Hoi, mijn zoontje is nu 7 weken oud. Hij drinkt overdag nog steeds om de 2u (heel soms eens een keertje om de 3u), maar laat er 's nachts wel 4u tussen. Bij hem werd ook verborgen reflux vastgesteld, waarvoor hij ook medicatie krijgt. Ik heb al veel gelezen dat het bij refluxkindjes typisch is dat ze vaak kleine beetjes willen drinken zodat hun maagje heirdoor niet overbelast is. Ik merk dit zelf ook wel, want als hij de 2e borst ook aangeboden krijgt, zal hij er zeker nog een hele tijd van drinken, maar is het standaard nadien schreeuwen en stampen van de pijn, dus dat doe ik niet meer. Ik vroeg me gewoon af of deze frequentie wel vaker voorkomt op die leeftijd en hoelang het duurt vooraleer hij er overdag wat meer tijd zou kunnen tussen laten, of moet ik die hoop opbergen ivm zijn refluxprobleem?
Met BV en reflux is het beste (volgens onze KA) om vaak kleine beetjes aan te bieden. bij ons kwam alles teveel er weer gewoon uit dus eigenlijk overbodig om je kindje nog een 2e borst aan te bieden. Als je kindje beter de melk gaat verteren, dat kan best een tijdje duren, dan gaat hij/zij er langer tussen laten maar dat is echt per kindje verschillend. ik zat best lang op om de twee uur maar na 2,5 maand werd dat om de 3uur en daarna 3,5 uur maar het bleef bij vaak kleine beetjes...Ons kindje was een maand te vroeg geboren vandaar... maar don't worry het regelt zich vanzelf dus! niet overbelasten, beter voor t maagje!maar BV is wel veel beter voor reflux kindjes of "spuugkindjes" (zoals wij hadden). wij hebben overigens bij 6 maanden een homeopaat bezocht voor dit probleem en dat hielp heel snel en heel goed! hadden we t maar eerder gedaan!maar dat is iets persoonlijks.moet je achter staan.sterkte! maar geniet vooral van je kindje en de BV!
Onze zoon heeft tot ca 4 mnd ook zo frequent gedronken. Daarna ging hij de wereld meer ontdekken en was drinken vanzelf minder interessant. Hij spuugde ook veel en heeft tussen ca 3 en 10 weken last van krampjes gehad, maar is er niet op onderzocht verder. Nu (6 mnd) laat hij er 3-4 uur tussen gemiddeld ('s ochtends vaak 4 uur en in de loop van de dag komen de voedingen steeds korter op elkaar). Maar ik heb van wel meer BV-mama's gelezen dat de kindjes elke 2-3 uur dronken de eerste maanden, scheen vrij normaal te zijn.