Vandaag een echo gehad na onze berekeningen zouden we 7 weken moeten zijn. Nu zei de gynaecoloog dat we 5+ 5 zijn. Is dit erg? De bevruchting was wel in de baarmoeder en er klopte al iets kleins. Ik dacht dat dit helemaal goed was dus was helemaal positief maar nu hoor ik soms toch andere dingen. De gyn was ook positief dacht ik want die zei alles is mooi ma nog even afwachten en het kan zijn dat de bevruchting heeft plaats gevonden en toen nog ergens rond gedwarreld. iemand een idee waarom dit slecht zou zijn? Hoorde dat het misschien niet groeit?
Ik heb dit ook gehad, volgens mijn berekening was ik 7,5 week en op de echo kwam ze ook op 5 a 5,5 week met een sterk kloppend hartje. Bij mij was het helaas slecht nieuws, met de 9 weken echo klopte het hartje niet meer. Betekend niet dat het voor jullie ook slecht afloopt. Er zijn genoeg goede verhalen, in dit termijn is het meten milimeter werk en is een fout zo gemaakt. Als je zeker bent van de eisprong is de kans dat je straks weer naar voren wordt gezet met de termijn echo. Makkelijk gezegd(helemaal na mijn verhaal) maar proberen afleiding te zoeken en ontspanning
Ik heb bij alle 3 de kinderen een vroege echo gehad en uiteindelijk werd ik tijdens de termijnecho steeds bijna een week naar voren gezet. Het is zo lastig meten nu, wanneer mogen jullie terug?
Het ligt er aan hoe hoe zeker jullie zijn van het termijn. Sterkte hartslag is een goed teken. Een ruime week verschil is alleen wel veel. Je zal positieve ervaringen lezen en negatieve. Om deze reden wilde ik nooit voor 8 weken een echo. Bij mij was een week verschil altijd slecht nieuws. Enige wat je kan doen is afwachten tot de volgende echo. Je hebt er geen invloed op.
Dit dus. Soms heb ik het idee dat er hoe dan ook iets gezocht moet worden. Eigenlijk moet je ver wegblijven van dit soort forum’s Maar om eerlijk te zijn heb ik geen positief verhaal voor je. Ik had ongeveer hetzelfde en helaas was de echo met 9 weken niet goed. Ik dacht met de eerste echo ook bijna 8 weken te zijn maar was teruggezet op 6,5 week met kloppend hartje. Maar ik was toendertijd bijna 44/45 jaar en had geen idee dat ik zwanger was en net in de eerste cruciale weken haalde ik de corona prik. ( Nee, ik ben geen wappie maar het zal vast niet bevordelijk zijn geweest) Het is van zoveel factoren afhankelijk. Dus positief blijven!!