hallo allemaal, sinds 9 weken heb ik een super leuke baan als medisch secretaresse op een revalidatiecentrum. ik heb mijn proeftijd goed overleefd en heb nu een jaarcontract gekregen tot eind februari 2016. nu ben ik er ondertussen achter gekomen dat ik zwanger ben. ben momenteel 10 weken dus dat wil zeggen dat ik al zwanger was toen ik daar begon hihi. morgen heb ik een voortgangsgesprek met mijn leidinggevende, gewoon om te kijken hoe we het vinden gaan vanuit 2 kanten. ik wil morgen aan het eind van dat gesprek vertellen over mijn zwangerschap maar ben als de dood voor haar reactie. Ze waren blij dat ze iemand hebben gevonden waar ze op kunnen bouwen en vertrouwen en dan kom ik met zo'n nieuws. mijn vriend zegt me dat ik niet zo bang moet zijn voor de reactie, ook omdat ik dus in de zorg werk en die het vaak wel beter begrijpen dan andere sectoren en kleinere bedrijven. Daar komt ook nog bij dat mijn moeder ongeneeslijk is. mam is in de zevende hemel met dit nieuws omdat ze zo blij is dat ze zit, en hopelijk ook nog de geboorte en beetje langer, mee mag maken. Op het werk weten ze van haar ziekte en de emotionele rollercoaster waarin we zitten maar dit nieuws heeft die rollercoaster ook weer heftiger gemaakt. ik ben zo bang dat als ik het morgen mijn leidinggevende vertel en volgende week na de 11 weken echo mijn collega's, dat ze heel anders tegen me aankijken en het vertrouwen misschien wel kwijtraken in mij. wat denken jullie? Groetjes een onzekere zwangere vrouw
Gefeliciteerd! Tja. Het is zoals het is. Je kunt niet voorspellen hoe de reactie zal zijn. Maar een zwangerschap betekent toch niet dat ze niet meer op je kunnen vertrouwen? Normaal gesproken kun je gewoon je werk blijven doen. Dan ga je met verlof en dan ben je er weer. Succes. Snap dat het spannend is maar het is zoals het is.
Ik lees nu nog even verder dan het eerste stukje. Wat heftig dat je moeder zo ziek is. Veel sterkte. Ik hoop voor jullie dat ze er nog een tijd is.
Je was nog niet zwanger toen je er begon. Die eerste 2 weken krijg je cadeau. Dus dat verwijt kunnen ze je niet maken
fjieuw mijn leidinggevende barstte in lachen uit. Ze heeft in korte tijd 3 nieuwe aangenomen waarvan 2 nu zwanger blijken te zijn hahaha. Ze zei ook meteen: dat is het risico van het aannemen van jonge vrouwen. druk gemaakt om niks dus hihi