hallo allemaal, vandaag ben ik 7 weken zwanger en voel me al een aantal weken beroerd. niet echt misselijk maar ook zeker niet fit. mijn eetlust is minder en heel anders. ook heb ik een naar gevoel in mijn maag. ik probeer wel gewoon zo normaal mogelijk te eten, maar sommige dingen krijg ik echt niet weg wat ik normaal heerlijk vindt! wie herkent dit, en heeft iemand enig idee hoe lang dit nog gaat duren, voel me toch wel een beetje ellendig.
Het hoort er helaas allemaal bij meid. En meestal tot zo n week 12. Maar ook dat scheelt per persoon. En als je het niet vertrouwd kun je altijd even langs de VK.
Ik herken je verhaal. Ik ben sinds week 5 ook al helemaal niet lekker. Ik voel me goed misselijk, maar houd alles wel binnen. Mijn eetlust is ook weg, en ik heb ook niet overal trek meer in. Dat zorgt ervoor dat ik me ook minder fit voel. Het beste helpt nog, om toch kleine beetjes te eten. Ik hoor helaas veel verhalen dat dit pas rond week 16 afneemt. Dan neemt het hormaan HCG ook af, waardoor je je waarschijnlijk zo misselijk voelt. Gewoon goed naar je lichaam luisteren, neem voldoende rust, en blijf toch kleine beetjes eten. Kijk naar wat je nog wel lekker vindt. Bij mij helpen volkoren crackers met kaas goed, en vanillevla.
hoi hier ook 7+5dagen zwanger met vlage echt misselijk en ik heb de afgelopen 2 weken alleen maar zitten kokhalzen echt vervelend en vermoeiend gelukkig is dat nu redelijk weg maar ben ik dus wel erg misselijk ook heb ik erg last van mijn onderrug en ben steeds erg moe me buikje is ook erg opgezet en ik draag al zwangerschaps kleding bij helpt het als ik savonds een sultana klaar leg op nachtkastje dat ik dan als ik wakker word sochtends gelijk een sultana eet dan blijf ik nog heel even liggen maar dan heb ik niet direct het gevoel dat mijn maag omdraait ik neem ze overal mee na toe dreig ik het te voelen dan eet ik er gewoon 1 en heel gek maar een lekkere kop koude melk in de ochtend wil ook wel helpen groetjes
Ik ben 6+3 en ik voel me vanaf week 4 al precies hetzelfde als het verhaal van de topicstarter. Niet echt misselijk maar alsof er een knoop in je maag zit en geen trek. Dit heb ik alleen overdag en 's avonds gaat het wat beter. Het is vervelend maar ik ben al lang blij dat ik niet de hele dag boven de pot hang, want dat kan ook! Dat zou nog kunnen komen, maar elke dag dat het niet het geval is ben ik blij. Zo kun je het ook bekijken het kan altijd erger en kan nog erger worden.
Bij mij startte het in week 7 met lichtjes misselijk zijn, week 8 erg misselijk het grootste deel van den dag, week 9 om de andere dag boven de pot smorgens, week 10 elke ochtend een drietal keer, vanaf een uur of 2 s middags weer onder de levenden... Hopelijk evolueert het bij jullie niet zo, ben een echte vod momenteel maar alles voor zo'n lieve uk!
Hier hetzelfde Ben net wakker en lag al van 15 uur in bed. Geen zin om te eten, maar dat verschilt per dag. Ik hoef alleen in de ochtend over te geven gelukkig. Ik zorg dat ik wat fruit eet dat gaat meestal wel en in de ochtend een beschuitje. 's middags neem ik mijn vitamine pil dus dan zit het hoog nodige er wel in. Zit nu in week 8 dus ben erg benieuwd of het na 12 weken beter gaat. Als we maar een gezond kindje krijgen maakt het mij allemaal niets uit, maar het is inderdaad wel vervelend dat ik naast mijn werk (normaal 32 uur nu maar de helft voor zolang het nodig is) het huishouden niet echt bij kan houden. Snap niet dat sommige vrouwen nog volop sporten etc. Dat gaat nu echt niet lukken.