Groeien van borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Gentle, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

Ik woon in Duitsland en moest vanmorgen voor het eerst naar de kinderarts (ipv consultatiebureau hebben ze dat hier). Ik word toch een beetje onzeker van haar groeischema, dus even een extra check hier. Julia krijgt trouwens borstvoeding.

Ze is geboren op maandag 17-08 met 3610 gram (39w6d zwanger). In de eerste 3 dagen is ze afgevallen naar 3320 gram, en zondags was ze weer aangekomen tot 3580 gram. We waren dus helemaal niet bezorgd, en een week later was ze zelfs al 3780 gram! Nu was ze afgelopen maandag 3 weken oud en woog ze 4220 gram (met kleren aan). We wisten wel dat ze dan iets minder zou wegen, omdat ze ook nog een luier aan had, maar nu bleek ze vanmorgen maar 3920 gram te wegen! Uiteindelijk is het rijtje van wegen dus zo:

Geboorte: 3610 gr (bloot)
    3 dagen oud: 3320 gr (bloot)
    6 dagen oud: 3580 gr (met luier)
    1 week 5 dagen oud: 3780 gr (met luier)
    3 weken oud: 4220 gr (met kleren en luier)
    3 weken 2 dagen oud: 3920 gr (bloot)

De kinderarts zei dat het aan de kleren en luier lag dat ze maandag zoveel meer woog. Maar aan de andere kant, ze was ook in de lengte niet gegroeid (54 cm). Ze zei dat ze in het ziekenhuis bij de geboorte waarschijnlijk niet goed hadden gemeten...

Ik vind het sowieso wel weinig dat ze de laatste anderhalve week maar 150 gram is aangekomen. Is dit wel genoeg? En klopt het allemaal wel? Ik vind het een beetje vreemd zo... Ik hoop dat u er even naar wilt kijken! Bedankt!

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    En nog even een toevoeging van de laatste 2 dagen: ze spuugt zo veel. Tenminste, ze kan soms echt een paar golven er weer uit gooien, en zonet zelfs voor mijn gevoel bijna de hele voeding... Daarna wil ze soms nog wel iets drinken, maar niet echt veel ofzo! Zou dit er mee te maken kunnen hebben? En wat kan ik hieraan doen?

Share This Page