7 weken zwanger bloedverlies

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Caramel3, 7 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caramel3

    Caramel3 Actief lid

    29 dec 2023
    325
    169
    43
    Vrouw
    Hallo dames, ik plaats hier even een berichtje omdat ik hoop op wat ervaringsberichten.
    Ik ben 7 weken zwanger van ons vierde kindje. Nog nooit een miskraam gehad. 2 en 3 weken geleden heb ik 1x minimaal roze afscheiding gehad. Gisteravond begon ik opeens te bloeden, het drupte bij het douchen letterlijk op de grond. Een paar keer een flinke veeg met afvegen en 2 keer een rode vlek in een verbandje. Geen stolsels. Vanochtend leek het alleen nog maar bruin bloed en nu is de bloeding voorbij. Geen krampen gehad, wel wat lichte buikpijn maar geen menstruatiegevoel.
    Mijn vraag is, kan het bloedverlies bij een miskraam tussentijds stoppen en weer op gang komen of blijf je bloeden tot de hele miskraam achter de rug is?
    Gisteravond had ik me al volledig bij een miskraam neergelegd. Maar nu de bloeding is gestopt twijfel ik. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
     
  2. WardaRose

    WardaRose Actief lid

    14 jan 2024
    402
    221
    43
    Vrouw
    Bij mijn miskraam was t echt alle kleuren, rood bruin roze, was elke dag weer anders, geen krampen of stolsels wel sliertjes en uiteindelijk t vruchtje. In totaal 12 dagen gebloed. Ik duim voor je dat t geen miskraam is!!
     
  3. Caramel3

    Caramel3 Actief lid

    29 dec 2023
    325
    169
    43
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie en het delen!! En voor het duimen. Morgen echo, zo spannend!
     
    WardaRose vindt dit leuk.
  4. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.675
    3.085
    113
    Vrouw
    Goeiemorgen meid, hier een paar miskramen achter de rug. Bij de eerste was het een missed abortion, vruchtje stopte met groeien met 7 weken en we kwamen er met 11 weken pas achter. Geen bloed gehad. Had wel wat krampjes hier en daar maar het was m’n eerste zwangerschap dus ik ging er vanuit dat wat krampjes er gewoon bij hoorden. Tweede miskraam was met 8 weken , deze kwam zelf op gang, niet echt stolsels maar het leken wel verdikte slijmvlies slierten en het was een beetje donker roze, tot het vruchtje meekwam en dan een paar dagen rood verlies. Een gezonde zwangerschap mogen hebben, waar ik nu een lieve jongen van bijna 2 heb. Daarna een biochemische en twee vroege miskramen van 4weken en van 7weken die vanzelf kwamen. Allebei met gewoon rood bloed aan 1 stuk door. Deze huidige zwangerschap, rond 7 en 8 weken wat spotting gehad en ik mocht voor een echo en daar zagen ze dat ik een hematoom had. Bij de controle echo van 9 weken werd de hematoom goed gemeten en met de termijn echo met 10,5 weken werd ie nogmaals gemeten en was die twee keer zo groot geworden. Met 12,5 weken flinke bloeding gehad en voor controle gegaan en daar konden ze de hematoom niet meer op zien. Bij de 13 weken echo geverifieerd dat de hematoom weg was. Zo kan je zien dat het echt alle kanten op kan. Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap mag hebben!!
     
  5. 92anoniem

    92anoniem Actief lid

    31 dec 2022
    209
    261
    63
    Vrouw
    Hier ook een miskraam gehad met 9 weken, ook eerst een dag bloed. Daarna een paar dagen niks, weer wat bloed. Pas na 2 weken zette het volledig door..
    Hopelijk was het alleen een hematoom, maar helder rood bloed is niet goed.. sterkte
     
  6. Lotch89

    Lotch89 Lid

    24 sep 2022
    50
    18
    8
    Vrouw
    Wat zal dat een schrik zijn geweest! Ik lees dat je gisteren een echo zou hebben, hoe is dit afgelopen?
     
  7. Caramel3

    Caramel3 Actief lid

    29 dec 2023
    325
    169
    43
    Vrouw
    Hallo dames, enorm bedankt voor jullie berichten! Ik kreeg telkens geen nieuwe melding van een bericht, daarom zie ik een deel nu pas. Sorry voor mijn late reactie! Ik waardeer jullie ervaringsberichten enorm, het is zo'n spannende tijd!
    Ik had inderdaad afgelopen dinsdag een echo, die een hoop verklaarde. Allereerst zagen we een kloppend hartje waar we enorm dankbaar voor zijn!! Ik was echt een beetje ondersteboven, had dit niet meer verwacht na zoveel bloed. Zo bizar is het dan, en prachtig om te zien...
    Alleen zag de vk nog een tweede vruchtzak, die leeg was. Vanishing twin wordt dit genoemd. Waarschijnlijk ben ik zaterdag het kindje uit die tweede vruchtzak verloren. Dit klinkt heel heftig als ik het zo lees. Ik moet zeggen dat de schok voor ons meevalt, we hebben dit kindje nooit 'levend', dus met kloppend hartje gezien. Ik weet niet wat er überhaupt is geweest, ik heb zaterdag geen stolsels oid gezien. Toch is het wel heel bijzonder en moet het ook echt wel even landen. We zijn vooral heel dankbaar voor het hartje wat wél klopt, en ook wel dat het bloedverlies zo verklaard kon worden. Mogelijk komt er nog meer of een keer een flinke prop, de vruchtzak. Een andere mogelijkheid is dat de vruchtzak door mijn lichaam opgenomen wordt en uiteindelijk in de placenta van het kindje verdwijnt. Dit zou je na de bevalling moeten kunnen zien.
    Nogmaals bedankt voor jullie medeleven! Ik besef dat het niet makkelijk is om je ervaringsverhaal van miskraam te delen. Ik ben jullie heel dankbaar hiervoor!
    xx
     
  8. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.675
    3.085
    113
    Vrouw
    Super fijn dat jullie een mooi kloppend hartje gezien hebben!! Het is natuurlijk heel verdrietig van de vanishing Twin. Maar ik snap heel goed dat je dankbaar bent voor wat je nu dus echt hebt! Probeer lekker rustig aan te doen.
     

Deel Deze Pagina