HELP!!! 6 weken zwanger en bloedingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fashonista, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik ongeveer 6 weken zwanger.

Op 1ste kerstdag verloor ik wat bloed. Eerst helder, donker rood bloed. Daarna werd het minder en werd het bruin.
    2de kerstdag niets, tot bijna niets.

Vandaag verlies ik de hele dag kleine beetje bloed.

Geen stolsels, en wel buikpijn, maar dat komt van mijn darmen af.

Morgen ga ik de vk bellen, echo stond al gepland, maar nu graag eerder.

Heeft iemand die ook mee gemaakt?
    Kan ik nog zwanger zijn?

Ik heb nog wel zwangerschapsklachten en geen krampen.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik kreeg met 6 week en 5 dagen opeens een bloeding. Ik schrok er best wel van, helemaal omdat het ook in combinatie met buikpijn was. Ik verloor geen stolsels, maar de hoeveelheid bloed zorgde ervoor dat ik me behoorlijk zorgen maakte. Net als bij jou was het eerst helderrood bloed en was het kort maar krachtig. Daarna bruinverlies en in de avond eigenlijk al bijna niks meer. Ik heb wel de verloskundige gebeld en die heeft toen een echo voor de volgende dag gepland. En zie mijn onderschrift, we hebben een heel mooi hartslagje gezien! Dus je kan zeker nog zwanger zijn!
    Ik hoop dat het allemaal mee valt:)

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb ook bloedverlies gehad de eerste weken. Hoeft niet meteen te betekenen dat het een beginnende miskraam is. Heb je het alleen bij plassen? Het is echt verschrikkelijk vervelend, want het enige wat je kan doen is afwachten....Veel sterkte en probeer rustig te blijven.

4. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is een positief verhaal :D :D :D Daar houd ik mij nog maar even aan vast. ;) Heb je na die tijd nog vaker last van bloed gehad?

Ik heb al eerder een mk gehad, en die was totaal anders dan dit.

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ja meis dat is schrikken. Helaas kan je alleen maar afwachten. Het is bij bloedverlies 50/50. Het kan een gebarsten bloedvaatje zijn, een hematoom etc maar de kans is er ook dat het een miskraam is....

Ik had van week 6 tm 10 dagelijks bruin/roze bloedverlies en dat is uiteindelijk goed gekomen!

Succes!

6. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste keer kreeg ik het volgens mij van het tillen. Had iets zwaars getild, en toen kreeg ik buikpijn.
    Ik voelde iets loskomen, (zoals een normale ongesteldheid), en op de wc, zag ik bloed bij het afvegen.

Vandaag niet veel getild, niet veel gedaan, maar weer voelde ik het 'stromen'. Maar niet hevig. En het is 1 stroom(pje) en dan bruin oud bloed.

Verder ook geen klachten.

7. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal positieve verhalen :D Daar hou ik van :D :D :)

Hopelijk deze ook, ik twijfel nog. Maar stiekem heb ik nog goede hoop.
    :):)

8. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Het kan ook komen van harde ontlasting of seks. Ik zou maandag inderdaad de vk bellen of de echo eerder mag en tot die tijd proberen om jezelf bezig te houden met andere dingen...ik vond die eerste weken echt zenuwslopend en zat 100 keer per dag op de wc. Ik heb ook echt om de dag een test gedaan en de streepjes vergeleken.

9. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank dames, ik heb net (op advies van man) de vk gebeld en die vertelde dat het waarschijnlijk een contactbloeding is.

Dinsdag een afspraak voor een echo. :)

Vanochtend mijn neus gesnoten en het bloed kwam eruit. Nu weer gestopt.

Ik wou dit keer gaan genieten van mijn zwangerschap omdat er de vorige keer zoveel gebeurd is. Maar helaas is dat ook van de baan. :(

Ik zit net als tantetil ook steeds op het toilet. Voel elke keer van alles en maak me toch zorgen.

Hoe vind je afleiding in zo'n geval?

10. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Dat is schrikken voor je ik had het ook bij mijn dochter ongeveer bij 6 weken bloedverlies maar ook nog eens vreselijke buikpijn ik kreeg een echo en er was een kloppend hartje te zien alles is goedgekomen en heb nu een prachtige dochter van 3 jaar. Succes meid hopelijk is het niks ik was toen ook heel erg geschrokken ik dacht echt dat het einde verhaal was toen probeer wat "leuke" dingen te doen met je man ga naar het bos of naar het strand een lekkere wandeling of iets.

11. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee, een bos wandeling. :) Straks maar even voorstellen als hij thuis komt.

Ik ben nu zo 'bang' dat ik weer een verkeerde beweging maak, teveel doe. Dus liever blijf ik de hele dag zitten ;)

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik moet zeggen dat ik de zwangerschap nu ook nog niet echt genieten vind hoor. Na de bloeding van 6 week en 5 dagen, heb ik nog wel vaker (maar in mindere mate) bloedverlies of bruinverlies gehad. Vaak na seks. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit helemaal niet, dus hier had ik ook geen rekening mee gehouden. Het maakt je ontzettend onzeker.

13. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he. Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad. Eerste in het begin, bij tweede met 27 weken.

Nu dus weer, ik had het eigenlijk kunnen weten ;)

Maar genieten is wel anders nu ja. :(

14. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou inderdaad naar het bos gaan. Gewoon even eruit. Gelukkig kan je dinsdag al terecht, ik duim voor je dat alles goed is!

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat verschrikkelijk spannend. Ik heb het zelf niet gehad, maar mijn zusje wel. Die leek na 6 weken ongesteld te zijn geworden, dus had behoorlijk wat bloedverlies. Inmiddels heeft ze een prachtige dochter en het bleek dus toen niks te zijn. Ik kan mij voorstellen dat je toch eerst die bevestiging zoekt bij de vk, zou ik ook doen als het mij zou overkomen. Succes en hopelijk vind je een beetje afleiding tot je op controle kunt.

16. Kymmie

Kymmie Actief lid

15 apr 2014
    193
    1
    16
    Ik heb nu ook al een week last van een beetje bloed elke dag. Alleen bij afvegen, verder komt er niets op mijn inlegkruisje. Ene dag rood, andere dag bruin. Woensdag echo gehad en zag er prima uit, geen bloed in de baarmoeder dus dat was goed nieuws. Daarna dus ook nog elke dag weer bloed. Volgens de dokter kan het zijn dat je een hele gevoelige baarmoedermond hebt waardoor je wat kleine lichte bloedingen tussendoor kan hebben. Ik heb verder ook geen buikkrampen en daar hou ik me maar aan vast dat zolang er geen kramp is, ik me probeer niet zoveel zorgen te maken. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb woensdag weer een echo en hoop dam dat het goed gegroeid is. Maar genieten zo, nee niet echt. Veel te onzeker de hele dag :(

17. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar houd ik mij nu ook maar aan vast kymmie. Geen krampen is nog hoop.
    Dinsdag een echo, en ik ben heel benieuwd of ze iets kunnen vinden.

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Sorry.. maar... Ik had geen krampen en een ma bij 8.5... Helemaal geen pijn gehad niks.. t is en blijft 50-50

19. Fashonista

3 apr 2014
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze mag op slot. Helaas gisteren hevig gaan vloeien.

Straks naar vk om te kijken of alles weg is.

20. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Ow shit, heel veel sterkte :(

Deel Deze Pagina