hoeveel krijgt/kreeg jouw kleintje met 7 weken? afhankelijk van zijn honger en het doorslapen zijn het er 5 of 6 flessen op een dag van 180water met de gebruikelijke 6 scheppen voeding hij krijgt hypoallergene voeding ivm allergie en is daardoor erg hongerig. ik kan me niet meer van mijn oudste herinneren of die met 7 weken ook al op zo'n hoeveelheid zat. is het erg veel of valt het toch wel mee?
Daar ben ik ook wel benieuwt naar..Ons ventje is nu 6 weken en ben vandaag begonnen met 150 water en 5 scheppen voeding...Op het bureau vonden ze dat hij al te veel kreeg voor een baby van zijn gewicht 120 water en 4 scheppen..Maar iedereen zegt dat je niet altijd naar het bureau moet luisteren en het op je eigen gevoel moet doen...Ons ventje is blijkbaar een hongerige baby, want hij drinkt het flesje netjes leeg..En als wij honger hebben, eten we toch ook totdat we vol zitten
mijn zoontje is wel een flinkerd, geboortegewicht van ruim 3800gr bij 54cm. maar die 5 of 6x 180 heeft hij ook echt nodig, als we het niet doen huilt hij héél veel van de honger, en dat vind ik niet nodig. maar ik denk dat we wel (net als bij zijn broer die ook allergisch was) weer vroeg aan de nutrix gaan en niet veel later aan de groente en fruit, want in dit tempo zit hij binnen een paar maanden op een hoeveelheid flesvoeding wat echt teveel is. ik luister zelf overigens nooit helemaal naar het cb, bij mijn oudste hebben ze heel veel fouten gemaakt en hebben we ondervonden dat ons gevoel als ouders zijnde vrijwel altijd klopt. daarnaast hoeft geen enkel kind honger te hebben vinden wij
Hangt van zijn gewicht af he. Tussen 5 en 6 kg mogen ze 5 x 180. Als hij enkele keer 's 6 x 180 krijgt is het ook niet erg, lijkt mij. En inderdaad ellende he met die hypo-allergene voeding. Toen mijn zoontje dat nog kreeg, was hij onverzadigbaar. Wij zijn nu uit nood overgestapt naar hongerige babies en daar heeft ie gelukkig genoeg aan.
helaas is er geen hypoallergene voeding voor hongerige babies dus dat is bij ons geen optie. wat bij onze oudste wel goed werkte, was toen hij 9 weken oud was Nutrix door zijn laatste fles gaan geven. ookal is het erg vroeg voor bijvoeding, je moet iets he...
Mijn meisje is nu bijna 6 weken en krijgt 5 x 180/6. Ze is een flinkerdje van ongeveer 5,5 kilo (4460 gram bij de geboorte). Bij mijn cb zeiden ze dat onze meid goed mocht eten omdat ze zo flink is.
ongelooflijk hoe de cb's verschillen in opvatting hihi mijn cb is niet zo blij ermee als je je kindje goed laat drinken
nou mijn ventje is pas 4440 gram en krijgt nog steeds 6x 120/4+2 nutriton maar zelfs die krijgt hij niet altijd leeg. De ka vond dat al best veel. Ik wil wel over naar de 5x 150/5 maar dat pikt hij gewoon niet. Hij krijgt ze gewoon niet leeg. Gisteren zelfs 5x 120/4 dus dat was echt aan de lage kant. Hier heeft het cb vandaag niet eens gevraagd naar wat hij krijgt! hahaha das wéér een andere benadering!
Danny is ook 7 weken en ik zit nu op 5x200ml voeding en naar mijn idee heeft hij nog niet genoeg eraan! Hij zal nu denk ik rond de 6 kilo wegen, dus hij zou het wel mogen...
Ik gebruik wel de voeding voor hongerige baby's en nog heb ik het idee dat hij niet genoeg eraan heeft, hij zit op 5x200ml en komt overdag soms alweer na 2/3 uur. Dus zat ook te denken om al vroeg met de rijstebloem te beginnen. Reageerde jou oudste er verder goed op, wat krampjes en spugen betreft? Sliep hij toen wel gelijk door hiermee?
Hier zit ons kleine ventje (3830 gram) op 2 voedingen 150/4 en 3 120/4 per dag. Op het CB zij de arts tegen mij luister naar je gevoel en kijk naar je kind. En op het weeguurtje afgelopen dinsdag was de verpleegkundige er niet mee eens dat hij al zoveel voedng krijgt. Hij was ook veel te hard gegroeid volgens haar (330 gram in 12 dagen). Ons mannetje kreeg eerst ook Hypoallergeen voeding, maar zijn maag en darmen trokken dit niet meer dus nu Friso comfort. Ik heb zoiets van mensen bespreek eerst eens met elkaar wat voor advies er gegeven wordt dan is dat in iedergeval al hetszelfde. Niet dat ik er dan naar luister.
ow dus dat is ongeveer waar mijn ventje nu ook naar toe gaat. Hij zat eerst op 6x120 en dan drinkt hij niet alles leeg, maar wil nu nog wel eens een voeding overslaan, nu we overgestapt zijn op nutramigen, en zit hij ook vaak op 5x120. Vind jouw cb dat niet te weinig? Ik denk dat als ik op 5x120 overstap dat hij dan vanzelf om meer gaat vragen, denken jullie niet?
Met 7 weken zat Lana op 5 x 150/5 geloof ik Op dit moment zitten we een beetje tussen 5 x 180/6 en 4 x 210/7 in. Toen ik de 18e bij t CB was, vond die arts het blijkbaar erg vreemd dat ik Lana laat aan geven wanneer ze de fles wil... Tja, als zij 's nachts niet komt, ga ik d'r niet wakker maken. En daarbij, ze is zwaar genoeg (3,5 mnd, ruim 7 kg) dus ik hoef dr niet nog een extra fles te doen...
mijn ventje van 7,5 week zat op 5x 180+6 moest met hem meegaan van het cb hij huilde veel en leek honger... nu opeens teveel moet terug naar 5x150+5 en je raadt het nooit... hij doet niet anders dan bij de grote flessen...
Justim zat met 7 weken al op het max van 5 keer 200 ml. En dat met nutriton tegen spugen (toen nog 5 scheppen per fles....) Nu met 4 maanden zit ik aan 4 flessen, de laatste met nutrix, en sinds 3 dagen een fruithap smorgens!
wat eten jullie kleintjes veel met 7 weken ranomi krijgt 6x120cc eten jullie kindjes nou veel of geef ik me meisie nu teweining ?
die hypo allergeen zit mijn zoontje ook op en wat dat betreft voed ik hem echt wanneer hij zelf wil. en tot nu toe gaat dat prima hij geeft aan wanneer hij homger heeft e blijft keurig op de 5 flessen perdag varierend van 150/5 tot 180/6. als ik hem in een ritme glooi van om de 4 uur en dan echt wanneer ik wil gaan de flessen niet leeg. merk inderdaad ook dat hypo allergeen veel sneller verteerd