Ik kan niet genieten van mijn zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Acem, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik weet al sinds een paar weken dat ik zwanger ben. Inmiddels iets van 6 weken zwanger. Volgende week een echo.
    Sinds dat ik weet dat ik zwanger ben, zie ik er tegenop om überhaupt iets te eten. En bij elk dingetje zit ik al in mijn mobieltje te kijken of ik dat wel of niet mag. Ik kan mij niet herinneren dat ik er zo extreem mee bezig was bij de eerste.

:$ Ik kan werkelijk nergens meer van genieten.
    Mijn man belt zojuist met de vraag of ik zin heb om te gourmetten:(. Ik pak meteen mijn laptop en zoek op of ik dit wel gerust mag doen.
    Pff ik word er heel naar van en geniet er op deze manier helemaal niet meer van de gedachten. pffff.

Ik eet echt zo weinig de laatste tijd. 1 omdat ik weinig eetlust heb en 2 omdat ik mij zo druk zit te maken om alles.;) Normaal zeg ik nooit nee tegen uiteten! Voor het eerst wil ik gewoon naar huis!!! thuis eten en wat dan? SOEP;)

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Meid, ik kan zeggen stel je niet aan het valt wel mee, maar daar kun je nu niks mee.

Ik denk dat je er even in moet groeien. Ikzelf was ook zo in het begin. Had er 4 jaar op gewacht. Middels ivf gelukt maar aardig wat miskramen gehad ook...
    Maar naarmate de zwangerschap vorderde werd ik er steeds makkelijker in. Hield me aan de absolute no-no's en bedacht bij twijfelachtige dingen dat een eventuele perongelukke hap niet meteen betekende dat het mis gaat.

Je bent net zwanger. Geef het even tijd. Je gaat er vanzelf een weg in vinden. En het is toch mooi dat jij zo voorzichtig bent en het beste voor je kindje wil?

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had dat ook heel erg in het begin. Was als de dood voor listeria tot dat mijn neef die ha is vertelde dat listerose zo'n 50 keer per jaar voorkomt... Heeeel erg weinig dus!

Ik zou alleen de lijst van het voedingscentrum aanhouden en niet meer verder googelen.

Beetje gezond verstand, goede hygiene en alles goed verhitten en dan zie je dat je echt wel veel mag hoor. En je kan beter genieten van lekker eten want dat is zowiezo gezond voor jou en je kindje en je kindje krijgt ook nog eens de gelukshormoontjes van jiu

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
  5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Dit stelde mij gerust: dat als je iets eet dit eerst in je maag komt. Daar zorgt je ervoor dat door maagzuur schadelijke dingen worden uitgeschakeld. Wat vervolgens in je bloed komt word daar nog eens goed uitgeschakeld, en voordat het door de wanden van de placenta komt en via de navelstreng bij je baby is gaat je lichaam nogmaals na of alles wat je baby bereikt veilig is.

Je lijf zorgt dus zelf al goed voor een barriere. De kansen zijn klein dat er iets gebeurd. Niet uitgesloten, maar klein.

6. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik heb zelf ook in die fase gezeten. Alles opzoeken. Vooral obsessief bezig zijn met eten.
    Nu kan ik dat al een paar weken goed los laten.
    Er zijn zat kinderen op de wereld die ter wereld zijn gekomen waar moeders wel "verkeerde" dingen hebben gegeten.
    Ik heb laatst zelfs stiekem doorbakken biefstuk die super mals was gegeten. En een ini mini slokje rode wijn geproeft met kerst.
    Mijn eetlust was in het begin ook weg. Heb mezelf moeten dwingen om te eten.
    Die eetlust komt echt wel weer terug !
    Even door bikkelen

7. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Helemaal niet leuk en heel herkenbaar, begin was ik bang voor een miskraam na een goede echo was ik bang dat het zou overlijden in mijn buik. Nu 16 weken de geslachtsbepaling gehad waar ze 1000% zei dat het een meid werd, maa rdoor verhalen dat ze het wel eens fout hebben is dat weer me nieuwe stressonderwerp.
    Het blijft aan de gang en ik denk dat het ook wel een as-moeder ding is .. Probeer tussendoor toch zoveel mogelijk te genieten , het loopt zoals het loopt(hoor mij nu is wijs klinken)

8. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    he meiden,

fijn om jullie reacties te lezen. Normaal hoor ik dit van mijn man maar, hij kan tegenwoordig niets goed doen die arme man.
    Ik ga idd proberen die google los te laten de komende tijd

Deel Deze Pagina