Morgen is het 2 weken geleden dat ik een curretage gehad heb. Nu belde vanmiddag de gynaecoloog dat het onderzoek naar het weefsel kan wijzen op een mola zwangerschap. Het wordt verder onderzocht, de definitieve uitslag hoor ik later. Maar ik maak me natuurlijk erg veel zorgen en ik ben geschrokken van de informatie op internet (Freya). Ik verlies nog steeds bloed en vanmiddag deed ik een hcg test en die was behoorlijk positief (wat blijkbaar kan wijzen op een mola zwangerschap). Maar omdat ik hier op het forum vaker lees dat na een curretage de zwangerschapstest positief is vroeg ik me af of het zin heeft om zelf te gaan testen en hoe vaak zou ik dat moeten doen (om de paar dagen?). En hoe lang duurt het gemiddeld voordat het hcg gaat zakken? Ik was trouwens ong. 8 weken zwanger van een tweeling.
Bij mij was de bloedtest pas 6 weken na het inbrengen van de eerste tabletten negatief. Ik was 10 weken zwanger toen ik cytotec heb gekregen.
Oke. Dus om de paar dagen testen heeft geen zin. Mn huisarts is met vakantie, anders had ik haar om een bloedtest gevraagd.
Aangezien je bij een gyn loopt, kun je de gyn vragen om de bloedtest? Ze doen dan als het goed is 2 beta HCG kwantiteitstesten, met een paar dagen er tussen, zodat ze de trend kunnen vaststellen. De trend hoort dalend te zijn.
De gyn vond het niet nodig. Maar ik heb gisteren een andere huisarts gebeld en bloed laten prikken. Hcg was 100, dus niet heel hoog. Nu hopen dat het snel zakt.