wel of niet zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door roosje7, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosje7

roosje7 Nieuw lid

6 jan 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    HOi hoi,

Ik heb samen met mijn vriend een kinderwens. Twee maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Mijn vriend en ik hebben het gebruik van een voorbehoedsmiddel stop gezet na mijn eerste menstruatie, die een week te laat aandiende. De week erop had ik denk ik mijn eisprong, omdat ik toen witte afscheiding had. Toevallig had ik de avond ervoor gemeenschap gehad met mijn vriend. Sindsdien heb ik diverse lichamelijke klachten:
    - misselijkheid, weinig eetlust
    - borrelende darmen en maag
    - stemmingswisselingen
    - pijnlijke borsten
    - twee keer witte/doorzichtige slijmproppen bij het plassen
    - hoofdpijn
    Deze klachten zijn ongeveer na de eerste week begonnen, niet allemaal tegelijk, maar de pijnlijke borsten en misselijkheid was er al heel snel. Nu denk ik dus dat ik zwanger ben, ik ben nu vier dagen over tijd. Ik heb twee testen gedaan, maar beiden waren negatief. De ene test heb ik twee dagen voor de dag dat ik ongesteld moest worden gedaan, en de ander 3 dagen na deze dag. Ik wil nu zelf een week nadat ik eigenlijk ongesteld moest worden nog een test doen, maar ik voel me erg onzeker. Ik zou het echt heel leuk vinden wanneer ik zwanger ben, maar met twee negatieve testen heb ik het gevoel dat mijn lichaam mij voor de gek houdt. Wat denken jullie? Ben ik te ongeduldig? Of zou er iets anders zijn?

groetjes Roosje7

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi roosje,

De klachten die je beschrijft kunnen ook horen bij het ontpillen...... Je ziet vaak dat na het stoppen van de pil je cyclus een tijdje onregelmatig kan zijn. Dit kan soms wel een jaar duren. Omdat je testen negatif zijn denk ik niet dat je zwanger bent. Het is een goed idee om nog even af te wachten en dan nog een keer te testen maar indien deze test wederom negatief is ben je niet zwanger.

Imke

Deel Deze Pagina