Ik weet dat niemand hier antwoord op kan geven. En ook dat het helemaal niks zegt. Maar toch. Gaat het vaker wel goed dan niet goed? Ben nu 5 weken zwanger. Heb wel wat last van kwaaltjes. Metaalsmaak in mn mond. Bij vlagen wagenziekachtig misselijk bij vlagen hoofdpijn en gevoelige borsten. In juni 2016 een missed abortion gehad. Alleen een lege vruchtzak te zien op de echo. Had toen ook maar een hele lichte streep op de test en helemaal geen kwaaltjes. In mei 2017 is onze zoon geboren. Toen ik van hem zwanger was testte ik echt knal knal positief en ook wel wat kwaaltjes. Vergelijkbaar met nu en een stuk emotioneler. Had nu wel echt den knallende knaltest. Zowel van action als clear blue.. Het ene moment denk ik: ja het zit goed. Andere moment ben ik zo bang dat er weer niks zit of dat het hartje niet klopt of na de 1e echo stopt met kloppen ofzo. Geen idee waar die angst ineens vandaan komt.. Wie kan me geruststellen.
Het gaat echt vaker wel goed dan niet. Je kunt hiervoor gemakkelijk de cijfers online vinden. Ik begrijp je onrust echt heel goed hoor, maar je kansen op een goede zwangerschap zijn in jou geval nog steeds veeeeel hoger dan een slechte. Je hebt een gezonde zwangerschap gehad waardoor het niet waarschijnlijk is dat je MA een oorzaak heeft gehad. Heel bot gezegd is de kans groot dat je bij je MA hele dikke pech hebt gehad. Gefeliciteerd en ik hoop dat je een mooie zwangerschap mag hebben.
Helaas zoals je zelf al zegt kan niemand dit voorspellen en zal je helaas moeten afwachten. Je kan nu niets doen De natuur is aan het werk nu Soms zou je een glazen bol willen hebben hè Mijn eerste zwangerschap : mooie testen, mooie echo’s , veel kwaaltjes. Maar toch ontdekten we op 10 weken dat het hartje al 1,5 week niet meer klopte. 2 dagen na perfecte echo was het gestopt. Mijn tweede zwangerschap: idem als de eerste. Alleen ben ik nu nog steeds zwanger Je kan het dus helaas niet voorspellen. Het enige wat je kan doen is er durven in te geloven en positief denken. Dat heb ik gedaan. Want mijn moto was: als je niet positief kan denken, moet je er niet meer aan beginnen Probeer veel afleiding te zoeken en leuke dingen te doen
Ik herken je gevoel imona, ook ik zit vaak in onzekerheid. Het enige wat we kunnen doen is erop vertrouwen dat het goed komt en als het niet voorbestemd is dan kunnen er niets aan veranderen. In de tussentijd veel afleiding zoeken en wachten op de eerste echo
Zoals hier boven al gezegt gaat t idd vaker goed dan fout, al snap ik je angst volledig! Ik was ook heel blij dat ik de 13 weken aantikte
Kan gewoon niet wachten tot de echo. Duurt zo lang.. 27 februari pas.. probeer mijn dagen zo veel mogelijk te vullen dat ze snel voorbij gaan
Het gaat gelukkig vaker goed dan niet, maar als je zoiets meemaakt sta je helaas extra stil dat het mis kan zijn. Ik had na 2 goede zwangerschappen en een goede echo bij 8 weken echt niet verwacht dat het bij de termijn echo mis zou kunnen zijn... dat was zo'n erge klap. Nu 16 weken in verwachting en 5 goede echo's verder, maar de angst zit er helaas nog goed in. Probeer wel vertrouwen te hebben en je niet al teveel zorgen te maken.
Helaas kun je niks anders dan afwachten, maar tot nu toe ziet t er goed uit toch? Vergelijkbaar met je goede zwangerschap? Gefeliciteerd trouwens! En toch een stuk sneller al dan je verwacht he zo zie je maar
Ja tot nu toe lijkt het goed te gaan. Merk genoeg van de hormonen iig. Nog 2 weken wachten.. dan eindelijk de echo.
Komt goed meid, nu gaat de tijd heel langzaam. Heb je beetje afleiding de komende 2 weken dat de tijd wat sneller lijkt te gaan?