kindje er is.... Iris is bijna een jaar en ik ben inmiddels zwanger van ons tweede kindje. Helemaal super en geniet volop maar ik merk wel dat ik me af en toe superonzeker kan voelen. Bij Iris was ik totaal niet onzeker over hoe ik dingen moest aanpakken. Het was en is tenslotte ons eerste kindje dus ik heb nu alle tijd voor haar. Ik vraag me nu vaak af hoe ik het allemaal moet aanpakken als straks ons tweede kindje er is (Iris is dan bijna 1,5 jaar). Waar ' laat' ik Iris als ik de kleine borstvoeding geef of in bed leg? Hoe doe ik het straks met boodschappen doen? etc etc. Heel stom maar ik kan me er nu al druk over maken hoe het allemaal moet. Is dit herkenbaar, die onzekerheid? Liefs Eva
meid, wijst zich allemaal vanzelf hoor, je groeit er in mee... het verschil tussen mijn jongens is ook anderhalf..en nu zijn ze alweer 12 en 10.. komt goed meis...! echt waar!
Ja heel herkenbaar, mijn oudste is 8 dus dat gaat goed, maar mijn tweede is tegen die tijd dat ik ga bevallen 2 jaar en ik vraag me ook af hoe ik dat straks ga doen. Ik denk tegen die tijd dat het wel allemaal vanzelf gaat, je kids er veel bij betrekken en wat belangrijk is de tijd ervoor nemen, niet gaan haasten, want dan gaat het echt mis. Komt vast allemaal goed. succes
Mijn zoontje was ook bijna die leeftijd toen mijn tweede zoontje kwam. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om hem zo lang mogelijk af en toe lekker in de box te laten spelen. Zodra mn jongste dan even alle aandacht nodig had ging de oudste even in de box. En omdat hij dit zo gewent was was er geen klacht te horen. Speelgoed wat in de box lag was er ook niet buiten te vinden. Dus was t in die box ook wel leuk. En was t niet de box dan ging hij even in de eetstoel een boekje kijken of kliederen met wasco. En als de baby sliep dan mocht de oudste weer even alle aandacht. Dat is wel belangrijk dat er ook nog speciale tijd is voor je eerste natuurlijk. Het is even omste beurt. En wist je dat tweede kindjes doorgaans n stukkie makkelijker zijn. Want die moeten soms wel op hun beurt wachten! Als mama net met kind 1 bezig is en kind 2 zet een keel op...tja jammer dan kind 2 maar mama kan kind 1 niet ineens laten vallen...dus wachten (natuurlijk geen uren heh ! Dat hebben ze zo door hoor. Komt allemaal goed. Soms even n beetje bekijken wat werkt en wat niet. Maar ook dit gaat allemaal goed komen!
hoi hoi het belangrijkste straks is dat je je oudste (dan) vooral betrekt bij alles laat hem/haar ook een luier omdoen of een flesje geven ze voelen zich dan heel speciaal en het maakt niet uit of de luier achterstevoren zit hahaha belangrijk is ook dat je oudste voldoende tijd krijgt met mama en/of papa alleen dus zonder baby, dat kan je zo doen als papa thuis is dat papa dan zich bezig houd met de baby en jij dan een spelletje doet met de oudste en de andere dag natuurlijk andersom dat papa met de oudste speelt en jij je bezig houd met de baby en natuurlijk als gezin zijnde ook dus met zijn alle een spelletje doen al is het een kiekeboe spelletje of iets kleins ook een leuk idee heb ik tenminste altijd gedaan is een cadeautje kopen voor je oudste zodra de baby geboren is en je oudste komt kijken naar de baby zeggen nou kijk eens wat de baby heeft meegenomen een cadeautje voor jou, ook zeer belangrijk laat het kraambezoek de oudste niet vergeten maak hun duidelijk hij eerst dan de baby, vraag hun ook een kleinigheidje voor je oudste mee te nemen desnoods in plaats van een cadeautje voor de baby die snapt het toch nog niet, het kan voor je oudste heel hard aankomen als het kraambezoek ineens hem niet meer ziet staan en alleen naar de baby komt kijken voorheen kwamen ze allemaal voor hem en verder gewoon op gevoel je zult zien dat een tweede makkelijker is je maakt je minder druk om de baby je zult niet bij elk huiltje opspringen zoals je bij je eerste ongetwijfeld gedaan heb succes en komt helemaal goed groetjes nathalie
Zelf heb ik de angst nog niet ik hoop maar dat daan dan nog steeds zo vroeg wakker is al nu en de baby wel lekker wat langer slaapt zodat je 's morgens gewoon kan doen zoals het nu gaat. Ik wil dan 's avond vooral het huishouden doen zodat 's morgens echt alle tijd en aandacht er is voor daan. ik heb zoiets van het komt wel goed en kom ik handen te kort de buurvrouw is in de buurt
Ik zit er ook wel eens over te denken hoor, hoe het allemaal zal gaan strakjes... Gelukkig eist Jamie nu niet al mijn aandacht op, hij kan zich heel goed zelf vermaken, dus ik denk dat dat straks wel los zal lopen... maar toch ben ik bang dat bij hem jaloezie om de deur komt kijken. Ach, zal allemaal wel z'n gangetje gaan. Bij de eerste wist je immers ook niet hoe alles 'moest' en op den duur rol je daar ook gewoon door!
Lol, ik denk niet dat een 15 maander daar toe in staat is hoor! Hier ook zwanger van nummer 2, als die geboren wordt is mijn zoon 14 maanden en ik maak me er nog niet al te druk om, heb gelukkig goede hulp van de papa, en we werken beide vanuit huis.
Als ons 2e ukkie geboren wordt is Maricha 1 (of net niet wordt nog ff spannend) Maar ik ga me er niet al te druk om maken, Ik zit dan nog in de flesjes en de luiers dus dat ben ik sowieso gewend en een kindje van 1 jr heeft ook nog de middagdutjes enzo nodig. Mijn buurvrouw heeft in precies dezelfde situatie gezeten als ik nu en als zij het over kon doen had ze het weer precies hetzelfde gedaan met maar 1 jr ertussen. Dat geeft de burger dan weer moed! Maar ik zie wel hoe het gaat lopen, heeft toch geen nut nu een plan te bedenken wanneer je helemaal niet weet of het nodig is en daarbij komt... de dingen verlopen toch altijd anders