Angst voor eerste echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door LovePoison, 15 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Hoi dames

Ik ben nu volgens laatste menstruatie 5 weken zwanger. Helaas is de vorige zwangerschap in een miskraam geëindigd (11 weken)
    Ik ben nu alleen zo bang voor een eerste echo, dat het niet goed is.
    Ik zit er zelf aan te denken om pas met 10/12 weken voor het eerst een echo te laten maken ipv 7/8 weken.
    Wat denken jullie is dit verstandig?

2. megamutsje

megamutsje Bekend lid

14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    Ik denk dat je echt je gevoel hierin moet volgen.
    Ik heb zelf nooit een miskraam meegemaakt.
    Dus ik kan daar niet over meepraten.
    Maar als je gevoel zegt liever later dan vroeger dan snap ik dat ook helemaal.
    Zeker omdat je toch al wat verder was.
    Succes en ik hoop op een mooie zwangerschap voor je

3. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Ik herken jouw gevoel helemaal. Onzeker is het hè? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nu wel goed gaat. Ben zo bang voor weer zo'n leeg beeld bij een echo.
    Ik heb op dit moment besloten om pas met ruim 10 weken een echo te laten doen. Omdat ik niet weer 1/2 weken in onzekerheid wil rondlopen, maar gewoon meteen duidelijk wil hebben of het goed is of niet. Maar ik weet niet of ik her vol ga houden....
    Sterkte met de onzekerheid. Probeer ook een beetje te genieten. Ik houd mezelf dan maar voor dat we in ieder geval geluk hebben dat we alweer zwanger hebben mogen worden. Ik duim voor ons beide!

4. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Logiscj die angst. Had ik ook heel erg! Maar afgelopen maandag een goede echo gehad. Tranen met tuiten van opluchting. Hopelijk voor jou ook straks een goede echo!!

5. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hier ma met 10weken gehad en daarna met 5w een miskraam. Ik vond de eerste 12weken verschrikkelijk.

Wel vanaf 6 weken echo's gehad, dit omdat ik mij hier prettig bij voelde. Maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen geld.
    Na de 10weken echo en nog steeds kloppend hartje begon ik wel hoop te krijgen..

6. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Heel herkenbaar.
    Ik durfde bijna niet naar het scherm te kijken na twee eerdere miskramen. Die angst is gebleven tot ik de baby begon te voelen met 18 weken.
    Ik heb het er met de vk over gehad en die zegt dat angst er ook bij hoort in de zwangerschap.
    Ik heb zelf geprobeerd om mijn angst te accepteren. Heb helaas geen advies voor je. Hoop dat je deze keer een plakbaby hebt!

7. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Dankjewel

8. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Ja echt verschrikkelijk. Heb je een positieve test kan je nog niet echt genieten. We lopen een beetje gelijk op he? Leuk! Ik weet ook niet of ik t kan volhouden tot minimaal 10 weken hoor. Ik heb in ieder geval nog geen afspraak gemaakt.

9. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Wat fijn dat je een goede echo heb gehad. Nu lekker ervan genieten!

Babbelboxje vindt dit leuk.
  10. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Ja de eerste 12 weken mogen ook heel snel voorbij gaan. Vanaf 6 weken is wel erg vroeg zeg. Maar fijn dat het kon en je er prettig erbij voelde

11. LovePoison

LovePoison Actief lid

12 jun 2011
    352
    74
    28
    Vrouw
    Trambestuurder
    Rotterdam
    Ja dat geloof ik wel dat als je de baby kan voelen het de angst wat wegneemt. Hopen dat de 12 weken snel voorbij zijn

12. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik snap je gevoel helemaal! Ik heb vier miskramen gehad en veel onzekere echo's. Daarom nu pas laat een echo. Liever een duidelijke ja of nee. In verband met onze vakantie is onze echo pas met 12,5 week. Wel een beetje laat, maar geen onzekerheid op vakantie. Behalve elke keer je wc papiertje checken.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina