7 weken en geen kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mime28, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hallo dames,

Ik heb week op eigen initiatief een vroege echo laten maken (7+3). Nu was er wel een vruchtje van 5,9mm te zien maar geen hartje. Niet goed dus. Maar toch twijfel of ze het misschien gewoon niet goed gezien heeft of ik gewoon iets minder ver ben (hoewel er dan had er nog steeds een hartslag moeten zijn)

De echo was inwendig bij een verloskundige.

Dinsdag heb ik een afspraak op de plek waar ik voor medische echo's naar toe moet, die vrouw liet duidelijk merken dat ze het geen goed idee vond dat ik al een echo heb laten maken en dat dinsdag volgens haar nog steeds heel vroeg is om iets te zeggen.
    Maar er zijn heel veel dames die vroege echo's krijgen toch?

Heel gek het was slecht nieuws en toch ook fijn dat kleine flupje te zien.

Wat zijn jullie ervaringen met vroege niet medische echo's?

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb deze zwangerschap ook met precies 7 weken een echo gekregen ivm eerder bbz. 7 weken is wel vroeg, maar ook weer niet mega vroeg en het zou in principe gewoon informatief moeten zijn. Het enige probleem bij een echo rond deze tijd is dat wanneer je niet 100% zeker bent van je ovulatiedatum de echo wel te vroeg kan uitpakken. Als je eisprong bijvoorbeeld een weekje later was en je dus pas 6 weken bent, is het best mogelijk dat een heel licht knipperend hartje niet opgepakt is door de echoscopiste. De vraag is dus, weet je zeker wanneer je ovuleerde (middels temperaturen/ testen/ het gevoeld hebben)? Ik ga voor je duimen!!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ja de termijn klopt helaas wel, ik had ook vroeg een positieve zwangerschapstest.

4. Melisa21

Melisa21 Lid

16 jul 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had op dat termijn ook geen kloppend hartje, een week later wel. Het is gewoon lastig want wie weet begon het hartje een uur later te beginnen met kloppen. Bij sommige klopt die al met 6 weken, bij andere pas later. Ik duim voor je :)

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sterkte meid; het kan nog alle kanten op!

6. Cicey

Cicey Bekend lid

28 nov 2012
    618
    0
    16
    ik ben zwanger van een tweeling en bij 1 van de beebs was op 7 weken geen kloppend hartje te zien, althans misschien niet goed. Een week later was het goed zichtbaar en klopte goed...

Hoop dat het bij jou gewoon volgende keer ook goed zichtbaar is en goed klopt.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wat een hoopvolle berichten :D
    Melisa21 en Cicey wat fijn dat het bij jullie nog goed gekomen is!

Ik vind het heel spannend, maar blijf hoopvol, het zag er verder zo mooi uit.

8. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik had ook met 7 weken en 3 dagen een uitwendige echo en het hartje was gelijk te zien.

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dit is helaas niet waar. Alle hartjes kloppen al vóór de 6 weken. Het kan echter wel zijn dat een echoscopist met minder goed materiaal de hartactie mistt.

@Mime28: hoe weet je zeker dat je eisprong was wanneer je dacht dat deze was? Als dit alleen door een vroeg positieve test is, kan deze echt best een paar dagen later zijn. Een positieve test op 7 of 8 dpo komt misschien niet heel veel voor, maar kan best! Als je ten tijden van de echo pas 6,3 of 6,4 bent geweest en de echo apparatuur en/ of de echoscopist niet zo goed was, kan de hartactie best gemist zijn! Zat het vruchtje toevallig helemaal tegen je baarmoederwand aangeplakt (dan is het extra moeilijk te zien)?

10. Melisa21

Melisa21 Lid

16 jul 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel de gyn als de verloskundige zei dat het soms pas net begint te kloppen met 7 weken, vandaar. Ik heb veel echo's gehad en lijkt me sterk dat bij zowel het ziekenhuis als de verloskundige het apparaat niet goed genoeg was. Ze hadden potdorie juist net een nieuwe :p

11. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Balen zeg. Lees vaak nog positieve verhalen hoor! Bij mij klopte het hartje met een echo van 6 weken en 5 dagen!

12. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Lastig, begrijp je vreugde dat je de kleine frummel hebt gezien. Maar ze zeggen niet voor niks dat het niet verstandig is/was om een vroege echo op eigen inactief te maken.. Nu zit je in dubio met je zelf, en bij de een klopte het nog niet, de ander wel? Je hebt niks aan deze info het heeft je alleen onzeker gemaakt! ik hoop voor je op goed nieuws, en dat je er qua termijn echt naast zat of je kleine gewoon wat trager is zou kunnen. sterkte

13. derdebaby

derdebaby Lid

20 sep 2014
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik was bij de tweede 7 weken bij de eerste echo en toen zeiden ze dat ik 6 weken was en het hartje nèt klopte.. als ik een dag eerder was geweest hadden ze het niet gezien. het klopte nog onregelmatig.

daardoor ook niet verteld en gewacht op de echo met 9 weken (voor hen dus 8 weken) maar ik was gewoon 9 weken en het hartje klopte mooi!

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In de meeste gevallen is er hartactie zichtbaar bij 6w3d. Niet in alle gevallen dus. Het is echter wél reden tot zorg als een vruchtje achterloopt (of ver voor) in groei en ontwikkeling.

Dus als je zéker weet dat je bij wijze van spreken 8w3d bent en je meet een week eerder of verder, dan is dat iets om serieus te nemen. Wat niet wil zeggen dat het dan in alle gevallen fout zit, want dat is natuurlijk niet zo. Maar liever zien ze gewoon een vruchtje wat de gewenste ontwikkeling volgt. Logischerwijs.

@TS ik hoop dat het bij jullie zo'n geval is van 'niks aan de hand' en dat het bij je volgende echo gewoon goed zit.

15. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik wens je veel sterkte in deze onzekere tijd. Ik heb je even een PB gestuurd...

16. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik had volgens mijn berekening 8dpo een positieve test, maar ja het vruchtje zat inderdaad helemaal tegen de baarmoedermond aan.

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Klopt wat je zegt, ik wist dit niet echt, ik lees steeds dat vrouwen die eerder een mk of zo gehad hebben eerder een eerste echo krijgen dus zag het verschil niet. Ook heb ik gevraagd of het resultaat al duidelijk zou zijn bij het echo bureau waar ik het heb laten doen, volgens hen kon het prima. (niet te beste plek waarschijnlijk achteraf).
    Ik heb het commentaar trouwens ook al te horen gekregen bij plek waar ik volgende week mijn echo heb ;)

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dankjulliewel verder dames voor de reacties, ik laat jullie weten hoe het verder gaat.

19. Ikke101

Ikke101 Actief lid

3 feb 2014
    450
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bij de verloskundige praktijk waar ik zit, wordt standaard met 8 weken al een eerste echo gemaakt, mits je je op tijd hebt aangemeld. Dan een met 12 weken en dan nog een met 20 weken.

Verder heb ik ook veel verhalen al gelezen van dames waarbij de verloskundige (en zelfs de gynaecoloog), niets kon zien. Die moeten dan 1 week later terugkomen voor nog een echo. Als het vruchtje dan gegroeid is, ook al kunnen ze wederom geen hartje vinden, is het waarschijnlijk gewoon in orde en moet je nog even geduld hebben.

Ook heb ik wel eens gehoord dat het wel of niet zien van een kloppend hartje met een vroege echo, ook afhankelijk is van de ligging van de baby.

20. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

11 dec 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    ik had een vroege echo met 6 weken en 5 dagen en toen waarschuwden ze mij dat er waarschijnlijk nog geen hartactiviteit te zien was. Dat was bij een gyn. En mijn eigen vk zegt dat ze hebben meegemaakt dat een hartje pas met ruim 7 en een halve week is gaan kloppen. Dus het kan nog alle kanten uit.
    Ik hoop voor je dat het goed zit en je de volgende keer een mooi kloppend hartje te zien krijgt:)

Deel Deze Pagina