Hallo! Morgen gaan we bij mijn schoonouders eten. Ik ben pril zwanger (bijna zes weken) en we willen het nog niet vertellen. Ook omdat we nog niet willen dat onze twee zoontjes het al horen omdat we nog helemaal niet weten of het goed zit. Alleen nu serveert mijn schoonmoeder dus carpaccio als voorgerecht. Vier jaar geleden heb ik al als smoes gebruikt dat ik geen rood vlees at ivm mijn huid. Alleen ziet mijn huid er nu super goed uit. En ze weten ook dat we dat destijds hebben gezegd omdat ik zwanger was. hoe kom ik onder het carpaccio uit zonder dat onze kinderen nu al te horen krijgen dat ik zwanger ben? Heeft iemand ideeen? Alvast heel erg bedankt!
Hmmm ohjee, balen. Ehhhhhhhhhhhhhhhh.. ik heb werkelijk waar geen id. Want ik heb hetzelfde idee over wijn. Als ik níet drink tijdens de feestdagen dan is dat niet omdat ik de bob moet zijn. Nee, omdat ik zwanger ben..
Ooh lastig he? Wat bij mij de vorige keer goed werkte is dat ik dus zei dat ik wilde proberen of geen rauw/rood vlees eten hielp bij mijn huid problemen. Achteraf zeiden ze dat ze er nooit wat achter hadden gezocht. Is er zoiets te bedenken wat bij jou past en wijn?
Hoe goed is je schoonmoeder in het bewaren van dit geheim? Je zou van te voren even kunnen bellen. En anders, je carpaccio aan je man geven, met de mededeling dat je maag de laatste tijd wat van streek is en je nu dus even geen rauw vlees eet. Maar als gastvrouw zou ik dan meteen een vermoeden hebben. Zeker gezien de vorige keer.
Als je met een grote groep bent, hoeft het helemaal niet op te vallen. Ik had het vorige zwangerschap en heb gedaan alsof ik een hapje nam en schoof alles door naar m’n zusje die ik in vertrouwen had genomen. Niemand had wat door.
Grote groep.. we zitten in coronatijd Ik zou denk ik een buikgriepje veinzen en aangeven dat je wel wil komen, maar alleen even wat lichts wil eten ( bijvoorbeeld brood met soep )
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik vind het eigenlijk altijd een beetje onaardig als mensen meer gaan zoeken achter een smoes, en dat dan ook uit spreken. Áls het al zo is kiest degene zelf wel en moment om het te vertellen. Je ontneemt iemand echt zn momentje.... Maargoed, daar heb je natuurlijk niks aan, sorry
Ik zou zeggen dat je huid er nu zo rustig uitziet door dát je geen rood vlees eet en het graag zo wil houden . Weet je dat pas sinds vandaag dat jullie cappuccino krijgen? Anders had ikzelf denk ik eerder een smoes bedacht en alvast voorbereid. Of ik had ze bij mij uitgenodigd zodat ik andere dingen had kunnen voorschotelen...of ik had voorgesteld dat ik zelf graag ook iets wilde doen en dat ik graag het voorgerecht wil meenemen....of....maar ja tis morgen al, help .
Eitje toch? ' ik hoef het nu niet, vorige keer at ik t en werd ik er zo ziek van dat ik het nu écht even niet wil eten' Iedereen kent dat wel, dat als je een.keer goed ziek bent geweest door een bepaald gerecht, dat je het ff niet meer wil
Super bedankt voor jullie reacties! Ik ga voor de optie dat ik er de vorige keer niet lekker van werd dus dat het me nu heel erg tegen staat. Ik neem namelijk ook zelf thee mee mijn schoonmoeder heeft altijd 1 smaak thuis en die smaak heb ik de laatste tijd (niet zwangerschap gerelateerd) geen zin in. Dus dat is een mooie aanvulling. Het is niet zo dat ik het perse niet wil vertellen, maar nu weten we nog helemaal niet of het goed is dus vind ik het helemaal niet leuk om al te delen. Ik breng liever over twee maanden in 1 keer heel leuk nieuws We hadden van te voren ook bedacht dat we allemaal een gang konden maken. Alleen toen was mijn schoonmoeder op haar werk met iemand in context geweest die achteraf Corona bleek te hebben. Dus ze heeft zich laten testen na vijf dagen. Negatief gelukkig. Maar we waren dus allemaal met andere dingen bezig dan met het menu @grote groep, het zijn inderdaad maar weinig mensen dit jaar mijn schoonouders en wij twee met de kinderen.
Ik ben ook pril zwanger en heb/had het zelfde probleem. Mijn moeder gaf aan ons door biefstuk of schnitzel. Iedereen weet dat ik altijd biefstuk eet en helemaal niet doorbakken. Ik dacht ook even van k*t. Ik heb gezegd schnitzel en direct kreeg ik een reactie geen biefstuk? Heb als rede gegeven: heb 2 weken geleden biefstuk gehad en te groot stuk doorgeslikt en kreeg het niet goed weg dat ik er benauwd van kreeg. Dat ik nu even genezen ben van biefstuk. Misschien zoiets?
Met wijn zou ik aangeven dat ik hoofdpijn heb en even oversla. Ik ben een enorme liefhebber van wijn, maar met hoofdpijn sowieso niet.