Mijn dochter van net 1 krijgt kiezen,4 tegelijk. Dus het is drama. Hele dag weet ze zich geen raad behalve jammerend met dr vinger in dr mond bij ons op schoot. We knuffelen, bieden afleiding en doen rustig Aan. Want helaas ook verhoging en verkoudheid erbij. Wat ik gebruik: koude bijtring, zetpil indien koorts of pijn, chamodent druppels, dentinox deed vrij weinig. Iemand nog andere tips? Kies 1 en 2 zie ik echt puntjes, kies 3 1 puntje en nr 4 een dikke bobbel. Hoe lang duurde het bij jullie voordat het drama voorbij was? Ik vrees dat het gewoon uitzitten is. Vanmiddag even bij de huisarts langs om oortjes te checken sowieso.
Wij hadden voor die van ons ibuprofen maar dat komt meer omdat paracetamol niets bij dr uithaalt. Is destijds voorgeschreven door de huisarts, na controle. Met wel de aanwijzing t alleen als nood te gebruiken en uitsluitend wanneer ze genoeg gegeten heeft ivm risico maagbloedingen. Dus die hielden we achter de hand voor de nachten als t echt niet ging. Koude danoontjes knijppakjes doen t hier erg goed maar moeten ze maar net willen. Alles wat ze warm krijgen qua drinken net ff wat koeler dan normaal. Duurde hier tot een dag of 2-4.
Ja hier ook net een en 4 kiezen tegelijk. Twee zijn al door. Veel PCM neusspray dentinox en oortjes checken idd. Hier had ze een dubbele oorontsteking erbij. Nu is het even iets rustiger gelukkig maar wat een drama. Ze slaapt overdag alleen in de buggy of draagdoek want plat wil ze niet.
1 oortje is licht ontstoken, dus het leed lijkt wel echt van de kiezen te komen. Knijpfruit heb ik gekocht. Eens kijken of ze dat wil.
Hier kreeg de jongste ze ook alle 4 tegelijk, duurde een paar weken. Ze is alleen geen goed vergelijkingsmateriaal, ze lag toen namelijk opgenomen vanwege bijwerkingen van de chemo en kreeg tramadol (tussendoor ook nog een paar dagen morfine gehad) en paracetamol 6x daags, ook eet ze eigenlijk niet dus wij hebben er niet veel van gemerkt, al moet ik eerlijk zeggen dat zij eerder van doorkomende tandjes ook niet zo'n last had. Ook nu de hoektanden in aantocht zijn merk ik niet veel aan d'r. Maar goed ze krijgt dus nog steeds standaard 6x daags paracetamol, dus best kans dat dat de scherpe randjes ook op dat gebied eraf haalt. Hoe het bij de oudste ging weet ik niet meer precies, maar hij had bij doorkomen van tanden/kiezen altijd onrustige nachten en at slecht. Ik gaf ook bij pijn een zetpil en qua eten gaf ik wat goed ging. Hij heeft dus vrij lang gepureerd fruit gegeten en vooral in zulke periodes hoefde ik echt niet met stukjes aan te komen. Ik zou d'r gewoon overdag ook een zetpil geven als ze er echt zo'n last van heeft. Van zere oortjes kunnen ze trouwens ook flink last hebben hoor, ook al is het geen fikse ontsteking. Hopelijk voelt ze zich snel weer wat beter.