Oh hellup.. Ik werd vanmorgen wakker met een nogal pijnlijk onderkantje, dus spiegel erbij en eens kijken wat er scheelt. Nou ben ik 7 weken geleden bevallen van mijn kleine meissie en daarbij ben ik een beetje uitgescheurd. De vk heeft dit netjes gehecht. Na 2 weken nog wat losse hechtingen weg laten knippen en ik heb een keer tijdens het douchen een stukje hechting eruit gewassen om het zo maar te zeggen. Dus ik dacht, mooi dat is klaar alle hechtingen weg dus t zal nu goedkomen. Nou mooi niet dus. T lijkt alsof er een dikke bult op het litteken zit en dat is helemaal wit. Is dit nou een ontsteking? t doet best wel veel pijn, bij t lopen en afvegen na een toiletbezoekje. Heeft iemand dit ook gehad? Mijn huisarts is op vakantie tot 8 nov, maar bij spoedgevallen kan ik een andere arts bellen.. Dit ga ik morgen toch maar even doen denk ik. Wat kan ik verwachten, iemand ervaring hiermee? Gaan ze me openhalen ofzo.. vind t doodeng... beval liever nog een keertje dan dat ze me zo open maken.. brrrr
Ik heb het ook gehad rond die tijd. Bleek dat een hechting (het knoopje ervan) was dichtgegroeid. En bij de andere hechting, de ze eerder hadden loskeknipt, wat het draadje naar binnen geschoten. Ze heeft er verder niets aan gedaan, moest wel in zo'n biotexbadje. Het heeft nog wel even geduurd voordat het over was. Gewoon even naar laten kijken. Desnoods bel je je vk nog even.
ik zou ook de vk bellen, die weet precies hoe het gegaan is met je wond enzo. Ik had een ontsteking in de eerste week, maar dat zag er niet uit als een witte bult, meer als een witte vulkaanuitbarsting Ik had na 6 weken wel nog een gevoelig wit bultje, bij mij was het een hechting die aan het oplossen was en die mijn lijf een beetje naar buiten probeerde te werken. Een week later was de bult weg, zonder aan te zitten
hmm oke, dat zijn gelukkig geen horrorverhalen..pff pak van mijn hartje, dat biotex badje lijkt me wel prettig haha. volgens mij kan ik nu niet meer bij de vk terecht, met 6 weken mocht ik nog op nacontrole maar toen was er nog niets loos dus ben niet geweest. Maar nu ist al 7 wk verder en dan moest ik toch naar de huisarts geloof ik.. nu ga ik twijfelen.
mij was gezegd dat ik bij klachten altijd nog terug mocht komen bij de vk. Ben zelf nog 3x terug geweest voor controle aan de knip, vorige week voor de laatste keer.
oh oke, ja misschien verschilt dat per regio en praktijk. zal morgen wel even bellen om te vragen, dan kunnen ze me altijd nog doorsturen.