Dochter 8 maanden weigert brood en eten met stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Annabel26, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is inmiddels 8 maanden oud en weigert gewoon brood te eten. Ze doet haar lippen stijf op elkaar en ze wil het gewoon echt niet. Ook het eten van ander vast voedsel gaat moeizaam. Toen alles nog helemaal geprakt werd at ze prima maar nu het allemaal wat minder fijn is weigert ze het gewoon. Of ze eet echt een heel klein beetje. Heeft iemand tips? Ik heb met het brood echt al van alles geprobeerd maar ze wil het gewoon echt niet.

2. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Even laten voor wat het is en over een paar weken nog een keer proberen. Mijn zoontje van 9 maanden eet nu sinds kort weer brood maar vertikte het eerst ook. Ik gaf hem gewoon volkorenpap en heb het na een paar weken weer geprobeerd en toen at hij het opeens wel... Ook potjes of eten met stukjes waren een ramp. Groente gaat nu wel maar fruit wil hij echt alleen gepureerd haha. Achja maak me er niet zo druk om hoor. Hij zal het echt wel een keer gaan eten...

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter begon ook pas met 9,5 maand brood te proeven. Daarvoor als het lippen stijf op elkaar tot zelfs het brood weg slaan aan toe.

Ik ben toen van dagelijks proberen naar in het weekend in de stoel erbij zetten gegaan. En als ze interesse toonde gaf ik haar een stukje van mijn brood. Na een tijdje ging ze het toch proeven.

Nu eet ze het redelijk maar een hele boterham gaat er nog niet n hoor.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Heb je al eens geprobeerd zelf te laten eten? Hier gingen de lippen ook stijf op elkaar totdat we hem zelf lieten eten. Leg steeds stukje voor hem en hij pakt het op en knabbelt het op. Zo gaat er toch in de ochtend en in de middag bijna 1 boterham op (2 boterhammen dus).

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb een aardige trukendoos opengetrokken. Van verschillende soorten brood, met korst en zonder korst, maar ook geroosterd, met en zonder boter. Helpen met eten en zelf laten eten.

Mijn moppie moest het echt leren eten. Qua smaak maar ook qua structuur. Haar vader houd ook niet van brood, dus we dachten al dat het daarmee te maken heeft. Het ging ook toen ze eenmaal begon te proeven gepaard met erg veel verslikken (tot ingrijpens aan toe).

Lekker met lunchen aan tafel erbij laten zitten en zodra de interesse er is wat geven.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter at pas met anderhalf brood. Tot die tijd granenpap gegeven en ongeveer 1x in de maand probeerden we dan een paar dagen brood. Met anderhalf aten we een keer tosti's en die at ze wel. Inmiddels is ze nog steeds geen geweldige broodeter hoor.
    Wat stukjes betreft. Onze dochter at of echt gepureerd (zoals 4-6 maanden potjes, dus bijna vloeibaar) of gewoon stukken. Geprakt at ze niet (en nog steeds niet, ze gruwelt van stamppotten).

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook gewoon zelf laten eten... in het begin ook gewoon een boterham voor haar neer gelegd en laten rommelen. Werd helemaal uit elkaar getrokken, maar stukje bij beetje ging het er wel in!
    Ze is hier sowieso niet van het gevoerd worden, dus al snel werd bij ons alles in stukken aangeboden.
    Geprakt/gemalen met stukjes is dan vaak ook iets waar kindjes niet goed meer overweg kunnen (kauwen of doorslikken?)...

Als het echt niet wil, inderdaad gewoon even laten rusten en over een paar weekjes weer een keer proberen.

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Hihi zoals ik je in "ons" topic al zei..
    Mijn meisje weigert ook brood te eten..
    Maar nu is deze mama niet zomaar gek te krijgen... Ik dacht vanmiddag doe het eens in de fruithap.. En ja hoor, het hele binnenstuk zonder korst op :D
    Zatrdag ga ik het eens gewoon besmeren met fruithap uit n potje.. Kijken of dat ook gaat.. Geen verkeerd beleg als het zo werkt iig :D

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Dank jullie wel allemaal voor de tips, ik ben ondertussen ook langs het consultatiebureau geweest ( ik ging er toch heen om weer een keertje te wegen ). En daar heb ik de tip gekregen om het fruit voorlopig gewoon echt fijn te geven en samen met haar aan tafel te gaan zitten voor het brood, dus zij eten en ik ook. Eerst gaf ik haar meestal te eten en ging daarna pas zelf eten. Nu doen we het samen en vanaf dag 1 eet ze gewoon brood! Ook het avondeten gaat er nu ineens wel in. Dat was blijkbaar toch echt wat er nodig was. Gewoon echt samen gaan eten, niet eerst zij en dan ik. Vandaag heeft ze zelfs al een kwart boterham op waar er eerst niks in ging.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Helemaal super!
    Zo iets 'simpels' kan soms gewoon de oplossing zijn... je moet er altijd maar even achter komen, haha!
    En zoals altijd gezegd wordt: zien eten doet eten!
    Geniet er van!

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dat werkt idd ook vaak goed. Hier eet ik ook altijd met onze knul mee. Zit nu tegenwoordig om 7 uur in de ochtend aan de boterham hahaha....

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Super! En geniet ze van de maaltijden!

En van het kijken naar je hummeltje, zo schattig die kleintjes als ze eten!

Deel Deze Pagina