles krijgt dan 5 x hebben we: 25 schepjes verdeeld over de hele dag delen over 7 (voedingen per dag) = 3,57 schepjes per keer geven. = duidelijk toch lijkt mij
Heb je al eens een andere fles geprobeerd? Mijn dochter is ook zo'n schrok-op en met de Avent flessen was het echt drama: veel te snel drinken en niet verzadigd. Nadat ik overstapt ben op de S-fles van Difrax, nu alweer een week of 8 geleden, gaat het echt stukken beter. Ze doet iets langer over haar fles en in het begin stopte ik tussendoor nog wel eens en gaf haar een paar minuten een fopspeen (als ze daar genoegen mee nam tenminste) Succes
Sorry hoor Maar snapte er niks van omdat ze hier zeggen absoluut niet met schepjes moet gaan liggen klooien (halve scheppen etc.) maar doe je ding
Gisteren dus de S-fles van Difrax gehaald en ik moet zeggen: Wat een wereld van verschil al zeg. Mees is echt een stuk relaxter, dus wij ook. De pasvorm van de speen is veel beter dan die van Avent. Minder lucht naar binnen, dus minder last van zijn darmpjes enzo. En niet meteen blerren, als zijn fles op is. Hij geeft een kikje, dat ie het jammer vindt en valt rustig in slaap. En hij slaapt ook langer. Echt SUPEEEER. Echt aan te raden voor meerdere mensen die een hongerig kind hebben. Moet niet te snel juichen natuurlijk, maar wat ik al schreef: Het is nu al een wereld van verschil!
Gisteren dus de S-fles van Difrax gehaald en ik moet zeggen: Wat een wereld van verschil al zeg. Mees is echt een stuk relaxter, dus wij ook. De pasvorm van de speen is veel beter dan die van Avent. Minder lucht naar binnen, dus minder last van zijn darmpjes enzo. En niet meteen blerren, als zijn fles op is. Hij geeft een kikje, dat ie het jammer vindt en valt rustig in slaap. En hij slaapt ook langer. Echt SUPEEEER. Echt aan te raden voor meerdere mensen die een hongerig kind hebben. Moet niet te snel juichen natuurlijk, maar wat ik al schreef: Het is nu al een wereld van verschil!