Nekplooimeting...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiesAmber, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

7 jan 2006
    270
    0
    0
    Hoi,

Even mijn hart hier wat luchten en hopen dat ik een beetje gerustgesteld word....

Net terug van de gyneacoloog, en nekplooimeting gehad... Deze blijkt te dik te zijn :cry: Binnen een uurtje moet ik naar het ziekenhuis omdat ze een 2de mening wilde hebben, als uit deze echo hetzelfde blijkt, krijg ik een vruchtwaterpunctie..

Ik ben zo ontzettend onzeker nu, en weet niet wat me te wachten staat, Na 2 jaar klussen, zijn wij eindelijk zwanger geraakt, en heb nu zo'n ontzettend veel angsten :cry:

Wie kan me wat informatie geven of wat geruststellen, ik weet niet goed wat te doen...

Alvast bedankt

Een verdrietige mama

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi, uit een nekplooimeting kunnen ze halen of het kindje syndroom van Down heeft. Met een vruchtwaterpunctie kunnen ze dat voor bijna 100 procent zeker zeggen. De 100 procent zekerheid heb je pas als het geboren wordt. Je zult zelf alleen de beslissing moeten nemen, wat je straks met de uitslag doet.
    Sterkte.

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Dit is nou precies de reden waarom ik die meting niet heb laten doen de ongerustheid over een kans berekening.
    Sterkte meid hopelijk zal het allemaal mee vallen.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Meid, wat vervelend! Ze hebben je waarschijnlijk een kansberekening gegeven (1 op ... dat het kindje syndroom van Down heeft). Meestal is de kans nog steeds veel groter dat het dat syndroom niet heeft, probeer je daaraan vast te houden. Na de punctie weet je hoe het echt zit.
    Op dit forum zijn ook een paar meiden die in eerste instantie een "slechte" uitslag hadden, maar waarbij na de punctie bleek dat het toch in orde is. Ik hoop dat het voor jou ook zo mag zijn!

Heel veel sterkte met afwachten en ik duim voor een goede uitslag voor jullie!

5. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Jeetje wat vervelend meis,ik hoop dat het toch nog meevalt voor je!
    Ik zit nu in hetzelfde schuitje,wij krijgen woensdag de vruchtwaterpunctie,zo spannend!
    Ben je al weer terug geweest naar het ziekenhuis?

Liefs Dais..

6. LiesAmber

LiesAmber Actief lid

7 jan 2006
    270
    0
    0
    Omwille van omstandigheden heb ik enkele dagen niet online kunnen komen.

Onze visite in het ziekenhuis heeft ons niet veel wijzer gemaakt, enkel dat we een kans van 1 op 15 hebben dat ons kindje het downsyndroom heeft.

Volgende week woensdag (27febr) moeten we voor de vruchtwaterpunctie gaan, ben super zenuwachtig, en hoop echt dat daar positieve resultaten uitkomen :rolleyes:

@daisy: veel succes morgen, ben zeer benieuwd hoe dat gegaan is. Ik duim ! :thumup:

Liefs Lies

Deel Deze Pagina