Dromen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Hippie mama, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik ben 6 weken zwanger en wordt gek van het dromen. Hebben jullie dat nou ook? De meest rare, onrealistische maar ook juist super realistische dromen komen voorbij. Vaak meerdere per nacht. Zo droomde ik gisternacht dat ik een miskraam had. Ik wist niet hoe snel ik een zwangerschap test moest doen toen ik wakker werd. Gelukkig een dikke positief! Maar die droom blijft me toch bij. Misschien kunnen we hier een droomtopic starten en nog een beetje om elkaars rare dromen lachen of mee leven. Ik geef het startsein wel ;)

Zo droomde ik vannacht dat mijn man een babyshower voor een vriendin van hem organiseerde en onze jongste van 2jaar savonds laat alleen thuisliet om naar die babyshower te gaan. Wat was ik boos in mijn droom op mijn man. Overdag ben ik boos door mijn hormonen en zelfs in mijn dromen ben ik boos op hem! Hahaha arme man!

2. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Ik herken het helemaal! Nu moet ik wel zeggen dat ik vroeger ook veel droomde, maar nu ik zwanger ben zijn de dromen zo ontzettend raar? Ik snap er niks van! Haha ik vind wel leuk dat dromen, maar dromen over een miskraam is wel rottig!
    onbewust je angst, komt helemaal goed 😊👍

3. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik heb dat heel erg gehad in het begin, vooral nachtmerries...
    Ik droomde continu dat er wat mis was met het kindje (in de zin van, bloedverlies tijdens de zwangerschap enzo) en dat er iets met m'n vriend zou gebeuren, of dat ie bij me weg zou gaan.
    Zo realistisch dat ik elke keer huilend en zwetend wakker werd, heel naar. Gelukkig werd m'n vriend ook bijna tijd wakker van mij, en kon ie me dan weer even stevig vasthouden... Maar daar heb ik wel erg last van gehad.
    Nu eigenlijk niet meer.. Laatste keer is denk ik alweer 3 weken geleden. Misschien stabiliseerd het hormoon meer nu..

4. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 7 weken en heb dat ook sinds een week heel erg. Droom de meest bizarre dingen en heel helder ook allemaal.. vraag me soms af waar ik de fantasie vandaan haal haha

5. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Hii!
    Ik ben 6 weken en heb het eigenlijk al vanaf het begin. Maar de laatste week word het allemaal steeds realistischer.
    Vannacht zat ik bv. Eindelijk by de gyn voor de eerste echo.
    Wanneer ik wakker word (wat 100 x per nacht is) heb ik echt t idee dat t echt is :p.
    Mijn man heeft me al verlaten..ik kwam een ex tegen.. ik ging terug werken bij mn oude werkgever.. we hebben een echo gehad en noem het maar op :p..

Kan trouwens echt niet meer wachten op de 1e echo. Zo spannend!

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Leuk, een dromen topic, ik zou in mijn eentje al een hele topic kunnen vullen :D
    Maar ik zal een kleine samenvatting geven van wat er langsgekomen is deze zwangerschap:

Ik droomde...
    - ...dat ik de echobeelden niet had gezien omdat ik net in slaap was gevallen toen de echoscopiste het apparaat op mn buik zette,
    - ... dat ik een kindje kreeg dat steeds kleiner werd en uiteindelijk verdween,
    - ... dat ik een app had op mijn telefoon om echo's mee te maken, en toen ik dat deed was ik niet alleen zwanger van een kindje, maar ook van een kat, een hond en twee ganzen met hoedjes op (die heb ik vandaag ook al ergens anders verteld),
    - ...dat ik op een andere planeet moest bevallen omdat de aarde vol was,
    - ...dat ik met weeën naar het ziekenhuis werd gebracht door mijn moeder, die persé nog even wilde winkelen bij de action
    - ...dat ik op de verloskamers van de V&D beviel (jaja, die hadden ze in mijn droom),
    - ...dat ik een ruggenprik zou krijgen en dat de arts met een spuit aan kwam ter grootte van een bezem

...en zo kan ik nog wel even door gaan!

