Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier op dit forum, heb altijd wel meegelezen ook tijdens mijn zwangerschap maar was te lui om te registreren haha. Sinds een tijdje vraag ik me iets af en niemand heeft mij tot nu toe een bevredigend antwoord kunnen geven. Mijn zoontje is geboren met 37 weken (ingeleid wegens hoge bloeddruk). Hij is nu 9 weken. Nou lees ik op internet veel over de ontwikkeling van een baby en wat ze wanneer ongeveer kunnen. Nou vraag ik me af gaat men dan altijd uit van een baby dat geboren is met 40 weken? Mijn zoontje is sinds deze week een beetje aan het lachen en maakt ook iets meer geluidjes (nog niet heel veel) maar volgens internet zou een baby dit al met 5/6 weken kunnen. Klinkt misschien gek maar heeft mijn zoontje nou een achterstand van 3 weken omdat hij die 3 weken in de baarmoeder heeft gemist en de eerste 3 weken dus nog echt bezig was met doorgroeien? Klinkt misschien een beetje dom, maar ik vraag het me echt af...
nee telt alleen voor 37 weken, dan zijn ze te voeg geboren. Alles tussen de 37 en 42 weken is normaal. En neem met een korrel zout wat ze volgens internet moeten kunnen, de ene baby lacht met 4 weken al en de ander is er wat later mee.
Maak je inderdaad te druk, iedere baby is anders en de genoemde periodes op internet zijn alleen maar gemiddelden..
Neem het inderdaad met een korrel zout wat je er op internet over kan vinden. Maar wat het CB wel doet is wat ruimte inbouwen met dingen die hij/zij zou moeten kunnen rond een bepaalde tijd. Maar dan nog als een uk niet rolt en dit zou dan misschien met zeven maanden moeten ja dwingen kun je niet dus ... kijk het rustig aan. Ik heb een zoontje wat vijf weken te vroeg werd gehaald en die heeft bij zes maanden te horen gekregen dat hij op een normaal groei en ontwikkelingsniveau zat. Het komt allemaal goed.