hoi, ik heb een vraagje ik ben rond de 6/ 7 weken zwanger. nu heb ik sinds een week opgezette borsten en grote opgezette tepels vandaag kneep ik er een keer in aan allebei de kanten en er kwam een heel klein beetje echt heel klein wit vloeistof uit kan dit al melk zijn zo vroeg? daarna kwam er vocht uit en geen wit spul meer. ik test nog wel licht positief of soms negatief. maar heb nog vele andere zwangerschapverschijnselen, moe , misselijk, duizelig, hoofdpijn, steekjes onderbuik, maagzuur enz. weet dus niet wat ik er mee moet door de testen maar wel die verschijnelen??? wat kan dit zijn en is dit normaal al zo vroeg? hebben andere mensen hier ook ervaring mee?
Volgens mij heb ik dat nog nooit zo vroeg gehad, ik las dat dat gemiddeld bij 16 weken is... maar goed elk lichaam is anders dus het kan best. Ik zou je huisarts even bellen voor een bloedtest om te kijken hoeveel je HCG is, want het lijkt me heel vervelend als je soms een negatieve test krijgt. Heb je die van clear blue al geprobeerd? Die aangeeft zwanger of niet zwanger??? Ik teste met Kruidvat testen positief en de predictor negatief. Predictor test pas met hogere HCG waarde. Zou de huisarts ook gelijk even vragen naar het vocht uit je tepels! Laat je het hier even weten?
Als je positief test zou ik via de huisarts om een echo gaan zeuren. Vanaf 8 weken kunnen ze het met een inwendige echt zien. Dan weet je zeker of je wel of niet zwanger bent en als je dan toch bij de gyneacoloog bent kun je gelijk navragen over het vocht uit je borsten.
Gebruik je steeds hetzelfde merk test dan, of steeds andere? En test je met ochtendurine, of met urine van verschillende momenten op de dag? De testen van Kruidvat 2 voor 5 euro testen namelijk doorgaans vroeg positief, terwijl die van ClearBlue bijvoorbeeld veel later positief testen. En als je test met urine die je plast nadat je overdag veel gedronken hebt, zit daar ook minder HCG in dan in ochtendurine. Dus dat zou mogelijk de verschillen in testen kunnen verklaren? Dat je borsten melk lekken, kan al wel: sommige vrouwen hebben dat al heel vroegm andere helemaal niet, (ik heb tijdens de zwangerschap nooit melk gelekt). Ik testte zelf pas bij 2,5 week overtijd positief, dus mogelijk dat jij een late eisprong hebt gehad en een lange innesteling, waardoor je misschien toch korter zwanger bent dan je denkt op basis van je cyclus. Gezien je verschijnselen en de positieve testen, ga ik er van uit dat je wel zwanger bent. Als je wel steeds met ochtendurine en hetzelfde merk test, dan zijn de verschillen wel een beetje gek, maar dan zou ik gewoon volgende week nog eens testen en een VK bellen en het voorleggen, (of je huisarts, dat kan ook).
Ik had ook ineens druppeltjes vocht uit mn tepels (5 dagen voor NOD) 3 dagen voor NOD testte ik positief!