wie heeft nu gelijk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by flyke, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    Hallo

Ik had gisteren mijn eerste echo, maar kreeg eigenlijk slecht nieuws:
    vlgs mij was ik 8weken zwanger, en zou het vruchtje 2cm zijn, gisteren was het slechts 4,7 mm, vruchtje maar geen hartje te zien en vlgs de grootte slechts 5weken en paar dagen.

Gynae zei dat ik rekening moet houden met mk, kan zijn dat vruchtje paar weken gestopt is met groeien, blijft wel klein waterkansje dat het vruchtje achter is of mijn eisprong later, maar ik hoop er niet meer op.

Gynae zei mij zelfs als je bloed verliest dat ik naar spoed mag enz.
    Ze zei dat ze zich niet 100% uitspreekt, na zo een 1e echo, maar ik er best rekening mee hou... 6november moet ik terug, en dan weet ik het definitief, ik ga er toch al 80%vanuit dat het vruchtje gestorven is.

Een collega van mijn man zei hem dat ik ipv 8weken, slechts 6 weken ben, mijn laatste ongi was 29/08, 2weken erna de bevruchting en dan pas mag je beginnen rekenen, haar gynae had haar dit ook verteld, ik heb hier alle twijfels over...

Mijn gynae zou dit dan toch verteld hebben?

alvast bedankt vr uw reactie
    Flyke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Flyke,

je begint met tellen bij de eerste dag van je laatste menstruatie. Dat is zo afgesproken en dan kom je op 40 weken als je bent uitgeteld. Officieel klopt het dat een zwangerschap begint bij de eisprong, maar dit is de afspraak. 40 weken gelden van eerste dag laatste menstruatie tot uitgerekende datum (uizondering bij onregelmatige cyclus). Je bent waarschijnlijk dus wel 8 weken zwanger. En wat jouw gyn heeft gezegd en uitgelegd klopt dus wel...

Groetjes Brigitte

3. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    Hoi Brigitte

bedankt vr je reactie van vorige keer.

Het is inmiddels uitgedraaid op een miskraam en deze week onderging ik een curettage.

Ik kreeg nu echter de pil Gracial voorgeschreven (heb ik vroeger nog genomen maar kreeg dan tussendoor bloedingen en moest verzwaren van pil). Deze pil zou speciaal zijn, want deze zou het baarmoederslijmvlies extra activeren.

Ik moet vlgs de gynae eerst een cyclus wachten en die pil nemen, vooraleer te proberen opnieuw zwanger te geraken.
    Foliumzuur mag ik doornemen, dit is vitamine en kan geen kwaad werd me gezegd.

Ik ben dus begonnen met die pil, maar ik vind het zo tegenstrijdig, ik stopte met het nemen van de pil om zwanger te worden en nu moet ik opnieuw starten met de pil.

Als ik 21dagen die pil neem, maar terwijl sex heb, ben ik dan nu wel of niet beschermd? Zal ik dan normaal mijn regels krijgen als die 21dagen pil op is? En in de 14dagen erna, vruchtbare periode, werkt die pil dan nog door en ben ik eigenlijk 'ongewild' beschermd?

Kan het zijn dat ik doorheen het nemen van die pil toch zwanger geraak, die pil bleek vroeger hormonaal niet zwaar genoeg.

Sorry voor de vele vragen maar het brengt bij mij nogal verwarring teweeg... binnen zes weken moet ik terug op controle gaan bij de gynae.

groetjes en alvast bedankt
    flyke

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Flyke,

een pil slikken om je cyclus weer op de rails te krijgen is wel normaal. Je moet alleen wel op de dag van de curretage zijn begonnen anders is die pil niet volledig veilig. Wanneer je na deze ene strip weer stopt, is de kans weer direct aanwezig dat je zwanger wordt. En foliumzuur kun je inderdaad gewoon blijven slikken.

Groetjes Brigitte

5. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!

Ik had dinsdag de curettage en heb de woensdagavond de eerste pil geslikt, maar dit zal waarschijnlijk geen verschil uitmaken.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Nee, inderdaad.

Groetjes Brigitte

Share This Page