7 weken zwanger, en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimm1980, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1980

kimm1980 Lid

17 jul 2008
    7
    0
    0
    ik ben nu 7 weken zwanger, maar het was niet gepland.
    ik weet nu niet wat ik moet doen, ik wil mn hele leven al kinderen maar er is nooit een goed moment geweest, en nu ben ik het, mijn vriend met wie ik 7 jaar heb is er niet zo blij mee, veel te vroeg we zouden er over een paar jaar aan beginnen.
    hij wil het liever niet, en ik liever wel, wat een toestand en nu dan?
    help ik hoop dat iemand me wat kan steunen.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    samen erover praten, samen naar de verloskundige voor een 1e echo, dan kan je de kleine zien bewegen en zien rondzwemmen en het hartje zien kloppen, en dat is het mooiste wat je zal zien meid, en ik weet zeker dat je vriend er dan ook superblij mee is....

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh jee weer zo'n situatie...
    HIJ was er zelf bij, hij heeft zelf het kindje verwekt. SIMPEL! Verantwoordelijkheid heet dat.

Maar is het door de pil heen gebeurt? Of door een condoom? Of gebruikten jullie niets?

Hoe oud zijn jullie?

4. jessica1

jessica1 Niet meer actief

het blijft een keuze waar jullie samen uit moeten komen, praat er goed over met z'n 2en
    het blijft toch een kindje wat in je groeit en waarvan het hartje al klopt, want als k het goed heb begint het hartje te kloppen bij 6 weken,
    je kan de ontwikkeling van je kind week bij week lezen en als ik zo even de boek erbij pak is je baby nu 4 tot 5 mm lang van kruin tot stuit en het hartje is al verdeeld in een rechter en linker kamer en slaat ongeveer z'n 150 keer per minuut
    dus het is een levent kindje wat al groeit,
    ik zou het nu iedergeval niet meer over mijn hart krijgen om een abortus te laten plegen, en ik zie dat ook als een makkelijke uitkomst van het nog niet willen van een kind,

maar zo als ik al zei het blijft een keuze wat jullie samen moeten maken

5. michke1987

24 jun 2008
    51
    0
    0
    Ja idd gewoon een echo laten doen, en als je hij erover een paar jaar aan wou beginnen, kan het nu ook wel. Tja dan moet hij maar geen sex hebben, dan kunnen zulke dingen gebeuren. En om het nu weg te laten halen. Pff het hartje klopt nu al, als het goed is.

6. Bmd

Bmd Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.125
    0
    0
    hahaha niet normaal hé, lijkt wel één of andere nieuwe trend...
    maar meid kyk eens bij de topics "zwanger en alleen"
    daar vind je heel veel van dit soort "problemen"

7. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ja daar moet ik mamakitty gelijk in geven.. HIJ was er ook bij..!
    en jullie moeten dit samen verantwoordelijk oplossen..
    er samen RUSTIG over praten en zkers een afspraak gaan maken met de verloskundige, en nu al denken om het weg te laten halen , is NU echt geen optie !
    kijken es bij zwanger en alleen , daar vindt je alleen maar van zulke situaties !

8. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Hij was er bij en moet zijn verantwoording dragen. Ik kan me soms erg kwaad maken om de mannen die dan zeggen nee nu komt het niet uit maar over een jaarwel. Dan laat je straks dit kindje weghalen om vervolgens over een jaar te proberen zwangerte worden.

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wow, wat een helderziend vermogen... Misschien vindt ie het nog steeds niets hoor..

10. kimm1980

kimm1980 Lid

17 jul 2008
    7
    0
    0
    hallo allemaal heel erg bedankt voor de reacties,
    ik ga snel een beslissing maken want hier word ik gek van. even op de vraag hoe oud wij zijn allebij 28 jaar. en ik gebruik al jaren gewoon de pil, maar ja nu heeft ie niet goed gewerkt. moest gewoon zo zijn.
    het is wel een moeilijke situatie, want ja als ik hem hou dan zit er een kans in dat ik hem alleen moet opvoeden, ppff wat een keuze die je moet maken. nou ik ga eerst zo naar de dokter om te praten, hoe nu verder.
    ego heb ik al gehad, dus kan ie niet meer mee.
    brdankt

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap al die mannen niet hoor die gillend wegrennen zodra hun vriendin zwanger is. En dat terwijl je toch al een hele lange tijd een relatie met hem hebt :( Ik vind het echt onvoorstelbaar.

