Zwanger en fulltime werken.. Doodop :(Durf me niet ziek te melden :(

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door OumSofia, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OumSofia

OumSofia Lid

7 nov 2013
    7
    0
    0
    Fulltime werk
    Rotterdam
    Hallo mama's en mama's2be,

Ik heb vandaag niet zo een lekkere dag.
    Griep, misselijk, hoofdpijn en gewoon op werk.

Ik wil zo graag terug naar mijn bedje, maar ik durf me niet echt ziek te melden.

Mijn contract loopt tot 29 mei 2014 en daarna zou ik eigenlijk een vast contract krijgen. Alleen ben ik nu bang dat ze mij geen contract willen geven aangezien ik zwanger ben.
    (ik heb vanaf het begin goede beoordelingen gehad. Altijd met een stijgende lijn)

Ik ben op 11 juli uitgerekend, mijn contract loopt af op 29 mei 2014. Dus net voordat ik met zwangerschapsverlof ga.

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Groetjes

Sofia

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Kan je geen vrije dagen opnemen? Ik zou t zelf ook niet fijn vinden. Of overleggen met hun? Ze krijgen uitbetaald als je ziek ben ten gevolge van de zwangerschap.

3. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je echt griep hebt kan je beter thuisblijven zodat je kan herstellen. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap een virusinfectie gehad en ben te snel weer aan het werk gegaan met als resultaat dat ik na een dag nog zieker weer thuisi zat. Uiteindelijk ben ik verschrikkelijk veel van mijn conditie kwijtgeraakt en dat komt niet terug!

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Lastig! Ik zit dan op school en loop stage bij een drukkerij in de administratieve sector en ik heb mij ook al een paar dagen (niet achter elkaar) ziek moeten melden. Als je moeite hebt met je zelf ziek te melden zal ik dat als ik jou was bespreken met je werkgever. Uitleggen wat/hoe je voelt. Dat heb ik namelijk ook gedaan omdat ik bang ben dat mensen mij niet serieus nemen. Je zult zien dat na zo'n gesprek er begrip voor jouw situatie is. Elke zwangerschap is anders en elke vrouw beleefd dat op haar eigen manier. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel succes!

5. unknowable

unknowable Niet meer actief

Misschien kun je inderdaad wat vrije dagen plannen. Je kunt als reden natuurlijk je misselijkheid noemen, misschien komt je werkgever zelf wel met het voorstel om in de ziektewet te gaan. Dan voelt het wat minder 'erg'.

En vanzelfsprekend zou ik alles naast je werk 'laten vallen' waar mogelijk. Sociaal leven, sport of wat dan ook maar even op een laag pitje. Over een paar weken voel je je vast veel beter :)

Deel Deze Pagina