Mijn zoon is bijna 1 jaar, tijd om over te gaan op een andere "fles"/bekervoeding? Hypo-allergeen 3 bestaat niet, wat nu?
In principe hoeft je zoontje straks geen poedermelk meer. Een gemiddeld kindje haalt genoeg voedingsstoffen uit hun dagelijkse maaltijden. Dus je zou kunnen overwegen om straks over te stappen op soya drankjes. Of eventueel op geiten/paardenmelk...
Dus als ik het goed begrijp, hoeft hij dan geen "melk" meer. Andere kindjes gaan dan over op koemelk. Ik ga toch proberen of ik hem op de standaard kan krijgen, maar ben bang dat hij daar niet tegen kan (omdat we dit al vaker hebben geprobeerd). Hoe ziet zijn eetschema er dan uit? 's ochtends boterham of pap (maar pap aangemaakt waarmee?) 10.00 fruithap 12.00 boterham 15.00 uur fruit of koekje 17.00 warm eten + yoghurt Zoals bovenstaand ongeveer?
Inderdaad, na de 1ste verjaardag mag je overstappen op gewone koemelk. Dus dan hoef je ook niet over naar de standaard poeder.. Alleen in jou geval is dat overstappen op koemelk niet zo'n goed idee. Je zou hem voor het ontbijt ook een boterham+soyamelk kunnen geven. Maar misschien kun je pap ook wel aanmaken met soyamelk. Een alternatief is dan geitemelk of paardemelk. Dat is minder allergeen dan koeienmelk. Maar meer dan soya..
Oke, bedankt. Ik wacht even tot na zijn verjaardag en dan probeer ik eerst over te gaan op standaard of koemelk.
Als yoghurt goed gaat, zou je eerst ook karnemelk kunnen proberen. Dat is iets minder allergeen dan gewone melk. Maar wel meer dan yoghurt..
ik zag vandaag in de winkel op de pakken hypoallergeen 2 van nutrilon staan dat die zijn voor kindjes van 6-18 maanden. volgens mij kun je die dan geven tot je zoontje anderhalf is, als het nog niet lukt met iets anders. groetjes, Miranda
ik zag vandaag in de winkel op de pakken hypoallergeen 2 van nutrilon staan dat die zijn voor kindjes van 6-18 maanden. volgens mij kun je die dan geven tot je zoontje anderhalf is, als het nog niet lukt met iets anders. groetjes, Miranda