Ik heb al eerder een bericht geplaatst maar zit een beetje met mn handen in het haar. Onze zoon had 10 dagen geen ontlasting, hebben vd huisarts afgelopen maandag klysma's (microlax) en lactulose voorgeschreven gekregen. Maandag klysma; 1 luier. Dinsdag klysma; 2 luiers. Zelf nog steeds niet gepoept dus vandaag weer naar de huisarts, weer klysma's gekregen en vanavond pas na een uur (!) Weer 1 luier vol. We moeten nu morgen en maandag nog een klysma toedienen en allemaal ook nog toegediend in de dubbele dosis (de hele klysma ipv de helft zoals voor baby's is voorgeschreven in de bijsluiter). Heeft iemand hier ervaring mee met een borstgevoed kindje? Ik lees op het internet enkel dat het zeer zeldzaam is dat bv kindjes verstopt raken. We gaan maar gewoon doen wat is voorgeschreven maar het zit me niet lekker, bang dat de darmpjes lui worden, bang dat het nu nog niet oplost..
Hier wel een kindje wat niet in de luier wilde poepen, waardoor ze het ophield. In de kraamweek zat er steeds 2 dagen tussen en alleen als de luier open lag. (Smeeerbende) Ben haar elke verschoning op de pot gaan houden en als ik zag dat ze moest poepen. Ze was toen een week of 2-3 oud. Dat ging goed. Als we dagen wat meer van huis waren (daar deed ik het niet) hield ze het weer op. Nu is ze een jaar en doet ze nog steeds het meeste op de pot. Af en toe poept ze wel in de luier, sinds we over gegaan zijn op wasbare is ze er wat makkelijker in.
Hij plast wel voldoende? Hoeveel keer bv geef je (8 tot 12?)? Vette laag na afkolven al gegeven? Lactatiekundige benaderd? Osteopaat bezocht voor massage? La leche league bellen? In je vorige topic zijn ook een hoop tips gegeven.
Hier baby’s die met borstvoeding ook weinig poepten. Hadden er weinig last van dus niks mee gedaan. Kwam vanzelf goed.
@Fristi2012 wat een verhaal joh, dat heb ik nog nooit gehoord en dan zo klein al! Bijzonder ook dat je dat zo snel door had. Ik zal het eens proberen door hem een poosje in zn nakie te leggen, je weet maar nooit. Maar vandaag na de klysma ook zonder luier en toch pas na een uur... @sabagirl andere forum vnml tips voor het slapen (waar ik druk mee bezig ben dus ook erg blij mee overigens). Prima plasluiers en 8 voedingen per dag. Lactatiekundige vertelde inderdaad vandaag over de vette melk maar ze gaf ook aan dat dat eigenlijk gedaan wordt om geen lactulose te hoeven geven, ga het wel proberen erbij. Osteopaat zijn we 3x geweest en hij zei toen niet veel meer te kunnen doen, zou het zin hebben om daar weer heen te gaan; oftewel, kan het terug achteruit zijn gegaan zodat er nieuwe behandelingen nodig zijn? Hier heeft hij niks over gezegd nml. La leche legue ken ik niet ga ik nu googlen... @Bootcamp babe hij heeft er helaas wel veel last van, vandaag bij de huisarts ook huilen bij druk op zn buikje
Hoi, ik heb er met mijn jongste veel last van gehad, op een moment zat er wel eens 2 weken tussen. Volgens de Lactatiekundige die mij bijstond kon het wel tot 3 weken wegblijven. Succes!!
Heb je toevallig een tummytub in huis? Of een hele grote schone emmer. Warm water en kikvorshouding (beentjes tegen lijfje aan) was hier een garantie voor nieuw water namelijk. Ontspannen ze in en dan komt er wel eens wat voorbij drijven.
Ik heb dit probleem met beide baby’s gehad. Ik heb ook bij de kinderarts gelopen. Bij de eerste ook klismas moeten geven, bij de tweede rade de kinderarts dit weer af. Ook een inwendig onderzoekje gehad, bij de tweede, maar er zat geen harde ontlasting. Uiteindelijk heeft dit wel een paar maanden geduurd, toen is het vanzelf over gegaan. Bij de tweede was ik er rustiger onder, maar bij de eerste was ik in alle staten. Kinderarts dacht dat er een stofje in mijn bortstvoeding zat, waardoor ze slecht poepte. Het gaat goedkomen hoor, maar snap je zorgen. ❤️