Hallo dames! Ik heb op 14-7 mijn positieve zwangerschapstest gehad en zou nu dus ongeveer 7w&2d moeten zijn. Vanmiddag bij de 1e echo was het dan ook even schrikken toen we niet veel zagen. Na wat zoeken kwamen we toch wat tegen, maar niet zo groot als het moest zijn. Kort daarna, hartactie! Pfff, ietwat een opluchting. De VK dacht dat ik dan ook 5/6 weken zou moeten zijn, maar hoe is dat mogelijk terwijl ik op 14-7 mijn positieve zwangerschapstest al heb gehad? Plus, bij 5 weken is er toch nog helemaal geen hartactie? Iemand hiermee bekend, en hoe is dit afgelopen?
De echo ziet er uit of je idd 6 weken bent.. Misschien maak je snel hcg aan en heb je bv 5 dagen voor nod al positief getest.. hoe zeker ben je van je ei?
Wat verwarrend. Mijn ervaring is dat de eerste weken zo gek kunnen verlopen. Ik hoop dat je bij de volgende echo een mooi gegroeide garnaal ziet. Wanneer mag je weer?
Als ik naar je zwangerschapstest van 17-7 kijk (en vergelijk met mijn testen) dan denk ik dat je toen pas 12 dpo was en dus heel vroeg al een positieve test heb gehad. Dan zou je nu 6 weken en 4 dagen zijn en daar past het echo beeld ook bij.
Als het zo klein is, is meten nog erg lastig. Je zegt dat de baby al lastig te vinden was dus mss heeft het net een beetje scheef gelegen en elke mm kan al een paar dagen schelen. Daarom worden de meeste echo’s ook pas gemaakt vanaf 10 weken.. veel betrouwbaarder Aangezien er gewoon een hartje was te zien, zou ik me geen zorgen maken!
Hier wist ik bij de jongste echt ontzettend zeker wanneer mijn eisprong was, we hadden die maand echt maar 1x seks ivm logees in een gehorig huis Ik weet dus écht dat de bevruchting niet vóór die ene keer seks kan hebben plaatsgevonden. Want toen was er nog geen eisprong en geen zaadje. En tóch werd ik met de echo’s vooruit gezet, met de termijnecho zelfs 10 dagen. Totaal onmogelijk. Andersom dus dan jouw situatie, maar geeft wel aan dat die echo’s niet alles zeggen.
Hee, Ik ben tijdens mijn eerste echo ook 5 of 6 dagen teruggezet. Ik wist exact wanneer mijn eisprong was geweest (had die dag een controle-echo na mijn miskraam) dus werd er erg onzeker van. Ik ben toen geloof ik van 6.3 weken naar 5.5 of 5.4 gezet. Wij zagen toen gelukkig een kloppend hartje. 2 weken later hadden we weer een echo en werd ik 4 dagen vooruit gezet en tijdens de termijnecho nog eens 1 dag, dus toen klopte het weer precies met mijn eisprong. De echoscopiste legde uit dat de ontwikkeling na bevruchting soms even stil staat. Statistieken zijn maar statistieken: het deelt zich niet altijd even snel of volgens het boekje, vaak gaat het in spurtjes. Sterkte met de onzekerheid en hopelijk weet je binnenkort meer! Op je vraag hoe dit is afgelopen: zie banner Ik vind dat nog steeds eng om te zeggen, ik blijf een angst houden dat er nog iets misgaat, maar de ontwikkeling is in elk geval helemaal bijgetrokken
Ik werd ook een week terug gezet in mijn zwangerschap (van 7 weken naar 6 weken), terwijl ik ook zeker wist wanneer ik had geovuleerd en sex had gehad. Met de meting van de verloskundige had ik namelijk bij 4 dagen na ovulatie al een postieve test, dat kan natuurlijk nooit. Ook toen mijn zoontje werd geboren zag hij er meer uit als een kindje bij 42 weken dan 40. Dus lekker van je eigen telling uit gaan en je niet gek laten maken dus het meten. (ik ben verpleegkundige op de kraam en verlosafdeling en zie dagelijks kindjes geboren worden met een prachtig gewicht die te groot of klein werden geschat en andersom. We zeggen wel eens meten is weten, maar binnen de verloskunde gaat die vlieger echt niet 100% op)
Wij leken ook pas 6+3 te zijn, terwijl ik dacht minstens 7 weken te zijn. Was ook even onzeker! Maar bij de volgende echo waren we ineens 8+5 ipv de geschatte 8+0.