MiniNooNoo is nu 7 weken en slaapt sinds een kleine week heel licht en onrustig. Ze doet een soort van hazeslaapjes lijkt het wel en na 20-30 minuten is ze even wakker en huilt/jammert wat. Dit duurt hooguit 5 minuten (en dan niet 5 minuten achtereen huilen maar met tussenpozen) en dan valt ze weer in slaap. Na ongeveer een half uur begint het zelfde riedeltje weer. Dit gaat eigenlijk de hele dag zo door, behalve 's nachts. Ze slaapt na de laatste fles van 23:00 tot 07:00. Heel af en toe dan jammert ze om 04:00 wat en soms om 05:30 ook nog een keer. Nooit dringend genoeg om heen te gaan. Ze doet het verder supergoed hoor! Ze drinkt haar flessen goed leeg en is een hartstikke vrolijke meid als ze wakker is. Wie herkent dit? Ik denk zelf dat het een periode is, misschien een sprongetje?
Ik herken dit wel, alleen dan had ik er geen goede nachten bij. Ze was ook heel onrustig en werd om het minste of geringste weer wakker. Na een bezoekje aan de osteopaat heeft ze afgelopen nacht voor 't eerst weer lekker (en vast) geslapen. Ook vandaag slaapt ze heel veel, en dan echt slaapjes van een paar uur. Amy overstrekte haar nekje heel veel, waardoor ze continue geprikkeld werd. Door haar nekje telkens goed te leggen, verdwijnt die spanning en kan ze wel goed in een diepe slaap komen. Geen idee of dat bij jouw kleintje ook het geval is hoor, maar dan weet je in ieder geval wat er bij ons aan de hand is/was! Hopelijk is 't snel verholpen (bij ons begon het vorige week woensdag en nu gaat 't beter, dus heeft toch een weekje geduurd). Succes! Groetjes Masu
Hoi hoi, Heel herkenbaar! 's Nachts ging het prima maar overdags was mijn zoontje erg onrustig. Hij viel in slaap maar werd bijna direct weer wakker, net zolang totdat hij volledig oververmoeid was en helemaal niet meer in slaap kon komen. Ik heb het boek De Tevreden Baby van Gina Ford gelezen en gebruik haar schema's. Door meer structuur aan te brengen in zijn dag en hem bepaalde slaapgewoontes aan te leren slaapt hij nu ook overdag prima. De schema's komen misschien wat star over maar ik gebruik ze als basis en bovendien vond ik haar tips wel erg handig. Succes!! Groetjes, Tamara
Herkenbaar, mijn zoontje ging rond 8 weken ook ineens overdag onrustig slapen. Ben hem gaan inbakeren en nu slaapt hij heerlijk. Nu kan ik hem ook wat meer regelmaat en structuur bieden en nu is hij weer net zo'n tevreden mannetje als in het begin.