zwanger en wormpjes?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by poesiekat, Nov 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poesiekat

poesiekat Lid

Oct 2, 2009
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

kom ik aan met een minder fraai onderwerp....:)

Ik zit nogal eens 's nachts op toilet met vreselijke darmkrampen en na een paar keer een tijd zitten komt er diarree...

Verder neemt de winderigheid behoorlijk toe en er zit een extreem nare lucht bij:$

Sinds vandaag krijg ik ook nog eens jeuk aan mijn anus en toen.............ging er een lichtje branden!!!!

Volgens mij heb ik last van wormpjes!:(

Is hier een middeltje voor wat tijdens de zwangerschap gebruikt mag worden?
    En weet iemand of je bij de apotheek hier iets voor kan halen of moet dat met een doktersrecept?
    De voorkeur gaat uit naar tabletten (vind dat bananendrankje erg vies...)

2. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Volgens mij kan je beter je HA bellen, volgens mij kan je daar namelijk tabletjes voor krijgen op recept.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    't Moet in elk geval in overleg met de huisarts, dus die zou ik gewoon bellen.

4. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Normaal kun je de tabletten zonder recept bij de apotheek halen en die weten vaak nog beter als de ha of je het mag gebruiken bij zwangerschap. Ik zou dus eerst even bij de apotheek langs gaan.

5. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    hoi

Ik heb ze ook gehad.
    Je mag de tabletjes niet slikken.
    Je zou moeten wachten tot ze vanzelf weggaan of tot na je bevalling.
    Ik kreeg het best benauwd aangezien ik toen nog 20 weken met worpjes zou moeten lopen,ha,ha.

Gelukkig zijn ze vanzelf weggegaan, maar ze kunnen i.i.g géén kwaad hoor!

Succes.

6. SanneMart

SanneMart Fanatiek lid

Nov 26, 2005
    1,307
    0
    0
    Ik heb het ook gehad tijdens mijn zwangerschap en je mag inderdaad niets er tegen slikken. Ze moeten vanzelf weggaan. Belangrijk is dat je al je beddegoed, handdoeken en ondergoed etc. goed wast (op 60 graden). Ook die van man en eventuele kinderen. Goed je handen wassen en de wc vaak met chloor schoonmaken. Hygiene is heel belangrijk. Dan sterven de wormen die nu leven snel en komen er geen nieuwe meer bij. Ik was er na iets van 2 weken vanaf.

7. jenneke 10

Sep 24, 2007
    22
    0
    0
    camping medewerker
    kootstertille
    Wat bij mij goed hielp was knoflook tabletten slikken.
    Het klinkt misschien raar maar het hielp en die mag je wel hebben.

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Is dat iets typisch voor zwangere vrouwen ?

ik heb ook iets wat last van jeuk, maar zou niet weten of het dan wormpjes zijn... heb er niet constant last van, zo soms ne keer. Maar khad me toch al de bedenking gemaakt dat dat iets nieuws was.

hoe weet je of het wel degelijk wormpjes zijn ? (sorry voor de misschien bizarre vraag)

9. Angelina

Angelina Niet meer actief

Kleine witte bewegende stukjes in je ontlasting ( bewegende witte kleine draadjes ) en héél erg jeuk aan je anus, met name 's nachts doordat de wormpjes dan naar buiten krioelen om eitjes rond je anus te leggen. Jij krabt daar aan, en als je dan weer aan je mond komt, komen de eitjes weer in je darmkanaal waar heel de cyclus weer van vooraf aan begint.

Hopelijk heb je al gegeten als je dit leest :D

10. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    hahahaha, gelukkig wel :)

bedankt voor de info !

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Wij hebben hier, in overleg met de huisarts, die tabletjes van de apotheek gewoon mogen gebruiken. Wel alleen ná het eerste trimester..

12. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Nou..als je al geen jeuk had, dan krijg je het wel van het lezen hiervan...hihi...sorry dames, lijkt me erg vervelend, maar gelukkig kan het geen kwaad.

13. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Het kunnen ook aambeien zijn, als je kindje zo ligt dat het op je darmen drukt kun je deze klachten ook krijgen, en als het indaalt komen meestal ook de aambeien naar buiten.

14. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    en kan dat dat ook al zo vroeg ?
    die aambeien dan ?

15. Marni

Marni Bekend lid

Apr 26, 2007
    770
    17
    18
    Bedoel je bij de TS of bij jou? De TS is al 39 weken zo te zien dus dan kan het ingedaald zijn.

Share This Page