7. fierce

fierce Actief lid

23 dec 2013
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig ik dacht er zelf aan om een topic hierover te beginnen. Ik droom de laatste tijd ook zo raar en realistisch. Ik word soms zenuwachtig wakker niet normaal en dan grijp ik gelijk naar mijn buik omdat ik bang ben dat de zenuwen iets doen met mijn baby, erg he. Mijn voorbeelden zijn:

- Dat ik aan het bevallen was van een meisje met een bos haar
    - Dat ik super erge ruzie had met mijn zus en moeder en ik echt aan het huilen was en ik zei dat ik ze nooit meer wilde zien
    - Dat ik super erg uitviel tegen mijn broer omdat hij heel hard de muziek aan had staan terwijl mijn zus net was bevallen
    - Dat ik mee kon doen met een wedstrijd voor een nieuw gebit en ik erg zenuwachtig was, want ik wilde heel graag winnen
    - Dat ik echt wakker werd en ik wilde weer verder slapen maar in mijn slaap zei ik tegen mezelf ''nee niet in slaap vallen anders kom je ieder minuut 1 kilo aan '' en toen werd ik dus wakker en kon ik niet meer verder slapen

Dit zijn de dromen die ik op dit moment weet, maar het zijn er nog en paar. Pff gelukkig ben ik niet de enige

8. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Hahaha ben blij dat ik niet de enigste ben en wat creatief zijn jullie in jullie dromen! Bevallen in de verloskamer van de v en de. .. iedere minuut dat je slaapt een kilo aankomen... al die dromen over echo's... je kan wel zien waar ons onderbewustzijn mee bezig os.... lol...
    Ik ga extra mijn best doen om mijn dromen te onthouden, zo hebben we tenminste nog een beetje plezier van wat die hormonen allemaal veroorzaken.

9. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik droomde de nacht voor ik ging testen dat ik alleen maar vage testen had waar ik niet wijzer van werd! Die ochtend, ja hoor een heel licht streepje, hihi
    volgende ochtend toch maar nog een keer en een cb met indicator gedaan :D
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben droom ik ook heel veel over miskramen, niet zo gek aangezien ik afgelopen december nog ben gecurrateerd na een ma.
    dromen is verwerken he!

Vannacht droomde ik over een hele grote borstpomp hahahah echt zo bizar!

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben morgen 20 weken zwanger en droom nog steeds raar,onrustig en veel. Ik kan me niet alles herinneren maar af en toe bedenk je dan halverwege de dag wat het was.

ik heb al vaak gedroomd dat de baby dood was (is niet zo), en ik droom ook over sex met collega's? Ook heb ik gedroomd dat er een nestje cavia's in de boom zat (er zit een vogelnestje), en ik ben gaan kamperen met mijn ouders (zijn al 25jaar uitelkaar) en mijn schoonouders etc?

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toppunt van rare dromen: mijn man werd doodgeschoten door Ludo Sanders ( gtst ) 😃

12. mamma van J

mamma van J Actief lid

17 okt 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik droomde een paar weken terug dat ik 3 dochters had ipv 2. Waren net de daltons op een rijtje allemaal zelfde jurkje en zelfde staartjes. 6,4 en 2jr (oudste word nu 4 dus zijn 2jr vooruit...) en nu blijk ik zwanger zal vast weer n meid zijn hihi

13. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Pffff vannacht weer een hele drukke warrige droom gehad...
    Ik droomde dat ik zelf een school oprichtte (iets waar ik veel aan denk in real live) maar omdat het een alternatieve school was had ik geen schoolgebouw maar een soort circus tent. Het leger kwam er ook nog in voor maar waar dat nu weer mee te maken had????

14. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik ben dus niet de enigste :D

bij mn dochter had ik al hele vreemde dromen (virtuele baby bij echo enzo) en nu vanaf het begin weer!!

zoals:
    - vannacht droomde ik dat ik de baby borst gaf en hij spuugde daarna. dit waren rijstkorrels en ik vroeg me maar af hoe hij rijstkorrels kon spugen! en wat er loos was. van de fles had hij het niet!
    (tevens kwam mij nichtje met haar man en 2 kindjes op kraambezoek. en die heb ik al 3jr niet meer gezien/gesproken)
    - wilde sex gehad met manlief (en serieus ik werd gewoon bevredigend wakker! *shock* )
    - erotisch moment gehad met collega (en dat is er 1 die ik amper zie)
    - gedroomd dat het mis ging.
    - nog meer sex gehad met mn man! bij mn tante thuis!! (en we waren weer 15/16 en gingen daarna naar de disco)

15. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Haha, wat fijn dat er meer zijn met dit 'probleem'!

- Mijn man heeft me pas in Dusseldorf achtergelaten... gelukkig was het vliegveld naast de snelweg :( Hij had me ook niet gemist trouwens...
    - Ze hebben hier van de week ingebroken via de convectorput, en toen het dak van de overkapping (buiten) meegejat

16. Sansa

Sansa Lid

22 jul 2014
    19
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik had het in het begin ook heel erg. Daarna was het een aantal weken rustiger maar sinds kort droom ik weer heel raar. Word er ook helemaal onrustig wakker van. Ben benieuwd of het later in de zwangerschap weef vermindert.

17. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik slaap onwijs slecht sinds ik zwanger ben,helemaal sinds een week of 19.
    Maar als ik dan eindelijk slaap heb ik bijna altijd nachtmerries!
    Vreselijk!

18. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hahaha!! Sommige zijn echt hilarisch! Doodgeschoten door ludo sanders, is natuurlijk niet heel tof maar hoe kom je erop!!

Ik droom ook hele nare dingen. Vooral dat ik weer een bbz heb en dat ik daarna onvruchtbaar ben. Of dat mn man omkomt door zn werk (politie) en dat dan zn collegaas aan de deur staan, om me dat te vertellen en ik heb zoon mega buik en dochter op mn arm.. Ik moet er misschien ook wat creatiever worden.

19. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik vraag me af of ik nog gewoon kan dromen!! Hahaha
    En sommige hier zijn inderdaad hilarisch!

Gister droomde ik dat ik onwel was geworden en 3mnd in slaap was gehouden! Toen ik wakker werd zag ik mn man met ons kindje die was al geboren terwijl ik vd wereld was!

Vannacht zat ik met een vreemde vrouw in mn auto ( in mn droom een bekende of collega ofzo geen idee meer) en we kletste en kletste ! Was super gezellig! We moesten haar ouders ophalen van een feestje bij vrienden! Ze wist alleen t nieuwe adres niet en toen ik vroeg hoe ze heette bleek t een bekende van mij te zijn! Ik stopte voor hun nieuwe huis en wachtte netjes buiten bij mn auto! Keek toe hoe gesellig t binnen was en wat me opviel was dat hij zo'n tunnel oorbel had hahaha die was wit glimmend en viel van meters al op! Hoe bizar!

Niet echt bijzonder maar het slaat gewoon nergens op!!

20. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Vannacht was het weer raak: ik droomde een soort scène uit de boeken van Ayla. Ik weet niet of jullie ze kennen maar zijn best bekende boeken. Het ging over het 'inwijdingsritueel voor de grote aardmoeder' (lees een meisje dat voor het eerst gemeenschap heeft) jondalar werd gevraagd een aantal meisjes in te weiden. Verder kwam er ook een prachtige, lange, donkere dame in voor die haar haar donker blauw ging verven (?????)
    Jaaaa heel logisch en samenhangend weer... snap ook niet dat ik over een scène uit die boeken droom want heb ze al lang niet meer gelezen. Dat ik over sex droom betekent misschien dat mijn libido een beetje terugkomt... Daar zal mijn man blij mee zijn ;)

Deel Deze Pagina