Hoi, Ik zoek even bevestiging denk ik.. Met IVF zijn we inmiddels 2 jaar bezig voor kindje nr2. 3 miskramen verder waren we 7 weken zwanger maar hebben gisteren een niet vitale echo gehad. Met 6 weken ook een echo met lege vruchtzak maar helaas dus nog steeds. Er was een lege vruchtzak te zien en veel stolsels. Ik heb geen bloed verlies of krampen, de gynaecoloog was duidelijk, dit is fout. Dit zagen wij ook meteen, een te kleine lege vruchtzak en een hele onrustige baarmoeder. Nu medicatie meegekregen om de miskraam om te wekken. Nu heeft mijn hoofd vannacht vreemde dingen gedaan. Opeens is er een mini stemmetje, is het echt wel zeker dat dit niet vitaal is, ik durf de cytotec niet te pakken. Met 7 weken moet er iets te zien zijn, iets van embryonale delen maar er was niks.. de hoop is vervlogen.. toch..?
Hoi, wat ontzettend verdrietig.. Met 7 weken verwacht je wel wat in de vruchtzak te zien ja en zal het hartje ook moeten kloppen. Stolsels zijn naar mijn idee een teken dat je bm wel bezig is met een mk. Ik kan me je gevoel en gedachten zo goed voorstellen. Ik geloof ook dat je er gewoon zelf wat in te zeggen hebt. Als je wilt afwachten tot het zelf komt mag dat gewoon. Ik zou dat in dat geval met je gyn overleggen en dat je met de medicatie wacht. Tenzij er een andere (medische) reden is om het sneller te katen komen? Sterkte ermee♡
Hoi wat verdrietige nieuws heb jij gehad. Ik heb met 8 weken een echo gehad en toen zag ik hartje alles. Helaas met 9 weken was het gestopt. Met 7 weken moet je indd wel al wat kunnen zien. Wat het stemmetje in je hoofd betreft.. ik snap het.. ik kreeg ook pilletjes voor een curettage maar mijn hoofd bleef zeggen wat als ze het fout had en nort goed had gezien... Uiteindelijk is het miskraam vanzelf gestart.. Als je twijfel kan je overleggen om het af te wachten.. Anders nog een echo?. Ik wens je echt heel veel sterkte!!
Bedankt voor jullie reactie. Zo raar hoe je hoofd een loopje met je neemt.. ik wil het liefst zo snel mogelijk door, dus de medicatie sta ik wel achter maar toch ergens wil ik er nog niet aan dat het zo is.. ik pak de medicatie vanavond en als ik vanmiddag nog zo in de rats zit misschien inderdaad even bellen…
Ik snap jouw hoofd heel goed. Hier kregen we bij 14,5 week te horen dat A* overleden was. Toen ik daarna bij de gyneocolopg kwam om het te hebben over hoe nu verder, heeft hij zelf een nieuwe echo gemaakt. Hij zei zelf 'voor jouw gemoedsrust, en die van mij, dat we zeker weten dat het mis is' ik was ervan overtuigd al hoor, dus voor mij was het niet perse nodig, maar toch. Hier was het dus gebruikelijk. Mocht je je toch niet helemaal kosjer voelen erbij, zou ik gewoon vragen of je nog een extra echo kunt krijgen, voor je eigen gemoedsrust.
Ik kreeg bij 12 weken te horen dat het hartje was gestopt met kloppen. Het was al een aantal dagen overleden. Ik wou het er zo snel mogelijk uit hebben. Maar ik kreeg ook de twijfel of ze het wel goed had gezien. Dus toen met de afspraak in het ziekenhuis heb ik gevraagd of de gyn ook nog een keer wou kijken, gewoon voor de zekerheid. Was ook de normale procedure als de echo door een ander was uitgevoerd maar ze vond het totaal geen rare vraag.