Onze zoon is bijna 6 maanden oud en mag dan niet meer ingebakerd worden, daar beginnen de problemen want we hebben al vaker geprobeerd om hem in de slaapzak in bed te leggen, maar dat is een ramp, zijn armen gaan van boven naar beneden hij is zo druk, pakt zijn deken en trekt deze over zijn hoofd of stopt em in zijn mond en na een minuut of 10 begint hij te schreeuwen omdat hij zo moe is en niet kan slapen van zijn eigen drukte. Ik weet even niet wat ik nou het beste kan doen want hij draait zich constant om in bed wat ik erg eng vind, is nog zo druk met zijn handen dat hij gewoon niet zijn rust krijg. Kan ik nog wat anders doen om hem zonder inbakerzak aan het slapen te krijgen??????
Hallo, Wij hebben onze dochter tot ruim 8 maanden ingebakerd in een bakerzak: totdat ze er te groot voor was, toen moesten we wel "over" tot een slaapzak, het was even een paar dagen zwaar en toen was ze eraan gewend. Ik heb me dus niet veel aangetrokken van de richtlijn van 4 tot 6 maanden maar vond dat mijn kind nog te onrustig was met haar armen. Ze heeft ook nog heel lang in een slaapzak geslapen, tot ze daar ook weer te groot voor was, en pas sinds deze zomer slaapt ze los onder een laken en deken. Ik zou op je eigen gevoel afgaan. Sterkte! K4
Oja, vergat er bij te zetten; mijn dochter draaide zich in bakerzak en al om, van buik naar rug en weer terug...we hebben er ons niks van aangetrokken, haar hoofd was sterk genoeg en verder hielden we de kamer lekker koud. Ze slaapt nog steeds op haar buik
Ik heb vorige week Thijs uitgebakerd. Ik had nog 1 week vakantie en hij probeerde zich om te draaien. Ik dacht, nu ga ik het doen. Al eerder heb ik pogingen ondernomen, na inentingen, maar dat was een groot drama! Vorige week heb ik 1 arm uit de puckababy gehaald. Het was 1 groot drama. Ik heb Thijs steeds in slaap moeten wiegen. Al slapende legde ik hem in zijn bed. Na 10 minuten werd hij ineens krijsend wakker, had zichzelf geslagen of speen eruit getrokken. Ik heb veel boven gezeten en ben er dicht bij geweest. De volgende dag heb ik beide armen uitgebakerd. Het was weer hetzelfde liedje als de vorige dag. De dag erna werd hij rustiger en ging het inslapen al iets beter. Ik hoefde hem niet meer in slaap te wiegen. Wel erbij blijven staan en zijn armen een beetje tegengehouden, zodat hij zich niet in zijn gezicht kon slaan. Het werd steeds beter en na 5 dagen kon ik hem gewoon in zijn bed leggen en viel hij zelf in slaap. Je moet heeeeeeeeeeeel veeeeeeeel geduld hebben en voldoende tijd om hieraan te beginnen. Het vergt nogal wat energie van je. En doorzettingsvermogen. Ik voelde me erg onzeker "doe ik hier goed aan" "is het nog te vroeg". Ik heb vaak gedacht, ik baker hem maar weer in, dan slaapt hij ten minste. Hier was het volhouden en doorzetten en geduld. Sterkte!
Misschien kun je de mouwen dicht naaien van de slaapzak? Dan kan hij ook niet met zijn armpjes zwaaien en voelt hij zich wat meer geborgen.
Je hebt hierboven al goede tips gekregen. Maar wat ik mij afvraag: waarom vindt je het eng dat je zoontje zich omdraait? Hij is 6 maanden en met 6 maanden is het logisch dat ze niet alleen maar plat op hun rug liggen. Je hoeft echt niet bang te zijn voor verstikking, je zoontje is al een tijdje oud genoeg om dat niet te laten gebeuren.
