leven voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wennietje, Apr 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

Dec 8, 2010
    345
    0
    0
    Ik hou al 2 weken de bewegingen bij van mijn kindje ik voel het erg veel elke dag.

Sinds gisteren voel ik het heel weinig en vandaag echt nog maar 3 schopjes heel lichtjes(je gaat bijna twijvelen of het wel schopjes zijn).

Nou heb ik morgen afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis dus wilde vandaag ook niet bellen maar uiteindelijk toch gedaan.

Ik ben 22 weken en 3 dagen de vrouw zei tegen mij dat het dan heel normaal is dat je je kindje soms een dag niet voelt, en dat ik het dus maar even aan moest kijken, maar dit is me in 2 weken nog nooit gebeurd.

Ik heb wel met de dopler geluisterd en ik hoor wel het hartje maar normaal reageert hij direct op de dopler door hard te gaan schoppen en nu ook niet.

Moet ik het nou aannemen dat het inderdaad normaal is mijn placenta licht trouwens wel voor.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

geen zorgen maken! Alles wat je nu voelt is meegenomen, maar je hoef je kindje nog niet alle dagen te voelen. Het is heel normaal als je het de ene dag vaker voelt dan de andere, de bewegingen van de baby zijn nog niet krachtig genoeg om allemaal te voelen. Bovendien fungeert de placenta als stootkussentje, dus je voelt dan wat minder. Als het kindje naar jouw rugzijde schopt voel je het helemaal niet. Laat het los! Geniet gewoon van de keren dat je het voelt en schrijf alsjeblieft niet op hoe vaak je het voelt, helemaal niet nodig!

Mirjam

3. wennietje

wennietje Actief lid

Dec 8, 2010
    345
    0
    0
    Maar hoe kan je het dan eerst elke dag voelen?
    Kan het trouwens een kwaad voor het kindje om met de dopler te luisteren omdat hij er altijd zo hard tegen aanschopt?

sorry dit is voor nu echt even laatste vraag.

4. wennietje

wennietje Actief lid

Dec 8, 2010
    345
    0
    0
    Hier nogmaals

Share This Page