Vreemd... opeens krampjes of iets anders?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door appelappel, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi hoi,

Ons zoontje is a.s. zaterdag 6 weken oud. Hij drinkt een combinatie van afgekolfde melk met Friso Hypo-allergeen. Eerst gaven we de Avent-fles speentje 1, maar die fles had hij elke keer in 7 minuten leeg. Vandaar overgegaan op DA-flesjes, en daar deed hij netjes 20 minuten ongeveer over. Nu deed hij minimaal 30 minuten weer over die DA-flesjes na 2 weken, dus zijn we weer overgegaan op de Avent-fles speentje 1. Daar doet hij nu eigenlijk elke keer precies tussen de 15 - 20 minuten over. M

Maar sinds gisteren doet hij opeens anders na de voeding: normaal is hij heel erg tevreden na de fles, maar nu zet hij het heel hard op een huilen, loopt helemaal rood aan, laat veel boeren en schudt heeeel hard met zijn beentjes...

Wij denken krampjes? Hij heeft hier alleen nog nooit eerder last van gehad, ook niet van krampjes. Kan dat opeens en zo heftig opspelen? Het duurt meestal zo'n 15 minuten na de fles dit gedrag en dan is het weer over (nu weet ik het niet of het weer over is, ga zo even beneden kijken bij mijn vriend en Luuk). Ik moest 'm vandaag ook een keer oppakken terwijl hij al een uur sliep, hij liet een boer en hij sliep weer...

Wij zitten te denken: misschien Avent speen 2 geven en dat er dan minder lucht bij komt? Is dat logisch gedacht? Lijkt mij toch niet, want hij doet wel netjes 15 - 20 minuten over de fles, en speen 2 gaat dan toch nog sneller en dan zou je dan toch denken dat hij nog meer last kan krijgen?

Wat denken jullie? Wat kan het zijn? Wat kan ik ertegen doen? Het is zo zielig........... Ik hoop dat jullie tips hebben!

Liefs,
    NN

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik denk dat hij met speen 2 alleen maar meer lucht binnen krijgt. Dus ik zou dat niet doen. Hij doet nu lang genoeg over zijn flesje en met speen 2 gaat dat weer veel sneller dus heb je nog meer kans op krampjes.

Volgens mij was het zo dat veel kindjes rond 6 weken hun hoogtepunt voor wat betreft krampjes hebben. Over een paar weekjes is dat ook weer voor bij. Maar wat je kan doen is druppeltjes van VSM geven tegen krampjes.

Over zijn buikje met de klok mee wrijven wil ook wel eens helpen of hem op je arm op zijn buikje ronddragen.

Succes er mee.

3. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    die druppeltjes van VSM, is dat cinababy ?

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja! ;)

5. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007