Overigens is je leeftijd juist heel goed om aan kinderen te beginnen. Je komt namelijk nu op het punt van 'hoe ouder je wordt, des te meer risico's er zijn'. Niet dat je daar op dit moment nou zoveel aan hebt ;)

12. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hmmm idd WEER zo'n situatie.....
    Op deze eerste pagina staan al zo'n 3 verhalen nu die ongeveer in dezelfde richting gaan.....

ik zal je mijn reactie geven die ik ook bij een ander topic heb geplaatst... ff knippen en plakken ;)

ik zal een ding zeggen... als je wacht op het juiste moment om een kind te "nemen", zal je er achter komen dat dit moment vaak niet zal komen.. Het zal altijd je hele leven op zijn kop zetten, je zal altijd andere dingen op moeten geven en eigenlijk.... is er altijd wel iets waardoor je zoiets kan hebben van... hey... ik wacht er toch nog ff mee.. eerst nog carierre maken, dan nog even een aantal jaren ver op vakantie, dan nog een nieuw huis kopen enzovoorts... voor je het weet.... loop je je biologische klokje voorbij..
    Een kindje heeft vooral liefde en aandacht nodig... (en eten en drinken en kleding en een dak boven zijn hoofd natuurlijk) Maar zolang je de liefde er voor voelt zal het allemaal goedkomen! en geloof me, het moment dat je je kindje voor het eerst vasthoudt... zal altijd het mooiste moment van je leven blijven! mooier als die promotie of dat nieuwe huis of die trouwdag....

13. jessica1

nou me trouwdag blijft ook de mooiste moment van me leven hoor:p maar snap wat je bedoelt een kind krijgen ook
    ze zeggen vaak als eenmaal de vader de kleine heeft gezien dat het liefde op he eerste gezicht is

14. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Nou Jessica, als dat al zo'n mooie dag was...berg je maar want het gevoel dat je straks hebt als d ekleien geboren is, is overweldigend!

15. jessica1

dat geloof ik maar graag
    en kijk er ook erg naar uit kan niet wachten om de kleine samen met me man in me armen te sluiten !

16. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    Jij moet je gevoel achter na gaan.
    Ook al zou dat misschien je relatie kosten. Maar zorg dat je nooit spijt krijgt.

Het kindje is er niet voor niks, en wie weet lukt het over een paar wel niet meer!
    Ik ben daar misschien een beetje hard in, maar een miskraam krijg je ook alleen maar als dat nodig is (doordat er iets niet goed met jezelf of met het kindje is stoot je lichaam het af)

Misschien is dit wel gewoon het moment dat je zwanger hoorde te worden :)

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    mijn mening.. jij wil het WEL graag... als je een abortus doe krijg je apijt.. voor die reden! wat je vent doet is zijn probleem, mar kies voor jezelf en wat jij wil.. als hij het niet aankan.. zijn verlies. dan is hij het uiteindelijk toch niet waard.

tja. kan er zo kwaad om worden.

18. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Sjonge jonge, dit is al de vierde in 3 dagen? Wat is er toch aan de hand?! *zucht* Laten we het even op een rijtje zetten: je bent al 7 jaar samen, jullie zijn 28 jaar, je hebt beide werk, een huis en je kan elke dag te eten kopen, toch? En dan komt het hem nu even niet uit en wil hij dat je 'het' maar even weg laat halen?! Waar duikelen sommige vrouwen hun partners toch op zeg... Dat je nog twijfelt tussen je partner en je kind is mij echt een mirakel. Wat een lafbek zeg (wel z'n ballen gebruiken maar als het erop aankomt ze niet tonen, stoere jongen hoor), die zou ik niet meer hoeven...

Mijn excuses als ik te heftig reageer, maar ik word zo moe van deze topics. Ik vind het ongelooflijk! Als je nu 16 jaar bent en verkracht bent door een of andere engerd, je zit nog op school en je bent doodsbang om het leven van je kind te verpesten dan zeg ik ALA maar in dit geval kan ik er gewoon geen greintje begrip voor opbrengen. Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 23 jaar, nog op school, geen geld om me kont te krabben, een kleine studio, geen ruimte en geld voor een baby. En weet je wat mijn vriend zei: schat, het komt goed, we redden het wel! (iets in die trant). En hij was toen 20 jaar! Ik weet waar zijn ballen zitten in elk geval.

19. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    indd alsof het zoiets is als ff een pak melk halen bij de supermarkt... zoiets is zo ongelooflijk ingrijpend en draag je je hele leven mee, ongeacht of je er spijt van krijgt of niet, het is en blijft een drastische ingreep waar je van moet herstellen... dat doe je niet ff... vooral mannen denken daar heel makkelijk over...

Jij wilt t kindje wel... als je t kindje niet wilde hebben had je nooit op zoek gegaan naar dit zwangerschap forum.
    zo te lezen heb je een stabiele relatie van 7 jaar en hebben jullie alles wat jullie nodig hebben... hoezo is dit geen goed moment? je hebt de prachtige leeftijd van 28 jaar...

20. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Pffff zoals de meeste al zeiden weer zo een situatie. Het is niet zo makkelijk als gezegd ''even'' weg laten halen.... Ik snap niet waarom mannen daar zo makkelijk in kunnen zijn :( :thumbdown:

Deel Deze Pagina