Zwangerschapsklachten reden voor inleiden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MaudvanL, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn zwangerschapsklachten een reden tot inleiden?

Ik ben normaal gesproken een heel nuchter persoon, tijdens mijn 1e zwangerschap geen (op veel plassen na dan) klachten gehad, nu zwanger van de 2e en in het eerste trimester al veel klachten gehad, extreem misselijk, vermoeidheid en pijn in mijn rug.
    Inmiddels 26 weken en ik krijg de meeste vreemde dingen, irrationele angsten die erger lijken te worden, ik durf niet meer bij anderen in de auto te stappen uit angst voor een ongeluk of het idee dat de auto op de snelweg uit elkaar valt, ik ben bang als mijn zoontje boven speelt en hij te druk is hij door het plafond zakt, elke avond ben ik als de dood dat er inbrekers rond (of in) ons huis zijn.
    Ik zie overal hele rampscenario's en daarbij (of misschien daardoor) veel harde buiken en eerlijk gezegd zie ik mezelf dit niet nog weken volhouden.

Is dit een reden voor de VK's om met 38 weken in te kunnen leiden?

Volgende week heb ik een afspraak en kaart ik het daar meteen aan, ik maak me er alleen nogal zorgen over omdat ik normaal zo nuchter ben.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zeker goed om dit aan te kaarten bij je verloskundige.
    Ik denk dat je misschien gebaat bent bij wat coaching, want je moet toch nog wel een eind in je zwangerschap, en het is een beetje jammer als dat zo overschaduwd wordt door dit soort angsten. Je kunt het ook met je huisarts bespreken. Ik denk echt dat gesprekken hierover je zouden kunnen helpen!

Mirjam

Deel Deze Pagina