Hoi, Ik heb 18 december een miskraam gehad, tenminste, toen begon het bloedverlies. Ik heb 4 dagen gevloeid, maar niet zo heel heftig. Ik was wel een beetje bang dat niet alles weg zou zijn en dat klopte ook, woensdag heb ik een echo gehad en het vruchtzakje zat er nog en nog wat bloed. De verloskundige heeft toen Cytotec voorgeschreven, die moest ik oraal innemen (2x per dag 1 tablet van 200, vaginaal zou te heftig zijn) en dan zou ik na het weekend schoon moeten zijn. Maar ik ben woensdagavond begonnen en behalve wat lichte menstruatie-achtige buikpijn (wat ik tijdens het eerste bloedverlies ook had), helemaal geen bloedverlies. Denk eigenlijk ook niet dat het gaat komen. Ik ga vanmidag wel de verloskundige even bellen. Ik baal er flink van, straks kan ik na een onvolledige spontane miskraam en pillen ook nog naar het ziekenhuis voor een curretage.... Het heeft wel lang genoeg geduurd vind ik. En hoe langer het duurt, hoe moeilijker ik het vind worden . Ik wil het nu gewoon afsluiten. Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand anders ervaring heeft met cytotec oraal innemen, of met een onvolledige miskraam en wat er toen is gebeurd. groetjes, Snoopy
Geen ervaring met orale cytotec, wel vaginaal en na het gebruik daarvan was de miskraam ook onvolledig en vanwege extreem bloedverlies met spoed gecurreteerd. Dat was overigens mijn tweede curretage en het viel me alweer 100% mee. Ik was opgelucht dat het toen ook in een keer klaar was en zal ook niet meer cytotec gebruiken, maar een volgende keer meteen voor de curretage kiezen. Inderdaad hoe langer het duurt, hoe moeilijker Wat heeft de vk gezegd?
Bedankt voor je reactie. De vk heeft overlegd met de gyn en ik moest gewoon zo door gaan. Dinsdagmiddag heb ik een echo bij de vk, als er dan nog wat zit (ik heb geen bloedverlies gehad, dus het zal wel, maar misschien kan je eigen lichaam het 'opnemen' als het niet veel meer is?), word ik doorgestuurd naar de gyn. Dan zou ik misschien nog kunnen kiezen voor cytotec vaginaal, maar dan moet ik in het ziekenhuis blijven. Als ik jouw verhaal lees eigenlijk heel verstandig. Maar goed, als dat niet werkt, wordt het alsnog een curretage. Dus ik denk dat ik dan gelijk voor een curretage kies... Zie er erg tegenop, het idee vind ik helemaal niet fijn en ik ben ook bang voor verklevingen... je zal het maar krijgen. Maar goed, het is niet anders. Ik hoop dat ik straks na 2 weken eindelijk de miskraam kan afsluiten.... Nu wil ik het wel, maar het kan gewoon nog niet omdat er nog wat zit en het waarschijnlijk niet zomaar weg gaat.
Hey Snoopy, ik zit met precies dezelfde vragen! Ik heb in de nacht van maandag op dinsdag ook een miskraam gehad, en bij mij was ook niet alles weg. Ik ben dinsdag na de lunch begonnen met de eerste pil (ik hoef er maar 3 in te nemen; 1 per dag), en nu is het donderdag, en heb ik hooguit wat krampjes. straks de laatste pil, maar ook ik ben ontzettend bang dat het niet leeg is en ik gecurreteerd moet worden. Overigens kwam de gyn er tijdens eht inwendige onderzoek achter dat er wat weefsel in de baarmoedermond zat, en toen hij dat eruit had gehaald was gelijk de pijn weg, dus wellicht dat dat het is, dat zolang het nog niet 'onderweg' is je er niet veel van voelt? Dit is afwachten is echt killing... hoe gaat het inmiddels met jou? Groetjes.
Oh wat stom, helemaal vergeten hier neer te zetten... Ik had dinsdag dus weer een echo, en mijn baarmoeder is schoon! Mijn lichaam heeft het dus zelf opgenomen.... Jeetje, wat was ik blij! Nu nog steeds, dat ik geen curretage hoef te ondergaan, maar de pijn van de miskraam blijft... Ik hoop dat jou ook een curretage bespaard gaat blijven.... in ieder geval heel veel sterkte!
Kijk, dat geeft wel moed! Ik heb geen idee hoeveel er nog in kan zitten, helaas vergeten te vragen aan de gyn. wat ik kon verwachten..... Ik hoop dat het bij mij net zo gaat als het bij jou gegaan is en dat de curretage mij ook bespaard blijft. Succes voor de volgende ronde!