7 weken oud. Laten slapen, of wakker maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linn84, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wie weet wat we hiermee kunnen?

Onze zoon is 7 weken oud en heeft een beetje een verkeerd dag/nachtritme. Zijn "nacht" loopt namelijk van 16 tot 4 lijkt het.

Zijn "ritme" (tussen aanhalingstekens, we gaan uit van zijn behoefte en proppen hem niet in een schema) is ongeveer zo:

8:00 komt hij zelf
    12:00 komt hij zelf
    16:00 komt hij zelf
    20:00 maken we hem wakker
    24:00 maken we hem wakker
    4:00 komt hij zelf

Het slapen na de fles van 12 uur is altijd een gemor en gedoe. Volgens mij omdat hij dan zijn na-middag huiltjes heeft die de meeste baby's rond 17 uur hebben.
    Na de fles van 16:00 valt hij dus als een blok in slaap. We zouden liever zien dat hij dat doet na de fles van 20:00 uur.

Iemand enig idee hoe we dit een beetje kunnen verschuiven? Blijven wakker maken om 20 en 24 uur, of laten slapen en zien wat er gebeurd? Mijn verwachting is dat hij dan om 23 uur komt voor zijn "nachtvoeding" en in een nog vreemder ritme komt.

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik zou toch echt hem om 24.00uur niet wakker maken.
    Om 20.00uur wel en dan proberen hem nog ff wakker te houden.
    Daarna lekker zijn bed in en maar zien wat hij doet. Wie weet komt hij dan om 02.00uur en vervolgens om 06.00.
    Rond de 8 weken zitten ze weer in een sprongetje dus hij kan het schema dan gewoon om gaan gooien als hij daar behoefte aan heeft.
    Je zult hem dus echt moeten volgen en natuurlijk hier en daar wat sturen :)

Succes!!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Die sprong zit ie volgens de schema's volop in (hij was twee weken overtijd) :) Merk weinig aan hem, maar dat komt waarschijnlijk ook doordat hij tot een week geleden alleen maar huilde overdag en nooit sliep. Nu we weten dat hij kma heeft gaat dat een heel stuk beter. Alleen waar hij tot voor kort dus in slaap viel door pure vermoeidheid, gaat hij nu slapen voor de nacht.

Deel Deze Pagina