Pijn in benen na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maryloes, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hallo,

Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad. Nu heb ik sinds die miskraam iedere maand als ik ongesteld moet worden pijn in m'n benen. Het begint ongeveer een week voor nod. Het voelt een beetje als kramp/steekjes en ik heb het ook niet constant; er zit soms uren tussen. Ik heb er verder niet veel last van, maar vraag me toch af of er misschien iets niet goed zit?

Is dit iets wat je wel vaker ziet na een miskraam?

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hOi marylous,

Ja je hoort het inderdaad vaker na een miskraam maar ook na een bevalling. Net als buikweeen kan je ook been weeen hebben en dit is ook met de menstruatie. Ipv in de buik zit het dan in je benen of ook in je benen. De rug is vaak ook een zwakke plek.
    Maak je je toch zorgen stap dan eens naar de huisarts!

Groetjes imke

3. Maryloes

Immie, bedankt voor je antwoord.

Het klopt dan inderdaad dat het zich heeft verplaatst bij mij. Voorheen had ik altijd krampen in mn buik. Nu voel ik niks meer in m'n buik, maar heb ik het dus in de benen.

Ik kijk het nog wel een aan.

bedankt!

4. Maryloes

Beste verloskundige,

Enige tijd geleden heb ik bovengenoemde vraag gesteld over kramp in mn benen. Zoals jullie kunnen zien ben ik inmiddels zwanger. Afgelopen vrijdag heb ik de eerste echo gehad en was er een mooi kloppend hartje te zien.

Nu mijn volgende vraag. Gisteravond kwam ik al niet lekker uit m'n werk. Eenmaal thuis had ik het vreselijk koud en uiteindelijk ben ik om 18.30 al in bed gaan liggen. Niet veel later kreeg ik opeens vreselijke pijn in buik en rug en dit heeft ongeveer 5 minuten geduurd. Daarna kreeg ik ook weer die kramp in de benen, waar ik nu nog steeds last van heb. De eerste weken van de zwangerschap had ik ook die kramp in m'n benen, sinds 3 weken heb ik daar geen last meer van. Nu is het dus weer terug. Ook heb ik last van lage rugpijn.

Het is een heel verhaal geworden, maar kunnen jullie misschien zeggen wat het is ( geweest )? Ik was gistereren echt bang dat het weer mis zou gaan.

Alvast bedankt!

Deel Deze Pagina