7 weken oud flesvoedingsvraag

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by ladyangelinaM, Mar 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ladyangelinaM

ladyangelinaM Actief lid

Apr 10, 2008
    255
    0
    0
    huismama
    Mijn dochtertje is nu 7 weken oud. Ze is geboren met een zwangerschapsduur van 36 weken ( complicaties bij een placenta prevea)
    Sinds 2 weken krijgt zij Nutrilon Omneo omdat zij erg last van krampjes had. ( en een schepje nutriton ivm spugen)
    Ze krijgt nu 5 flessen van 165 cc (150+5). Sinds een aantal dagen heeft ze harde geel/groene ontlasting.
    Haar ontlasting kan ze niet zelf kwijt, pas na stimulatie ( druk op de onderkant) perst ze en huilt dan enorm.
    Ook is ze momenteel heel onrustig, kan de slaap niet vatten-doet hazenslaapjes en wordt gillend wakker......

Aub DRINGEND advies gevraagd

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hallo,

Wat sneu als je zo'n hummel zoveel moeite ziet hebben met de ontlasting.
    Ik zou met je vraag even naar de huisarts of het CB gaan. Op dit stukje forum worden met name borstvoedingsvragen gesteld.

Bij BV komt verstopping niet of nauwlijks voor. Uit je mail maak ik op dat ze eerst BV heeft gehad en nu kunstvoeding krijgt? Als de ontlasting eerder zacht was en nu hard dan kan je verwachten dat het te maken heeft met de overgang naar de Omneo.

Het CB of de huisarts kan je misschien adviseren over welke voeding misschien minder last geeft. Eventueel kan je de voeding wat spreiden zodat je niet 5 grote porties maar meerdere kleine beetjes geeft. Zo kunnen de darmen het verteren mogelijk wat beter aan.

Succes

Ilse

Share This Page