Hallo dames, Ik ben officieel (zover wij berekenen) nu 7 weken zwanger. Maar, ik heb gewoon echt al een aardig buikje. Van nature ben ik gewoon slank en normaal postuur (1.60 en 52 kg ) Is het normaal om rond 7 weken zwangerschap al een echt buikje te hebben? Als ik rondsurf op internet lees ik dat dit meestal pas rond week 12 - 14, en sommige sites zelfs 17 weken aangeven. Stiekem, begin ik allerlei dingen voor me te halen zoals misschien wel een keer ongesteld te zijn geweest in mijn zwangerschap, waardoor ik nu veel verder ben als dat ik denk, of stel nou, dat je een tweeling hebt zitten daar.. krijg je dan misschien een buikje bij 7 weken? Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen... Groetjes, Miriam
ik kreeg ook wel een buikje rond die tijd.. maar ik kwam in gewicht toen nog niet aan.. Volgens mij kan dat buikje ontstaan doordat je darmen gaan uitzetten ofzo.. Je kindje kan het volgens mij nog niet zijn, die zit nog lekker achter je schaambotje.. Liefs Kiss
Toen ik ontdekt dat ik zwanger ben en 2 weken later kon ik mijn spijkerbroek niet aantrekken, kijk maar in mijm album, ik draag nu positiebroek. En het is mijn 2e zwangerschap, het schijnt dat het heel normaal is en darmen word naar boven opgeschoven geloof ik, weet het niet of ik fout heb hoor
Ik ben 9 weken nu en heb sinds 1-1,5 week al een bolletje, buikje is niet t goede woord maar meer beetje bolletje, en ik ben nie slank!
Darmen Die zijn wat opgezet van de hormoontjes. Ook met een tweeling kan het even duren voordat je wat ziet. Het vruchtje is nu zo'n 1cm en nog veilig achter het schaambot!
Het zijn inderdaad je ingewanden die aan het opzetten zijn. Had het met de eerste ook al zo snel en nu ook al weer. Draag al zeker 4 weken m'n positiebroeken weer.
Ik heb dat ook, Dacht ook dat het aan mij lag, ben niet de allerslankste... Zie de foto's in mijn album. Liefs
Ik weeg ook maar 50 kilo (nu niet meer natuurlijk) en ben 1.68. Maar bij mij zag je echt niks, bij mij kon je pas iets zien met 15 weken ongeveer.
Is nog niet van je baarmoeder of kindje....Die zit nog achter het schaambot.... Zijn je ingewanden die onder invloed van de hormonen uitgaan zetten...
Bedankt voor al jullie reakties! Dan kan ik weer rustig slapen hehehe! Met alle liefde natuurlijk, maar een tweeling, daar moet ik nu nog even niet aan denken. Ik zal eens in de albums kijken! Bedankt dames!
Ook in mijn album o.a. bij 8 weken een foto van dikke buik door de opgezette darmen. Ik kan nu geen één normale broek meer aan.
Ik had met 7 weken al zo'n buik dat ik die niet meer kon verstoppen voor mijn omgeving. Iedereen wist dus al vroeg dat ik zwanger was. Ik had laatst ergens gelezen dat vrouwen die zo vroeg al een buik krijgen dat dat buikvet is. (en als ik nu mijn eigen buik bekijk geloof ik dat wel, moet nog heel wat vet af)
Ik heb ook flink last van opgezette darmen. Mn broeken gaan niet meer dicht. Gyn zegt dat het vaak voorkomt bij vrouwen die overstimulatie hebben gehad. Ach ik neem het allemaal maar voor lief
ook mijn broeken gaan maar net dicht. Ben bijna 6 weken zwanger. Ik probeer het nog even verborgen te houden door ruimere kleding aan te trekken want het is nog niet de bedoeling dat iemand het ziet. En ik weet dat als iemand me het vraag dat ik toch zeg dat het zo is end at is nog niet de bedoeling. Maar inderdaad ik heb ook last van mn darmen.
Overstimulatie van wat? Ik heb het ook een beetje, dus ben wel benieuwd naar of je iets kan doen om je darmen misschien weer wat minder opgezet te krijgen. Een kleine geruststelling misschien: bij mij werd m'n buik ook al in die eerste weken iets dikker, dat is nu bij 11 en een halve week nog steeds ongeveer hetzelfde als bij 6 weken. Lastig hè! Ik probeer het ook nog ongeveer twee weken geheim te houden, ik hoop dat m'n buik nog heel even meewerkt. En dat ik dan daarna een mooi rond buikje krijg, want dat lijkt me ook wel heel leuk!