Ik heb gewoon de angst dat hij niet terug kan draaien en hem wat overkomt als ik het niet gauw genoeg in de gaten heb.... Overbezorgd misschien.... het vervelende hier is ook dat als thomas gaat huilen of jammeren onze hond gezellig met hem mee huilt... als hij ingebakerd is dan slaapt hij met 5 minuten en in de slaapzak is het eerst huilen huilen huilen en na een uur is hij dan alweer toe aan zijn fles en heeft hij dus geen oog dichtgedaan omdat hij zo druk is.
Misschien een Snoozzz of safe t sleep aanschaffen. Liggen ze vast in het ledikant, maar wel vrij met armen en benen (eventueel in slaapzak of puckababy, inbakerzak etc). kunnen ze niet omrollen. Maar 6 maanden lijkt mij ook dat een kindje sterk genoeg is met zijn hoofdje en wellicht ook terug kan draaien. Jille
en bedje heel strak opmaken tot de kin? ja hier werkte dat ook niet hoor, maar bij sommige kindjes wel, ze kunnen dan neit meer maaien met de armen.mijn zoontje ligt ook ingebakerd, maar reken maar dat ik ermee stop ruim voordat hij zich omdraait. erg sneu als je op je buik ligt en je kan jezelf neit trug draaien!
In het zieken huis zeiden ze tegen mij dat een baby meteen al de reflex heeft om zn hoofd om te draaien als ze met gezicht op de "grond" komen. Ik heb Jus nooit hoeven inbakeren, maar ook hij ging na een paar maanden zich omdraaien en op zn buik slapen. heb hem een paar dagen omgedraaid maar na een tijdje liet ik het maar zo... Het probleem is begrijp ik het zwaaien met de armpjes, daar zal je kindje aan moeten wennen denk ik. Anders zou ik een kleine slaapzak nemen en dat proberen, misschien mist hij dan wel het ingepakt zitten? Succes iig...
Ik denk wel dat dat een gemis voor hem is want als hij ingebakerd is dan slaapt hij bijna direct, los ligt hij te maaien met handjes en pakt de spijlen van het bedje vast en is zo druk dat hij gewoon niet de slaap te pakken krijgt, soms denk ik welleens en nu gaat hij gewoon in de slaapzak en dan meestal na 3 pogingen is hij zo moe dat ik die inbakerzak toch weer pak dat hij toch zijn rust wel krijgt. Ik zal er toch eerdaags aanmoeten dus dan maar een paar dagen of een week doorbijten. Meestal zeggen ze ook laat maar huilen dan maar of dat goed is vraag ik me af.... Kan hem niet zo lang laten huilen dat vind ik sneu.
Wij bakerden onze zoon in tot 6 maanden in de puckababy. Wij wouden ook stoppen omdat hij ging rollen en wij vonden dat ook eng. In het begin was het echt drama. Ik heb op een gegeven moment een slaapzak gekocht met lange mouwen en die mouwen vast genaaid aan de slaapzak zelf. Zo kon hij wel zijn armen bewegen maar hij kon zich zelf niet slaan. Na een week zijn we daar mee gestopt en hij slaapt nu prima. Het is moeilijk maar je moet echt even doorbijten. Succes!
Je hebt ook puckababy`s waarmee je langsaam kan afbouwen.Ze zitten dan in een soort hesje en de armpjes in de zak ze kunnen dan toch wat bewegen maar niet meer maaien.Ze wennen dan al een klein beetje aan de bewegingsvrijheid.Er zitten ook ritsjes in waardoor ze later de armpjes naar buiten kunnen steken als een slaapzak.Ons zoontje heeft er heerlijk mee geslapen en zo konden we het heel langsaam afbouwen succes
@ Ilona: Wij hadden deze ook gekocht om af te bouwen maar vond deze heel erg ruim zitten. Vooral bij het nekje. Moet wel zeggen dat mijn zoontjes erg vroeg zijn geboren dus wel iets kleiner waren dan een gemiddelde baby van 6 maanden. Maar wij hebben die terug gebracht. Was wat bang dat hij er zeg maar in zou 'zakken'
@Monique: er is verder niets met hem aan de hand, dat hij zo druk is? Geen knelzittende wervels, geen allergie, geen andere fysieke aangelegenheden? Misschien de moeite waard dat allemaal eens te laten checken?