pijn in buik bij lichte inspanning

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Yanika, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yanika

Yanika Lid

24 jan 2011
    42
    0
    0
    Hallo,
    bij zeer lichte inspanning, bijvoorbeeld een korte relaxte wandeling, heb ik vaak ineens buikpijn. Het begint in het deel van mijn buik onder de navel en vaak doet later hoger in mijn buik ook mee. In het begin voelt het vaak als een "steek" (zoals bij ineens hardlopen), maar dan in mijn buik en later voelt het alsof mijn hele buik verkrampt. Mijn buik voelt dan ook hard.
    Ik heb zowel bandenpijn als harde buiken opgezocht, maar een harde buik hoort geen pijn te doen, en bandenpijn zit weer lager of meer aan de zijkant volgens wat ik kan vinden er over.
    Ik heb het niet altijd, maar de laatste week vaker wel dan niet bij inspanning (Inspanning is dus niet meer dan een rustige wandeling, veel rustiger aan dan dat kan ik eigenlijk niet doen)
    Ik zou graag weer een lekker stuk kunnen wandelen zonder pijn te hebben. Wat zou de pijn kunnen zijn en wat kan ik er tegen doen (buikband?)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

He wat vervelend! Een buikband zou inderdaad kunnen helpen. Laat ook even je urine nakijken een blaasontsteking zou de boosdoender kunnen zijn. Ook al heb je geen pijn bij het plassen of vaak moeten plassen, doe het toch maar!
    helaas hebben sommige vrouwen een gevoelige baarmoeder en is een kleine prikkeling al te veel, het kan ook even met een groeispurt te maken hebben dat het straks weer wat beter gaat. Maar voor sommige vrouwen is het naar het toilet gaan al te veel van het goede. Meer dan je doet kan je niet doen!
    Hopelijk is het van voorbijgaande aard!

Imke

Deel Deze Pagina